MAZ 537 "HULK" by przemo_m
- przemo_m
- Garażowy Przodownik
- Posty: 508
- Rejestracja: 2020-05-12, 18:19
- Imię: Przemo
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
MAZ 537 "HULK" by przemo_m
No i chyba nadszedł czas na coś co ma więcej kół ... 6x6 już było więc czas na 8x8
Mariuszowi dziękuję za udostępnienie plików Maza ... Mario dzięki
... reasumując dzięki Mariuszowi mogę zacząć budować właśnie Maza, a przynajmniej spróbuje się zmierzyć z nim, a konkretnie z napędem 8x8.
Drukuje z plików Mariusza ale gdzie nie gdzie już coś pozmieniałem ... choćby przedni zderzak i dodałem więcej otworów wentylacyjnych w nadbudówce MAZA, w której będzie ukryta elektronika.
Co nie co o projekcie .... zawieszenie takie jak w oryginale czyli na wahaczach. Mam inną koncepcję na mechanizmy jak Mario, więc Mazy będą się co nie co różnić od siebie. Znaczy zasada działania ta sama, kwestia innego wyglądu. Mario ma ramę w całości drukowaną u mnie druk w połączniu z ceownikami aluminiowymi. Reszta wyjdzie w trakcie prac
Zderzak wzorowany na tym zdjęciu Co do napędu to główna skrzynia dwu biegowa, planetarna, taka sama jak w moim Zile czyli przełożenie 1:8 niski bieg i 1:4;6 wysoki bieg.
Opony 150 mm ale niestety nie sowiecka jodełka bo maksymalny rozmiar jaki znalazłem to 130 mm, więc opony jakieś tam znajdę.
Skręt na 2 serwach raczej. No i wyciągarka być musi ale w tym przypadku tylna, oczywiście tym razem z serwa 360 st.
Główny reduktor i rozdzielacz 1:2,7 (to samo co w Zile)
I mniejsze rozdzielacze, które będą napędzać dyfry przełożenie 1:1,2 ...
Tradycyjnie części zakupione u chińczyków czyli aliexpress.
Póki co zakończyłem druk karoserii ... czas druku to ponad 100 godzin pracy drukarki, najdłuższy druk wyszedł ponad 41 godzin.
Powiem tak, że to kawał szoferki
Oczywiście nie będę ukrywał, że podglądam model od cross rc czyli Mammoth'a, który jest w skali 1/12 a ja buduje 1/10.
Powoli zaczynam tworzyć ramę , którą będzie jak u Mariusza robiona z kilku elementów. Długość Maza to 850 mm.
Obecnie oczekuje na dyferencjały ... jak przyjdą będę rysował obudowy do nich, następnie reduktor, który połączy dwa dyfry. Jak będę miał cały układ napędowy 2 par kół wtedy będę walczył dalej z ramą.
Czyli pierwsze dążę do czegoś takiego, jest to układ napędowy Maza od cross rc
Dobra CDN ...
Z racji, że buduję się na forum MAZ 357 Mariusza, który odwalił kawał zajebistej roboty pod kątem przeniesienia Maza do modelu 3D. Mariuszowi dziękuję za udostępnienie plików Maza ... Mario dzięki
... reasumując dzięki Mariuszowi mogę zacząć budować właśnie Maza, a przynajmniej spróbuje się zmierzyć z nim, a konkretnie z napędem 8x8.
Drukuje z plików Mariusza ale gdzie nie gdzie już coś pozmieniałem ... choćby przedni zderzak i dodałem więcej otworów wentylacyjnych w nadbudówce MAZA, w której będzie ukryta elektronika.
Co nie co o projekcie .... zawieszenie takie jak w oryginale czyli na wahaczach. Mam inną koncepcję na mechanizmy jak Mario, więc Mazy będą się co nie co różnić od siebie. Znaczy zasada działania ta sama, kwestia innego wyglądu. Mario ma ramę w całości drukowaną u mnie druk w połączniu z ceownikami aluminiowymi. Reszta wyjdzie w trakcie prac
Zderzak wzorowany na tym zdjęciu Co do napędu to główna skrzynia dwu biegowa, planetarna, taka sama jak w moim Zile czyli przełożenie 1:8 niski bieg i 1:4;6 wysoki bieg.
