Kamaz 6350 8x8 by bida1992
Re: Kamaz 6350 8x8 by bida1992
Wał mostu nie ułożony równolegle do podłoża będzie źródłem większych wibracji podczas pracy? Dobrze rozumiem?
- czayo
- Dinożarł / AT!
- Posty: 3734
- Rejestracja: 2011-01-05, 14:30
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 48 razy
Re: Kamaz 6350 8x8 by bida1992
Ja cie... ale pająkBida1992 pisze:Cześć wszystkim. Wczoraj i dziś po pracy pobawiłem się trochę tylnym zawiasem. Trzecia oś wymaga delikatnej korekty w postaci skrócenia linków o 2-3 obroty max. Zawieszenie w tej chwili wykracza poza zakres i będzie ograniczony skok, ale nawet przy takim ruchu wały pracują, mosty się nie podwijają i wykrzyż delikatnie się poprawił.
Oto efekty
Da sie to ogarnąć wykorzystując tylko ten jeden otwór na środku mocowania. Ja tak robię linki, aby mosty zawsze chodziły w "poziomie", z lekkim wskazaniem na atak do góry. Nic nie haczy, nic nie wadzi, nic nie kleszczy, wały pracują idealnie. Sprawdzone Co oczywiście nie jest jedynym słusznym podejściem, i każdy ma odrobinę inaczej Jednym wychodzi lepiej, a innym coś się przycina. Na tym polega cała zabawa
A ze skokiem zawieszenia nie przesadzaj, bo to wcale nie jest takie wskazane żeby np trzeci most opadał zbyt bardzo, bo częściej to przeszkadza, niż pomaga.
Jeśli chodzi o podporę, to jak się przyjrzysz, to most jest asymetryczny, i z jednej strony jest więcej miejsca. Z tego co widzę, dałeś podporę nie z tej strony, jest tam gdzie jest "ciaśniej". Jeśli przełożysz ją na drugą stronę, będzie wystarczająco miejsca na wał, a przynajmniej w mojej ocenie. Dodatkowo, żeby dać bardziej komfortowe warunki ostatniemu wałowi, rozważ podporę przed 3 mostem, tak, aby nad mostem był yokes wału 4tego mostu. W ten sposób ostatni wał może być dłuższy o kilka mm, i ma łagodniejszy kąt. Jak nie jest jasne o co mi chodzi, to poszukam jakiejś fotki.Bida1992 pisze: Napęd pierwszego i ostatniego mostu chciałem zrobić podobnie jak niektórzy koledzy czyli rozdzielacz z podporami chciałem połączyć za pomocą jednego pręta (wydaję mi się, że Czayo zrobił to w jednej osi )
Niestety podpora, a nawet sam pręt koliduje z przedostatnim mostem i bedę zmuszony przerobić podporę i dać jednak dwa wały na ostatni most. Wszystko było mierzone z elementami paki aby z zawiasu uzyskać max bez przycierania.
Jeśli chodzi o pręt, to pare modeli tak miało (do 2-3 pamiętam że robiłem taki patent), i jak dasz pręt, to dodatkowo kilka mm luzu nad trzecim mostem uzyskasz.
Podpory i rozdzielacz są tak zaprojektowane że można tam włożyć pręt na przelot, wszystko jest w osi.
Ale tak jak napisałem wyżej, rób jak Ci pasuje Na tym polega cała zabawa żeby zrobić po swojemu . Mimo że wielu ma takie same komponenty, każdy model jest inny
A model wychodzi Ci świetnie
I jeszcze jedna uwaga, choć to powinien Ci ktoś inny podpowiedzieć, kto to przetestował . Jeśli zabudowa, a zwłaszcza kabina będzie ciężka, przechowuj model nie na kołach obciążając resory, a podparty na ramie. Przednie resory nie lubią był cały czas mocno obciążone, więc jak będą się uginały pod ciężarem modelu, to po prostu tak im zostanie Problem dotyczy zwłaszcza ciężkiego przodu, a skoro planujesz pancerną zabudowę, zwróć na to uwagę.
