Kamaz 6350 8x8 by bida1992
- Radek
- Dinożarł / AT!
- Posty: 11536
- Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
- Imię: noname
- Lokalizacja: WOT
- Podziękował : 26 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Kamaz 6350 8x8 by bida1992
Te pałąki grube jak cholera, wiem będą pod plandeką, ale lepiej w tym miejscu bym widział wygiętą np rurkę miedzianą.
w którym miejscu zamierzasz podeprzeć "maszine" od spodu?
w którym miejscu zamierzasz podeprzeć "maszine" od spodu?
Re: Kamaz 6350 8x8 by bida1992
Radek pałąki maja przekrój 20x10. Niby dużo, ale też na fotkach to dziwnie wygląda, na żywo trochę lepiej. Rurka miedziana odpada, za miękki materiał, a model jednak swoje będzie ważył. Na szczeście będzie to szybko demontowalne i zawsze można coś innego wydłubać. Przez myśl przechodziło mi zrobić całość z pręta aluminiowego 8mm i przy najbliższych zakupach materiałów do obróbki wezmę też na próbę te pręciki, zobaczymy.
Co do podparcia modelu to początkowo miało być jak najbliżej skrajnych mostów, ale rozważam tez opcję podstawienia przedniej łapy między mostami.
Co do podparcia modelu to początkowo miało być jak najbliżej skrajnych mostów, ale rozważam tez opcję podstawienia przedniej łapy między mostami.
- Radek
- Dinożarł / AT!
- Posty: 11536
- Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
- Imię: noname
- Lokalizacja: WOT
- Podziękował : 26 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Kamaz 6350 8x8 by bida1992
Dokładnie nie podpieraj o mosty, opony odpoczywają ale resory z przodu już nie. Ja mam podparty z przodu o zderzak z tyłu koniec ramy.
Re: Kamaz 6350 8x8 by bida1992
Temat do przemyślenia, po zważeniu wszystkich elementów łącznie z rozpórkami pomiędzy pałąkami robi się ładny wynik
Re: Kamaz 6350 8x8 by bida1992
Cześć Wszystkim
Jako, że ostatnio wskoczyliście mi na ambicje i osobiście poliwęglanowe elementy też mi się średnio podobały to postanowiłem zrobić wszystko od nowa z amelinium, a poliwęglanowe elementy posłużyły jako szablon do wiercenia otworów
I tak będziecie po mnie jechać bo to nie rurki, a pręty ale sumarycznie waga całego stelażu to 40-50% pierwotnej wersji
Chcę w pierwszy pałąk za kabiną wkomponować jeszcze wzmocnienie "V' lub jedno poprzeczne oraz po skręceniu łączników i sprawdzeniu stabilności trzeba będzie dorzucić jeszcze jakieś odciągi do tyłu. Wyjdzie w praniu.
Ważne, że Finlandia pasuje
Jako, że ostatnio wskoczyliście mi na ambicje i osobiście poliwęglanowe elementy też mi się średnio podobały to postanowiłem zrobić wszystko od nowa z amelinium, a poliwęglanowe elementy posłużyły jako szablon do wiercenia otworów
I tak będziecie po mnie jechać bo to nie rurki, a pręty ale sumarycznie waga całego stelażu to 40-50% pierwotnej wersji
Chcę w pierwszy pałąk za kabiną wkomponować jeszcze wzmocnienie "V' lub jedno poprzeczne oraz po skręceniu łączników i sprawdzeniu stabilności trzeba będzie dorzucić jeszcze jakieś odciągi do tyłu. Wyjdzie w praniu.
Ważne, że Finlandia pasuje
- sherman77
- Teoretyk
- Posty: 574
- Rejestracja: 2018-03-15, 20:52
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Kamaz 6350 8x8 by bida1992
Oj tak! Teraz mi się podoba. Mam taką samą zaginarkę - czym robiłeś mniejsze promienie?
Imadło czy jakaś insza zaginareczka?
Imadło czy jakaś insza zaginareczka?
Re: Kamaz 6350 8x8 by bida1992
Wszystko gięte tą samą zaginarką, ale gdyby była potrzeba zrobienia mniejszych lub większych łuków to dla mnie nie problem, toczę nowe rolki i zaginam jak chcę
Re: Kamaz 6350 8x8 by bida1992
Liczę na to, że plandeka zrobi robotę i wspomoże konstrukcję w trudnych chwilach
A tak na serio to model pewnie będzie używany rekreacyjnie, na razie nie myślę o zawodach.
Tym czasem dziś powierciłem i nagwintowałem wszystkie łączniki. Po skręceniu całej szklarni w całość jestem pod wrażeniem sztywności konstrukcji i odciągów nie będzie. Zdziałałem za to wzmocnienie "V" , wszystko ładnie siadło, niedługo wiercenie i skręcanie