Opony 150 mm ale niestety nie sowiecka jodełka bo maksymalny rozmiar jaki znalazłem to 130 mm, więc opony jakieś tam znajdę.
Skręt na 2 serwach raczej. No i wyciągarka być musi ale w tym przypadku tylna, oczywiście tym razem z serwa 360 st.
Główny reduktor i rozdzielacz 1:2,7 (to samo co w Zile)
I mniejsze rozdzielacze, które będą napędzać dyfry przełożenie 1:1,2 ...
Tradycyjnie części zakupione u chińczyków czyli aliexpress.
Póki co zakończyłem druk karoserii ... czas druku to ponad 100 godzin pracy drukarki, najdłuższy druk wyszedł ponad 41 godzin.
Powiem tak, że to kawał szoferki
Oczywiście nie będę ukrywał, że podglądam model od cross rc czyli Mammoth'a, który jest w skali 1/12 a ja buduje 1/10.
Powoli zaczynam tworzyć ramę , którą będzie jak u Mariusza robiona z kilku elementów. Długość Maza to 850 mm.
Obecnie oczekuje na dyferencjały ... jak przyjdą będę rysował obudowy do nich, następnie reduktor, który połączy dwa dyfry. Jak będę miał cały układ napędowy 2 par kół wtedy będę walczył dalej z ramą.
Czyli pierwsze dążę do czegoś takiego, jest to układ napędowy Maza od cross rc
Dobra CDN ...
Re: MAZ 537 "HULK" by przemo_m
Ho ho ho, obyśmy nie zostali kółkiem wzajemnej adoracji organiujacymi własne zawody
- przemo_m
- Garażowy Przodownik
- Posty: 508
- Rejestracja: 2020-05-12, 18:19
- Imię: Przemo
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: MAZ 537 "HULK" by przemo_m
Blisko z Mariuszem mieszkamy więc może będzie im dane razem pojeździć kiedy .... na razie zapowiada się to jako worek bez dna ... 8 felg, 8 opon ... co nie co posprzedawałem co mi leżało w warsztacie, co nie co już kupiłem a do końca zakupów części brakuje jeszcze .... nie będę mówił ile bo sam nie chce się chyba w to zagłębiać a nie będę ryzykował że żona się dowie
Jak tylko będą jeździć i nas nie pokona napęd 8x8 to coś Mario zorganizujemy ... na razie stoję bo czekam na części.
Dzisiaj zakupiłem na razie 4 felgi 2.2 cala i 4 sztuki pół osi regulowanych z cvd. Dalsze zakupy już w lipcu po święcie matki boskiej pieniężnej
Korzystając z czasu szarpnąłem już szablon do malowania z logiem Hulka na karoserie
- przemo_m
- Garażowy Przodownik
- Posty: 508
- Rejestracja: 2020-05-12, 18:19
- Imię: Przemo
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: MAZ 537 "HULK" by przemo_m
Części brak na horyzoncie ale robię co mogę ...
Dzisiaj skrobnąłem deskę rozdzielczą ... Pod zegary wyląduje podświetlanie, zegary wydrukowane z "przeźroczystego" PLA ... jest matowe ale światło przepuści ... z lewej strony będą kontrolki świecące na czerwono ... tym razem transparentny Pet G. No i dalsza zabawa w rysowanie ... przyznam, że rysowania i kombinowania jest masa ... najgorzej będzie tu wykonać mechanizm skrętu ... najgorzej dlatego, że muszę liczyć każdy mm żeby przekładnie nie wchodziły w konflikt z serwami ... o ile da się to jakoś zobaczyć na projekcie to i tak praktyka to wszystko zweryfikuje
Rama będzie się składać jednak z 6 segmentów. Prawie ją skończyłem choć jeszcze brakuje kilku elementów ... jutro mam zamiar wydrukować pierwszy segment ... kolejne dopiero jak dotrą zwrotnice ...