Re: Kamaz 6350 8x8 by bida1992
Czayo, nie mogłem dojść do ładu z linkami z centralnym mocowaniem, niby wszystko grało więcej lub mniej, ale to nie było to. Jak nie lekkie podwijanie ostatniego mostu to "przycinanie się wału". Trochę liczyłem, kombinowałem i wybrałem taki sposób mocowania.
Główki obu mostów będę miał zadarte w górę bo wały mniej do dupie dostają. Ostatni most ma charakterystykę pracy mocno zbliżoną do zawieszenia LA, gdzie główka względem wahaczy czy kołyski nie wykonuje praktycznie żadnych ruchów.
Oczywiście rozważę wiele uwag , a ostateczne strojenie zrobię po założeniu paki kiedy (niestety ) ograniczę zawieszenie.
Jerry, z tymi wibracjami to tak nie do końca bo postawiłem kilka aut gdzie ogólne założenie osiowości wejścia i wyjścia było złamane (LA) i wibracji nie było ani przy 80km/h ani 120km/h gdzie to zawsze kluczowe prędkości dające wibracje na wałach. to w skali 1:1
Mosty 1:10 mają luzy jak sto ch... więc lekka różnica w kątach i ślimacza prędkośc na pewno nic im nie zrobi. Poza tym wczoraj miałem podpięte wkrętarkę i mosty aż furczały a wibracji nie zauważyłem
W razie czego w najgorszym wypadku pochylę głowę i wrócę do wolnych centralnych otworów.
Bolek, dla ciebie też zrobiłem fotkę auto nadal ma fabryczne rozstawy osi z uwzględnieniem +10% ustalonym z Czayo przy produkcji.
Wczoraj pobawiłem się skokiem póki nie ma zabudowy i jestem zaskoczony. Nic nie haczy, nic się nie klinuje Postawiony na krążkach 50 i 65mm
Główki obu mostów będę miał zadarte w górę bo wały mniej do dupie dostają. Ostatni most ma charakterystykę pracy mocno zbliżoną do zawieszenia LA, gdzie główka względem wahaczy czy kołyski nie wykonuje praktycznie żadnych ruchów.
Oczywiście rozważę wiele uwag , a ostateczne strojenie zrobię po założeniu paki kiedy (niestety ) ograniczę zawieszenie.
Jerry, z tymi wibracjami to tak nie do końca bo postawiłem kilka aut gdzie ogólne założenie osiowości wejścia i wyjścia było złamane (LA) i wibracji nie było ani przy 80km/h ani 120km/h gdzie to zawsze kluczowe prędkości dające wibracje na wałach. to w skali 1:1
Mosty 1:10 mają luzy jak sto ch... więc lekka różnica w kątach i ślimacza prędkośc na pewno nic im nie zrobi. Poza tym wczoraj miałem podpięte wkrętarkę i mosty aż furczały a wibracji nie zauważyłem
W razie czego w najgorszym wypadku pochylę głowę i wrócę do wolnych centralnych otworów.
Bolek, dla ciebie też zrobiłem fotkę auto nadal ma fabryczne rozstawy osi z uwzględnieniem +10% ustalonym z Czayo przy produkcji.
Wczoraj pobawiłem się skokiem póki nie ma zabudowy i jestem zaskoczony. Nic nie haczy, nic się nie klinuje Postawiony na krążkach 50 i 65mm
Re: Kamaz 6350 8x8 by bida1992
Absolutnie nie neguję Twojej, ani nikogo innego wiedzy na temat budowania takich czy innych modeli, wręcz odwrotnie- jestem tu po to aby czerpać wiedzę do zbudowania tej ciężarówki.Jerry_Cornelius pisze:Powiem tak, rób jak uważasz, swoje zdanie wyraziłem, buduje modele od 11lat, tylko potem żeby nie było płaczu
Pozdr.
Kilka osób z Tego forum uważam nawet za pewnego rodzaju autorytet, ale od tego jest PW . Sam modelarzem jestem od 10 roku życia, RC zajmuję się od 13 roku życia, a na takiego trucka porwałem się dopiero teraz, gdzie ciężarówkami interesuję i miałem z nimi styczność od kurdupla.
