Csepel D588
- czayo
- Dinożarł / AT!
- Posty: 3734
- Rejestracja: 2011-01-05, 14:30
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 48 razy
Re: Csepel D588
Krizi, proste pomysły często są najlepsze
No niech Wam będzie, ciąg dalszy. Dało się złożyć. Teraz została transformacja Transformera w ciężarówkę Wały się kleją (piny), i jak się skleją, to wkładam wały. Potem całość w ramę i testy z kołami, czy nie jest zbyt szeroko (oby nie )
No niech Wam będzie, ciąg dalszy. Dało się złożyć. Teraz została transformacja Transformera w ciężarówkę Wały się kleją (piny), i jak się skleją, to wkładam wały. Potem całość w ramę i testy z kołami, czy nie jest zbyt szeroko (oby nie )
- welna79
- Znawca / AT!
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2012-02-23, 00:10
- Imię: Stasiu, Staszek
- Lokalizacja: Gród Kraka
- Podziękował : 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 32 razy
Re: Csepel D588
Marcin, zazdroszczę umiejętności, sprzętu i...
I super że znalazłeś czas i motywację na lepienie puzzli
Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka
I super że znalazłeś czas i motywację na lepienie puzzli
Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka
- czayo
- Dinożarł / AT!
- Posty: 3734
- Rejestracja: 2011-01-05, 14:30
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 48 razy
Re: Csepel D588
Dzięki.
Matys, niestety 100% to nie będzie, ale staram się jak mogę zbliżyć do 100%.
Krizi, najpierw to to musi jeździć, i muszę przetestować czy się sprawdzi. Jak tak, to może, kto wie, choć roboty z tymi wahaczami jest strasznie dużo, i nie wiem czy mi się będzie chciało. A przede mną jeszcze sporo rzeczy do zrobienia.
Staszek, dzięki. A co do czasu, to jak złapię "fazę", to szukam czasu jak mogę Ale jak przyjdzie do wykańczania budy, to już zapał mi minie i będzie się ciągnęło w nieskończoność :Y Niestety nie mogę się przemóc, i cały czas najbardziej cieszy mnie budowanie modeli, a nie ich dopieszczanie
Matys, niestety 100% to nie będzie, ale staram się jak mogę zbliżyć do 100%.
Krizi, najpierw to to musi jeździć, i muszę przetestować czy się sprawdzi. Jak tak, to może, kto wie, choć roboty z tymi wahaczami jest strasznie dużo, i nie wiem czy mi się będzie chciało. A przede mną jeszcze sporo rzeczy do zrobienia.
Staszek, dzięki. A co do czasu, to jak złapię "fazę", to szukam czasu jak mogę Ale jak przyjdzie do wykańczania budy, to już zapał mi minie i będzie się ciągnęło w nieskończoność :Y Niestety nie mogę się przemóc, i cały czas najbardziej cieszy mnie budowanie modeli, a nie ich dopieszczanie
- czayo
- Dinożarł / AT!
- Posty: 3734
- Rejestracja: 2011-01-05, 14:30
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 48 razy
Re: Csepel D588
Coś tam udało się porobić. Niestety z powodu użycia gotowych felg, a nie zrobieniu swoich, oraz dość szerokich opon, całość wyszła szeroka na prawie 270mm
Trzeba było zgubić jakieś jakieś 20mm. Na szczęście było gdzie. Najpierw przeróbka piast/zwrotnic kosztem długości wałów (będą krótsze), oraz cieńsze piasty do felg.
Po tych zabiegach udało się zejść do 245mm.
Tak to wygląda na chwilę obecną. Niestety mocowanie felg na osiach się nie sprawdzi, gdyż musiałem zrobić je cieńsze żeby zgubić szerokość, i nie będzie miejsca na robaczki
Zrobię więc klasycznie, czyli na pin.
Plusem okazały się amortyzatory, a przynajmniej jest nadzieja że będą wystarczająco sztywne żeby się sprawdzić (dzięki Krzysiek za pożyczenie do testów! )
Amortyzatory pomierzone, muszę tylko zamówić.
Teraz będzie spowolnienie, bo zacznie się mierzenie skrętu, projektowanie przeniesienia napędu. Niestety z powodu chęci utrzymania dwóch amortyzatorów na koło (jak w oryginale), skręt będzie nie lada wyzwaniem. Mam już pomysł, ale żeby ramię zwrotnicy minęło amortyzatory, będzie potrzebna niezła ekwilibrystyka.
Ale musi się udać
Więc w najbliższym czasie jeszcze montaż półosi, a potem mierzenie, myślenie, rysowanie.