Z tyłu ramy robię miejsce na hak ... z przodu będzie identyczny. Belka będzie wklejana ale zabezpieczona śrubami, żeby można było ciągnąć co się da za ten hak bez marudzenia, że się urwie
Dzisiaj skrobnąłem deskę rozdzielczą ... Pod zegary wyląduje podświetlanie, zegary wydrukowane z "przeźroczystego" PLA ... jest matowe ale światło przepuści ... z lewej strony będą kontrolki świecące na czerwono ... tym razem transparentny Pet G. No i dalsza zabawa w rysowanie ... przyznam, że rysowania i kombinowania jest masa ... najgorzej będzie tu wykonać mechanizm skrętu ... najgorzej dlatego, że muszę liczyć każdy mm żeby przekładnie nie wchodziły w konflikt z serwami ... o ile da się to jakoś zobaczyć na projekcie to i tak praktyka to wszystko zweryfikuje
Rama będzie się składać jednak z 6 segmentów. Prawie ją skończyłem choć jeszcze brakuje kilku elementów ... jutro mam zamiar wydrukować pierwszy segment ... kolejne dopiero jak dotrą zwrotnice ...
Z tyłu ramy robię miejsce na hak ... z przodu będzie identyczny. Belka będzie wklejana ale zabezpieczona śrubami, żeby można było ciągnąć co się da za ten hak bez marudzenia, że się urwie
- przemo_m
- Garażowy Przodownik
- Posty: 508
- Rejestracja: 2020-05-12, 18:19
- Imię: Przemo
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: MAZ 537 "HULK" by przemo_m
Chłopaki ... różny promień skrętu dwóch osi skrętnych ...
Nie wiem czy to ogarniać ? I czy jest jakiś złoty sposób na dobranie linków bo rozumiem, że na jednym serwie da się to tak wyregulować jakoś ? Czy może na to nie zwracać uwagi z racji, że i tak dyfry poblokowane i koła się jakoś prześlizgną po luźnej nawierzchni.
Ogólnie skręt robię na jednym serwie i naoglądałem się waszych relacji w tym dziale plus materiałów youtube'a i powstało mi coś takiego ... oczywiście będzie link łączący ramiona skrętu plus dwa mniejsze linki łączące ramiona ze zwrotnicą.
Nie wiem czy to ogarniać ? I czy jest jakiś złoty sposób na dobranie linków bo rozumiem, że na jednym serwie da się to tak wyregulować jakoś ? Czy może na to nie zwracać uwagi z racji, że i tak dyfry poblokowane i koła się jakoś prześlizgną po luźnej nawierzchni.
Ogólnie skręt robię na jednym serwie i naoglądałem się waszych relacji w tym dziale plus materiałów youtube'a i powstało mi coś takiego ... oczywiście będzie link łączący ramiona skrętu plus dwa mniejsze linki łączące ramiona ze zwrotnicą.
- przemo_m
- Garażowy Przodownik
- Posty: 508
- Rejestracja: 2020-05-12, 18:19
- Imię: Przemo
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: MAZ 537 "HULK" by przemo_m
Rysowania ciąga dalszy ... czyli teoria póki co górą ...
Dorysowana skrzynia wyciągarki, która schowa główny reduktor wraz z serwem wyciągarki. Kwestia jeszcze ogarnięcia mocowania skrzyni ale to już się coś tam tworzy.
Przyszły mi dyferencjały z chin. Plastikowa obudowa i myślałem że będą zablokowane ale niestety nie są więc, myślę żeby zablokować tylne osie a przednie pozostawię otwarte ... zawsze będzie można zablokować w każdej chwili. Przyszły też zwrotnicę ale nimi zajmę się w późniejszym etapie jak będę miał felgi i opony, żeby dobrać długość wahaczy. Pół osie kupiłem na kardnach z możliwością ich regulacji więc mam nadzieję, że będą dobre.
Opony już wybrałem i zamówiłem ... 8x8 boli po kieszeni zdrowo, ale kurde warto ... wertując sieć w poszukiwaniu opon po dłuższym czasie w końcu upatrzyłem czyli Duratrax Deep Woods 2.2 cala 150 mm. Ale żeby nie było, że teoria się tylko dzieje wiec czas na coś namacalnego ...