Próbuję połączyć zdobytą już wiedzę na temat RC z ponad 10 letnim doświadczeniem w przebudowywaniu terenówek i pewne rzeczy robię na swój sposób bo wiem jak to działa w 1:1.
Trochę smuci mnie, że przeróbka mojego zawieszenia została spisana na straty na podstawie kilku fotek i tylko dla tego, że jest inne jak u wszystkich ale cóż, taki urok forum.
Ja tym czasem z tego powodu się nie załamuję i powoli będę brnął do przodu, na pewno w najbliższym czasie wały tylnych osi zmienią strony aby poprawić jeszcze deczko kąty i powoli będzie wlatywać podłoga zabudowy:OK
- czayo
- Dinożarł / AT!
- Posty: 3734
- Rejestracja: 2011-01-05, 14:30
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 48 razy
Re: Kamaz 6350 8x8 by bida1992
Co do linków, tak jak pisałem. Każdy może zrobić jak chce, i jaką ma wizję Nie ma jednej, jedynej słusznej drogi, jest wiele prowadzących w jedno miejsce, czyli działające zawieszenie
Co do wałów, i kątów, nie mam 11 lat doświadczenia, ale krótko napiszę że moim skromnym zdaniem jest ok
Co do podpory wału, to ja to miejsce gdzie jest u Ciebie podpora staram się wykorzystywać na elektronikę, i aby zapewnić jej dogodne miejsce zamieszkania (płaska podłoga bez nacięć, kręcących się wałów itp) upycham podpory w głównej ramie, poziom wyżej wychodzę gdy absolutnie nie mam już wyjścia (tak musiałem zrobić w Zile, i mam dużo mniej miejsca na elektronikę). W Twoim przypadku, dużej zabudowy to nie ma wielkiego znaczenia, więc masz większe pole manewru
Co do wałów, i kątów, nie mam 11 lat doświadczenia, ale krótko napiszę że moim skromnym zdaniem jest ok
Co do podpory wału, to ja to miejsce gdzie jest u Ciebie podpora staram się wykorzystywać na elektronikę, i aby zapewnić jej dogodne miejsce zamieszkania (płaska podłoga bez nacięć, kręcących się wałów itp) upycham podpory w głównej ramie, poziom wyżej wychodzę gdy absolutnie nie mam już wyjścia (tak musiałem zrobić w Zile, i mam dużo mniej miejsca na elektronikę). W Twoim przypadku, dużej zabudowy to nie ma wielkiego znaczenia, więc masz większe pole manewru
Re: Kamaz 6350 8x8 by bida1992
Kamaz jest w końcu pełnoprawnym 8x8
Rozdzielacz rozebrany, przerobiony, skręcony na nowym smarze i wstawiony.
Popatrz Czayo, udało się podporę w ramie zmieścić swoją droga konkret klej użyłeś w rozdzielaczu, trza było grzać co by nie objechać imbusów
Rozdzielacz rozebrany, przerobiony, skręcony na nowym smarze i wstawiony.
Popatrz Czayo, udało się podporę w ramie zmieścić swoją droga konkret klej użyłeś w rozdzielaczu, trza było grzać co by nie objechać imbusów
- czayo
- Dinożarł / AT!
- Posty: 3734
- Rejestracja: 2011-01-05, 14:30
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 48 razy
Re: Kamaz 6350 8x8 by bida1992
I jak praca zawieszenia? Nie ograniczona zbytnio?
A co do kleju, to w końcu ma trzymać
A oponki są piękne, a z tym ich nierobieniem to nie ma tragedii
Ich największa wada to to że są twarde, wąskie, łatwo się zagrzebują, kiepsko trzymają się śliskiego....no dobra, może jednak nie robią jak inne porządne opony, ale za to jak wyglądają!