Trzeba było zgubić jakieś jakieś 20mm. Na szczęście było gdzie. Najpierw przeróbka piast/zwrotnic kosztem długości wałów (będą krótsze), oraz cieńsze piasty do felg.
Po tych zabiegach udało się zejść do 245mm.
Tak to wygląda na chwilę obecną. Niestety mocowanie felg na osiach się nie sprawdzi, gdyż musiałem zrobić je cieńsze żeby zgubić szerokość, i nie będzie miejsca na robaczki
Zrobię więc klasycznie, czyli na pin.
Plusem okazały się amortyzatory, a przynajmniej jest nadzieja że będą wystarczająco sztywne żeby się sprawdzić (dzięki Krzysiek za pożyczenie do testów! )
Amortyzatory pomierzone, muszę tylko zamówić.
Teraz będzie spowolnienie, bo zacznie się mierzenie skrętu, projektowanie przeniesienia napędu. Niestety z powodu chęci utrzymania dwóch amortyzatorów na koło (jak w oryginale), skręt będzie nie lada wyzwaniem. Mam już pomysł, ale żeby ramię zwrotnicy minęło amortyzatory, będzie potrzebna niezła ekwilibrystyka.
Ale musi się udać
Więc w najbliższym czasie jeszcze montaż półosi, a potem mierzenie, myślenie, rysowanie.
- welna79
- Znawca / AT!
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2012-02-23, 00:10
- Imię: Stasiu, Staszek
- Lokalizacja: Gród Kraka
- Podziękował : 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 32 razy
Re: Csepel D588
Marcin, finalnie jak długie amortyzatory Ci podpasiły? Co zamontujesz?
Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka
- czayo
- Dinożarł / AT!
- Posty: 3734
- Rejestracja: 2011-01-05, 14:30
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 48 razy
Re: Csepel D588
Chcę zamontować z wewnętrzną sprężyną, takie jak na fotkach, ale 10mm dłuższe (82 od oczka do oczka). Powinny być idealne (takie zresztą miały być w/g projektu), ale nie byłem pewien ich twardości, ale na sucho wygląda w porządku. Niewiadomą której nie da się zaplanować, jest to o ile usiądzie wszystko jak model będzie gotowy, i zawieszenie będzie obiążone zabudową, kabiną, pakietem. Liczę że będzie ok, najwyżej zostanę z 16 sztukami zbyt krótkich amortyzatorów
- Pixel
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2015-09-26, 13:46
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: okolice Łodzi
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 10 razy
Re: Csepel D588
A ja ostatnio kładę taki nacisk na posiadanie ich w modeluczayo pisze:[...]i nie będzie miejsca na robaczki [..]
PS:
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6929
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: Csepel D588
Super, że udało się zgubić te 25mm z szerokości. 16 szt amortyzatorów :O
Trochę loteria będzie z twardością sprężyn przy zakupie, może uda się coś dopasować że świata nie - RC?
Ile może ważyć model na gotowo, masz jakieś szacunki?
Trochę loteria będzie z twardością sprężyn przy zakupie, może uda się coś dopasować że świata nie - RC?
Ile może ważyć model na gotowo, masz jakieś szacunki?
- czayo
- Dinożarł / AT!
- Posty: 3734
- Rejestracja: 2011-01-05, 14:30
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 48 razy
Re: Csepel D588
Też się cieszę że mi się udało zgubić tą szerokość, bo już mi się zrobiło ciepło na myśl o robieniu kolejnych 16 wahaczy :Yjaruso pisze:Super, że udało się zgubić te 25mm z szerokości. 16 szt amortyzatorów :O
Trochę loteria będzie z twardością sprężyn przy zakupie, może uda się coś dopasować że świata nie - RC?
Ile może ważyć model na gotowo, masz jakieś szacunki?
Co do amortyzatorów, to też się nad tym zastanawiałem, tzn nad sprężynami z czegoś innego. Jak założę fabryczne, to obciążę model i zobaczę jak się spisują, i jak będzie kiepsko, to albo będę utwardzał istniejące, albo kombinował z wymianą. Kupowałem już różne sprężyny do różnych celów, więc może i da się dokupić coś pasującego do amorków w razie czego.
Co do wagi. Koła około 400gr/szt, kompletna oś również około 400gr jak ważyłem, co daje 3.2kg + 1.6kg na początek. Stawiam że całość wyjdzie około 8kg, jakoś lżejsze modele mi nie wychodzą Wychodzi więc że pozostałe ~3kg będzie na ramie i obciąży amortyzatory, bo to co jest teraz, niezbyt je obciąża.