Dzisiaj ściągnąłem ze stołu po prawie 11 godzinach drugi segment ramy ... zostało jeszcze 4 ...
Obudowę dyferencjałów ściągnąłem z thingiverse tylko wcześniej ją troszeczkę poprzerabiałem ucinając nie potrzebne elementy a zostawiając sam korpus ... na zdjęciu już ciut nie aktualny kształt ale za wiele się nie zmienił do wersji finalnej (chyba finalnej).
Po lewej obudowa dyfru a po prawej przekładnia łącząca dwa dyfry ... też się zmieniła I tak to będzie wyglądać w środku ... Jutro jak uda mi się wydrukować 3 segment to wrzucę już foto układu napędowego dla pierwszej pary kół. W dyfrze brakuje mi jeszcze zębatki ataku czekam na dostawę i łączników żeby połączyć wałem dyfry z przekładnią. Przekładnia ma przełożenie 1:1.2.
A i jeszcze tak myślę, że jak to będzie jeździć udostępnię pliki dla chętnych do druku ale tylko podwozia, karoseria nie jest moim dziełem
Dorysowana skrzynia wyciągarki, która schowa główny reduktor wraz z serwem wyciągarki. Kwestia jeszcze ogarnięcia mocowania skrzyni ale to już się coś tam tworzy.
Przyszły mi dyferencjały z chin. Plastikowa obudowa i myślałem że będą zablokowane ale niestety nie są więc, myślę żeby zablokować tylne osie a przednie pozostawię otwarte ... zawsze będzie można zablokować w każdej chwili. Przyszły też zwrotnicę ale nimi zajmę się w późniejszym etapie jak będę miał felgi i opony, żeby dobrać długość wahaczy. Pół osie kupiłem na kardnach z możliwością ich regulacji więc mam nadzieję, że będą dobre.
Opony już wybrałem i zamówiłem ... 8x8 boli po kieszeni zdrowo, ale kurde warto ... wertując sieć w poszukiwaniu opon po dłuższym czasie w końcu upatrzyłem czyli Duratrax Deep Woods 2.2 cala 150 mm. Ale żeby nie było, że teoria się tylko dzieje wiec czas na coś namacalnego ...
Dzisiaj ściągnąłem ze stołu po prawie 11 godzinach drugi segment ramy ... zostało jeszcze 4 ...
Obudowę dyferencjałów ściągnąłem z thingiverse tylko wcześniej ją troszeczkę poprzerabiałem ucinając nie potrzebne elementy a zostawiając sam korpus ... na zdjęciu już ciut nie aktualny kształt ale za wiele się nie zmienił do wersji finalnej (chyba finalnej).
Po lewej obudowa dyfru a po prawej przekładnia łącząca dwa dyfry ... też się zmieniła I tak to będzie wyglądać w środku ... Jutro jak uda mi się wydrukować 3 segment to wrzucę już foto układu napędowego dla pierwszej pary kół. W dyfrze brakuje mi jeszcze zębatki ataku czekam na dostawę i łączników żeby połączyć wałem dyfry z przekładnią. Przekładnia ma przełożenie 1:1.2.
A i jeszcze tak myślę, że jak to będzie jeździć udostępnię pliki dla chętnych do druku ale tylko podwozia, karoseria nie jest moim dziełem
- przemo_m
- Garażowy Przodownik
- Posty: 508
- Rejestracja: 2020-05-12, 18:19
- Imię: Przemo
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: MAZ 537 "HULK" by przemo_m
Trochę przyspieszyłem druk ... drukowałem nocą ... ale dzisiaj rama jest już w całości.
Co do ramy to segmenty są ponumerowane i porobiłem wpusty na każdych z nich dla lepszego łącznia i klejenia Posklejania w całość ... postanowiłem porównać z Ziłem ...
6x6 było duże ale to jest bydle .... nawet nie chce wiedzieć jak by Ziła postawił przy 10x10 Rockiego ... mega bydle
Teraz niech no te części przychodzą ...