Re: Kamaz 6350 8x8 by bida1992
Gdybym robił typową trialówkę to podpora byłaby wyżej i zostałby obecny skok
Po zmianie strony podpory zrobiło się ciut więcej miejsca i po sprawdzeniu skoku wraz ze stelażem paki wychodzi, że gdy most spotyka się z podpora, a właściwie yokesem to opony prawie dotykają podłogi paki- to przy osiach w jednej lini. Do tego trzeba będzie odliczyć trochę mm wliczając w to wykrzyż wiec wszystko będzie swobodnie pracowało
Po zmianie strony podpory zrobiło się ciut więcej miejsca i po sprawdzeniu skoku wraz ze stelażem paki wychodzi, że gdy most spotyka się z podpora, a właściwie yokesem to opony prawie dotykają podłogi paki- to przy osiach w jednej lini. Do tego trzeba będzie odliczyć trochę mm wliczając w to wykrzyż wiec wszystko będzie swobodnie pracowało
- Radek
- Dinożarł / AT!
- Posty: 11536
- Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
- Imię: noname
- Lokalizacja: WOT
- Podziękował : 26 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Kamaz 6350 8x8 by bida1992
Opony są piękne, też przez ten garaż chodzą mi po głowie, a Marcin tak to skwitował jak chcesz już sobie tak pogorszyć trakcję w kamazie to taniej będzie jak odkręcisz jedno koło i efekt będzie ten sam :jezorsherman77 pisze:Ależ to jest stonoga! Piękny, nie ma co gadać. No i oponki - choć podobno "nie robią" ciągle mam na nie ochotę...
Ale prawda jest taka że na tych oponach będzie wyglądał jak 1:1
Dawid zawiecha Marcina ma bardzo duży skok, wręcz nieograniczony, mój kamaz to typowa trialówka, a zobacz jak jest ograniczony skok, a i tak pozostaje bardzo duży.Bida1992 pisze:Gdybym robił typową trialówkę to podpora byłaby wyżej i zostałby obecny skok
Po zmianie strony podpory zrobiło się ciut więcej miejsca i po sprawdzeniu skoku wraz ze stelażem paki wychodzi, że gdy most spotyka się z podpora, a właściwie yokesem to opony prawie dotykają podłogi paki- to przy osiach w jednej lini. Do tego trzeba będzie odliczyć trochę mm wliczając w to wykrzyż wiec wszystko będzie swobodnie pracowało
Re: Kamaz 6350 8x8 by bida1992
Docelowo ma być jak 1:1 mniej lub wiecej
Radek, nie chcę kolejny raz wałkować tematu zawiasu bo dla mnie jest już zamknięty :decha . Jak napisał Czayo- niby każdy składał na tych samych podzespołach, a jednak co model to inne ustawienie. Tak już mam, że jak czegoś nie zrobię po swojemu to jestem chory skok na obecnych linkach jest tak duży, że mosty dotykają ramy i nic się nie blokuje, ani przewija, ale się nie znam. Na szczęscie zabudowa rozwiązuje wszystkie bolączki skoku
Nie wracajmy do tego
Oponki są mega, nie ważne czy robią czy nie. Zawsze można je w nitro zamoczyć przed startem to trochę zmiękną
Radek, nie chcę kolejny raz wałkować tematu zawiasu bo dla mnie jest już zamknięty :decha . Jak napisał Czayo- niby każdy składał na tych samych podzespołach, a jednak co model to inne ustawienie. Tak już mam, że jak czegoś nie zrobię po swojemu to jestem chory skok na obecnych linkach jest tak duży, że mosty dotykają ramy i nic się nie blokuje, ani przewija, ale się nie znam. Na szczęscie zabudowa rozwiązuje wszystkie bolączki skoku
Nie wracajmy do tego
Oponki są mega, nie ważne czy robią czy nie. Zawsze można je w nitro zamoczyć przed startem to trochę zmiękną
Re: Kamaz 6350 8x8 by bida1992
Cześć wszystkim. Przez ilość pracy, którą ostatnio mam prace przy Kamazie jeszcze bardziej zwolniły. Wczoraj wygospodarowałem dosłownie godzinkę, aby móc coś porobić przy trucku. Rama pomocnicza paki w końcu na swoim miejscu. Śruby trzymające poprzeczki ramy są skręcone na przestrzał z ramą główną, a w ceownik zostały wkomponowane tulejki aby wszystko zachowało sztywność.