Przednie dyfry zalałem a w zasadzie zakleiłem niby "olejem" do dyfrów o gęstości 500.000 cst ... zapowiada się obiecująco na sam przód ... tył dla przypomnienia też zaleje ale epoksydom do metalu
Co do ramy to segmenty są ponumerowane i porobiłem wpusty na każdych z nich dla lepszego łącznia i klejenia Posklejania w całość ... postanowiłem porównać z Ziłem ...
6x6 było duże ale to jest bydle .... nawet nie chce wiedzieć jak by Ziła postawił przy 10x10 Rockiego ... mega bydle
Teraz niech no te części przychodzą ...
Przednie dyfry zalałem a w zasadzie zakleiłem niby "olejem" do dyfrów o gęstości 500.000 cst ... zapowiada się obiecująco na sam przód ... tył dla przypomnienia też zaleje ale epoksydom do metalu
- Jakoob
- YOTA Maniak / AT
- Posty: 2641
- Rejestracja: 2011-10-10, 13:50
- Imię: pije Kuba do Jakuba
- Lokalizacja: WPR
- Podziękował : 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: MAZ 537 "HULK" by przemo_m
Będzie duża ciężarówka :0 ale w kwestii opon, wiesz ze to oponki są miękkie, jaką wagę modelu gotowego do jazdy planujesz?
A, i pytanie odnośnie druku, jak poradzisz sobie z ciepłem, czyli możliwymi odkształceniami od ciepła, słońca>?
A, i pytanie odnośnie druku, jak poradzisz sobie z ciepłem, czyli możliwymi odkształceniami od ciepła, słońca>?
- przemo_m
- Garażowy Przodownik
- Posty: 508
- Rejestracja: 2020-05-12, 18:19
- Imię: Przemo
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: MAZ 537 "HULK" by przemo_m
Opony miękie to zrobi sie wkładkę drukowana do opony z TPU. Już wcześniej przy Zile miałem coś takiego tylko kupne, bo opona spotykała się z felga na ostrzejszych krawędziach. Takie krążki gumowe i zdawaly egzamin. Póki co rama waży 1 kg z ceownikami aluminiowymi i zderzakiem. Szacuje miedzy 5 a 6 kg do jazdy ... wydaje się mało jak na taki gabaryt ale myślę że jest to realne do uzyskania z racji że z części metalowych to większości zebatki i półosie ... ale to dopiero się okarze jak go skończe o ile projekt mnie nie pokona ale jestem pełen determinacji póki co
Co do odkształcenia druku od ciepła nie przejmuje się tym wcale bo Ził jest tego dobrym przykładem (nie dzieje się nic) a jeszcze Zil jest drukowany z PLA, które jest bardziej podatniejsze na działanie temperatury, a Maz jest w calości drukowany z Pet G, ktory jak dobrze pamiętam odkształca się dopiero przy temperaturze 80 stopni, a PLA chyba ma 60 stopni. Bardziej sie martwie nad wytrzymałościa drukowanych części zawieszenia ale to dopiero sie zweryfikuje najwyżej zakupie jakieś gotowe wahacze, cos sie rozgładam ale ciężko coś znaleźć bo nie wiem jak szukać. Na aliexpress jest to pełno.