Znajomy zajmujący się produkcją reklam wyciął mi kilka gadżetów do "masziny" I tak oto niedługo wlecą pałąki paki z poliwęglanu, które w późniejszym etapie będą pomalowane, a także dostałem puzzle z plexi, z których będą podstawki pod Kamaza, niestety dwa elementy podczas przenoszenia danych z AutoCada do Corela umkneły i są źle wyskalowane. Nie chcę mu już zawracać gitary więc pyknę je sobie na swojej frezarce. Z racji, że będę kleił plexi samemu znajomy oczywiście zaopatrzył mnie w cały arsenał specyfików do posklejania tego w całość oraz dał mi pół kartonu zrzynek do robienia prób
Kilka dni temu przyszły też zwrotnice z Wuchan niedługo będę je przerabiał
Znajomy zajmujący się produkcją reklam wyciął mi kilka gadżetów do "masziny" I tak oto niedługo wlecą pałąki paki z poliwęglanu, które w późniejszym etapie będą pomalowane, a także dostałem puzzle z plexi, z których będą podstawki pod Kamaza, niestety dwa elementy podczas przenoszenia danych z AutoCada do Corela umkneły i są źle wyskalowane. Nie chcę mu już zawracać gitary więc pyknę je sobie na swojej frezarce. Z racji, że będę kleił plexi samemu znajomy oczywiście zaopatrzył mnie w cały arsenał specyfików do posklejania tego w całość oraz dał mi pół kartonu zrzynek do robienia prób
Kilka dni temu przyszły też zwrotnice z Wuchan niedługo będę je przerabiał
- Pixel
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2015-09-26, 13:46
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: okolice Łodzi
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 10 razy
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Kamaz 6350 8x8 by bida1992
Grubość tworzywkowych elementów "konkret".
Tworzywo, tworzywu nie równe, więc moja dalsza opinia może być nietrafiona. Swego czasu miałem trochę styczności - po za modelarstwem - z plexi i kruchość nie była jej mocną stroną, a właściwie tą słabszą. Stąd moja obawa, że przy rolce mogą pęknąć te pałąki. W sumie to przy ciężkim trucku, każde mogą strzelić
Z drugiej strony odtworzenie takich na maszynie to szybka robota. Jak będziesz miał 2-3 w zapasie, to i w terenie w razie "W" podmienisz.
Tworzywo, tworzywu nie równe, więc moja dalsza opinia może być nietrafiona. Swego czasu miałem trochę styczności - po za modelarstwem - z plexi i kruchość nie była jej mocną stroną, a właściwie tą słabszą. Stąd moja obawa, że przy rolce mogą pęknąć te pałąki. W sumie to przy ciężkim trucku, każde mogą strzelić
Z drugiej strony odtworzenie takich na maszynie to szybka robota. Jak będziesz miał 2-3 w zapasie, to i w terenie w razie "W" podmienisz.
Re: Kamaz 6350 8x8 by bida1992
Zotornik, stąd też napisałem, że z plexi są elementy na podstawki pod model aby odciążyć zawieszenie, a pałąki paki są z poliwęglanu
Jako ciekawostkę dodam, że dostałem próbny element i faktycznie jest moc
Szczerze to mogły one być ciut delikatniejsze, ale pierwotnie miało to być z alu 5mm i tak też zostało narysowane a Cadzie. Z drugiej strony to waga tych elementów jest znikoma,a całość będzie pod "szmatą"
Założenie było takie żeby na pakę zmieściła się Finlandia 1L
Jako ciekawostkę dodam, że dostałem próbny element i faktycznie jest moc
Szczerze to mogły one być ciut delikatniejsze, ale pierwotnie miało to być z alu 5mm i tak też zostało narysowane a Cadzie. Z drugiej strony to waga tych elementów jest znikoma,a całość będzie pod "szmatą"
Założenie było takie żeby na pakę zmieściła się Finlandia 1L