- przemo_m
- Garażowy Przodownik
- Posty: 508
- Rejestracja: 2020-05-12, 18:19
- Imię: Przemo
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: MAZ 537 "HULK" by przemo_m
Weekend przy robocie
Przygotowałem sobie szablon do wywiercenia otworów w ramie. Szablon klejony na ramię, żeby przypadkiem nie pominąć albo nie przestawić sobie jakiegoś otworu. Niby robiony ofset na 0.15 mm ale jednak trzeba uważać. Pod łączeniami fragmentów szablon ramę zabezpieczyłem taśmą klejącą żeby szablonu nie przykleić do ramy. Wszystkie elementy szablonu chwycone tylko do klejenia śrubkami. no i po całym wierceniu No i ogarnąłem sobie troszeczkę ramę do stanu chyba będzie
Przygotowałem sobie przednie wahacze ... trochę to trwało ale jest. Długość wahaczy póki co liczona dość mocno w teorii bo nie mam felgi i półosi żeby jakoś doliczyć się żeby wstrzelić się w rozstaw kół 280 mm. Ale ze skróceniem czy wydłużenie wahacza przyszłościowo nie będzie kłopotu. Pierwsze miałem dość obawy na temat druku wahaczy ale jak zdjąłem je ze stołu to jestem nastwiony mocno optymistycznie do nich ale to wszystko praktyka zweryfikuje ... po pierwszych mierzeniach amortyzatory wejdą 70 mm ale rozważam też 60 mm. Jaruso ma mi podesłać na przymiarkę 70 mm więc na dniach powinienem wiedzieć co i jak Dzięki Krzychu
łoże wahacza jest sklejane z 3 elementów. Dlatego, że inne jest ułożenie warstw na osi obrotu wahacza. Same wahacze też tak mogę wydrukować ale póki co drukowałem na leżąco. Praktyka zweryfikuje teorie. Przyszedł czas na ogarnięcie już przekładni dyferencjałów więc przygotowałem sobie szablon do długości wału, nawiercenia dziury blokady zębatki i zeszlifowaniu końców wału, że lepiej zablokować łącznik wału przekładni z dyferencjałem.
Wnętrze przekładni, zębatki grubości 10 mm I 2 przekładnie gotowe Jeszcze mi brakuje ataku do dyfrów i czekam z utęsknieniem na nie żeby poskładać układ napędowy w całość
Przygotowałem sobie szablon do wywiercenia otworów w ramie. Szablon klejony na ramię, żeby przypadkiem nie pominąć albo nie przestawić sobie jakiegoś otworu. Niby robiony ofset na 0.15 mm ale jednak trzeba uważać. Pod łączeniami fragmentów szablon ramę zabezpieczyłem taśmą klejącą żeby szablonu nie przykleić do ramy. Wszystkie elementy szablonu chwycone tylko do klejenia śrubkami. no i po całym wierceniu No i ogarnąłem sobie troszeczkę ramę do stanu chyba będzie
Przygotowałem sobie przednie wahacze ... trochę to trwało ale jest. Długość wahaczy póki co liczona dość mocno w teorii bo nie mam felgi i półosi żeby jakoś doliczyć się żeby wstrzelić się w rozstaw kół 280 mm. Ale ze skróceniem czy wydłużenie wahacza przyszłościowo nie będzie kłopotu. Pierwsze miałem dość obawy na temat druku wahaczy ale jak zdjąłem je ze stołu to jestem nastwiony mocno optymistycznie do nich ale to wszystko praktyka zweryfikuje ... po pierwszych mierzeniach amortyzatory wejdą 70 mm ale rozważam też 60 mm. Jaruso ma mi podesłać na przymiarkę 70 mm więc na dniach powinienem wiedzieć co i jak Dzięki Krzychu
łoże wahacza jest sklejane z 3 elementów. Dlatego, że inne jest ułożenie warstw na osi obrotu wahacza. Same wahacze też tak mogę wydrukować ale póki co drukowałem na leżąco. Praktyka zweryfikuje teorie. Przyszedł czas na ogarnięcie już przekładni dyferencjałów więc przygotowałem sobie szablon do długości wału, nawiercenia dziury blokady zębatki i zeszlifowaniu końców wału, że lepiej zablokować łącznik wału przekładni z dyferencjałem.
Wnętrze przekładni, zębatki grubości 10 mm I 2 przekładnie gotowe Jeszcze mi brakuje ataku do dyfrów i czekam z utęsknieniem na nie żeby poskładać układ napędowy w całość
Re: MAZ 537 "HULK" by przemo_m
No i twój projekt przerośnie mój :-D
Gratulacje, no ja musze poczekać aż będę miał trochę więcej czasu na zabawę.
Gratulacje, no ja musze poczekać aż będę miał trochę więcej czasu na zabawę.
- przemo_m
- Garażowy Przodownik
- Posty: 508
- Rejestracja: 2020-05-12, 18:19
- Imię: Przemo
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: MAZ 537 "HULK" by przemo_m
Dawno nic nie było bo w zasadzie tempo spadło ... głównie z powodu braku części.
Układ napędowy z przodu można powiedzieć że jest skończony, tył jeszcze w trakcie tworzenia Amortyzatory 72 mm ale sprężyny są za miękkie .... obecnie trwają poszukiwania twardszych ... jakieś udało mi się namierzyć na aliexpresie ale czekam aż przyjdą
Felgi 2.2 od Injory przyszły i od razu je nie polecam ... dobrze skręcić koło żeby opona siadła to graniczy z cudem więc wkładki musiałem wywalić i narysować i wydrukować nowe wkładki do felg żeby dało się jej skręcić. Obecnie trwa walka ze szpachlą natryskową, papierem ściernym, podkładem i drukowaniem błotników. Szacunkowo może końcem lipca uda mi się uruchomić Maza do pierwszej jazdy ... tylko szacunkowo
I jeszcze belka tylnego zawieszenia tak wygląda ... osadzona na podówjnym łożysku, Wahacz ma ograniczenie mniej więcej dobrane do ruchu zawieszenia z przodu. Na zdjęciu kule przegubu jeszcze w rozmiarze fi 14 mm ale zostały fi 10 mm. Kołyska działa
Do uruchomienia potrzebuje jeszcze 4 pół osi, hexów, głównej skrzyni biegów i 4 felg. Liczę na dostawę do 2 tygodni.
Układ napędowy z przodu można powiedzieć że jest skończony, tył jeszcze w trakcie tworzenia Amortyzatory 72 mm ale sprężyny są za miękkie .... obecnie trwają poszukiwania twardszych ... jakieś udało mi się namierzyć na aliexpresie ale czekam aż przyjdą
Felgi 2.2 od Injory przyszły i od razu je nie polecam ... dobrze skręcić koło żeby opona siadła to graniczy z cudem więc wkładki musiałem wywalić i narysować i wydrukować nowe wkładki do felg żeby dało się jej skręcić. Obecnie trwa walka ze szpachlą natryskową, papierem ściernym, podkładem i drukowaniem błotników. Szacunkowo może końcem lipca uda mi się uruchomić Maza do pierwszej jazdy ... tylko szacunkowo
I jeszcze belka tylnego zawieszenia tak wygląda ... osadzona na podówjnym łożysku, Wahacz ma ograniczenie mniej więcej dobrane do ruchu zawieszenia z przodu. Na zdjęciu kule przegubu jeszcze w rozmiarze fi 14 mm ale zostały fi 10 mm. Kołyska działa
Do uruchomienia potrzebuje jeszcze 4 pół osi, hexów, głównej skrzyni biegów i 4 felg. Liczę na dostawę do 2 tygodni.
- przemo_m
- Garażowy Przodownik
- Posty: 508
- Rejestracja: 2020-05-12, 18:19
- Imię: Przemo
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: MAZ 537 "HULK" by przemo_m
Kolejna aktualizacja ....
Maz już przyjął warstwę podkładu obecnie oczekiwanie na kolor docelowy czyli RAL 6025 Między czasie na zabudowę wleciała skrzynia wyciągarki, oczywiście czeka ją zabieg malowania. W środku będzie działająca wyciągarka z serwa 360. Zabrałem się też za felgi, a w zasadzie na nakładki na nie Nakładka składa się z dwóch części czyli podstawy przykręcanej do felgi dwoma śrubami i kołpaka mocowanego do podstawy na magnesach neodymowych oraz flanszy.
Brakujących części potrzebnych do uruchomienia Maza póki co brak ...
Maz już przyjął warstwę podkładu obecnie oczekiwanie na kolor docelowy czyli RAL 6025 Między czasie na zabudowę wleciała skrzynia wyciągarki, oczywiście czeka ją zabieg malowania. W środku będzie działająca wyciągarka z serwa 360. Zabrałem się też za felgi, a w zasadzie na nakładki na nie Nakładka składa się z dwóch części czyli podstawy przykręcanej do felgi dwoma śrubami i kołpaka mocowanego do podstawy na magnesach neodymowych oraz flanszy.
Brakujących części potrzebnych do uruchomienia Maza póki co brak ...