MAN TGA

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
berla
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 2705
Rejestracja: 2007-06-02, 19:53
Imię:
Lokalizacja: Leszno

MAN TGA

#1

Post autor: berla »

Witam serdecznie :)

Kiedyś oczywiście przypadkiem zobaczyłm to zdjęcie:
Obrazek

A potem to:
Obrazek

... i postanowiłem :D
Co do informacji stricte technicznych - otóż jak w temacie MAN TGA/TGS z tego tylko w względu że sporo info jest właśnie o podwoziu TGS tego co się trochę dowiedziawszy podwozie jest to samo lub różnią się tylko detalami dlatego będę podpierał na rysunkach/zdjęciach jak w załączniku natomiast kabina i reszta nadwozia będzie TGA czyli reasumując cały model to TGA
Obrazek

Docelowo będzie coś w ten deseń-wywrotka z taką wanna-półokrągłą:
Obrazek Obrazek


Tak więc prace posuwają się na przód-jak wiadomo w 1:1 silnik i skrzynia biegów zazwyczaj umieszczone są pod kabiną ewentualnie wystaje tylko skrzynia. Tak też postanowiłem zrobić tu-tak by to miało wyglądać z założenia :
Obrazek


Kompletna środkowa przekładnia wraz z rozdzielaczem - projekt autorski, obudowa wycięta przez Jaffuza:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Założenia koncepcyjne kreślą się następująco:

Obrazek Obrazek


Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Aha - jest to skrzynia rozdzielcza z redukcja 3,4:1

Po długich perypetiach odświeżam delikatnie temat ;)

Obrazek Obrazek

Pomału zabieram się za tylną zawiechę, na początek huśtawka:

Obrazek Obrazek Obrazek

Posiedziałem jeszcze troche w garażu i oto co wyszło:
Obrazek Obrazek

Dla porownania detal robiony przez kolegę z forum:
Obrazek
nie odpowiadał mi pod względem technicznym gdyż po dociągnięciu śrubek mocujących pióra, pióra prostowały się oraz po skręceniu wszystkiego w całość wychodziło coś co postaram się ukazać na zdjęciu poniżej:
Obrazek

Obojętnie czy przy jednej czy przy dwóch osiach skrętnych wał wychodzący z mostu jest skierowany ku dołowi co niekorzystnie wpływa na pracę wału i kardana oraz średnio wygląda ;)
Postanowiłem problem ten zminimalizować toteż zaprojektowałem i wykonałem te elementy ;) Efekt jaki zamierzałem uzyskać widać na zdjęciu poniżej:

Obrazek

W przypadku pracy całego zawieszenia uzyskuje się jeszcze lepszy efekt i wał wraz ze osią mostów tworzy linie prostą ;)

Się napisałem :D

Tylna huśtawka nabiera kształtów:
Obrazek Obrazek

i zamontowana już do ramy:
Obrazek

;)

Miałem dzisiaj ciąć mocowanie tylnego zderzaka...
Obrazek



... a oto efekt godzinki spędzonej w garażu ;)

Obrazek Obrazek

docelowo:
Obrazek

No i się posrało :Y odebrałem kilka dni temu pospawany zderzak - wyglądał tak:
Obrazek
jeszcze sprawa do przeżycia, mowie sobie oszlifuje i będzie OK... No i oszlifowałem:
Obrazek
jak sie okazało spawacz dał dupy bo spawać to się chyba uczył korespondencyjnie :Y ale mi się zagotowało :wall
Pozostaje wymyślić inny sposób połączenia tych wsporników z prętem - w zasadzie pomysł jest ale czasu i tokarza brak :(

Niestety z racji mojego urlopu zderzak muszę odłożyć na później ale popełniłem kolejny hmm etap w budowie:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

A tak to wygląda na modelu:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

;)

Awatar użytkownika
Rejczel
Adept / AT!
Adept / AT!
Posty: 1745
Rejestracja: 2010-03-18, 10:37
Imię: Rafał
Lokalizacja: Żywiec/Pewel Wielka
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#2

Post autor: Rejczel »

:OK Dajesz Berla po temacie, a opony masz może te ?
http://store.rc4wd.com/Mud-Plugger-19-S ... p_677.html

Awatar użytkownika
berla
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 2705
Rejestracja: 2007-06-02, 19:53
Imię:
Lokalizacja: Leszno

#3

Post autor: berla »

rakthal pisze::OK Dajesz Berla po temacie, a opony masz może te ?
http://store.rc4wd.com/Mud-Plugger-19-S ... p_677.html
Co do opon to jeszcze nie zdecydowałem-mam mętlik w głowie :&

Eras
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 4878
Rejestracja: 2006-06-29, 14:06
Imię: ET
Lokalizacja: Warszawa / Lancaster
Otrzymał podziękowań: 35 razy

#4

Post autor: Eras »

Nie lepszym pomyslem byloby oryginalne mocowanie silnika z erevo? Dziala dokladnie tak samo, llus masz latwa regulacje ustawienia zebatki atakujacej i oslony...

Awatar użytkownika
berla
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 2705
Rejestracja: 2007-06-02, 19:53
Imię:
Lokalizacja: Leszno

#5

Post autor: berla »

Eras pisze:Nie lepszym pomyslem byloby oryginalne mocowanie silnika z erevo?
Nie :)
Eras pisze:Dziala dokladnie tak samo, llus masz latwa regulacje ustawienia zebatki atakujacej i oslony...

Teraz też nie narzekam na regulację ;)

JaFuzz
AT !
AT !
Posty: 427
Rejestracja: 2008-11-19, 23:52
Imię: Jarek
Lokalizacja: 3Miasto
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#6

Post autor: JaFuzz »

:LOL boszz... Eras a dajże się chłopakowi CNC nacieszyć :LOL

propos zderzaka proponuję wyrezać jeszcze raz od poczatku ale nie z podcięciem na spawanie pręta, tylko z obłością zawierającą fi pręta plus otwór fi 3mm w środku... pręt skręcasz a'la linki w pierwszych crawlerach... rurka 5mm a w śrosku pręt gwintowany M3... po polakierowaniu i tak nie będzie widać że pręt składa się z części... :LOL

Awatar użytkownika
Radzik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 5327
Rejestracja: 2010-09-07, 21:34
Imię: Radek
Lokalizacja: Będzin
Podziękował : 11 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy

#7

Post autor: Radzik »

Świetnie się zapowiada :OK
Powodzenia w budowie
Pozdrawiam :W
Radek

Awatar użytkownika
benon
Adept / AT!
Adept / AT!
Posty: 1092
Rejestracja: 2010-10-16, 08:25
Imię: Szymon
Lokalizacja: Brzeziny
Otrzymał podziękowań: 5 razy

#8

Post autor: benon »

Co tu się wyprawia :&
A czy aby na pewno wolno takie rzeczy robić :ohgod

Berla dajesz czadu, będę śledził temat z zaciekawieniem :OK

Awatar użytkownika
berla
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 2705
Rejestracja: 2007-06-02, 19:53
Imię:
Lokalizacja: Leszno

#9

Post autor: berla »

Dzięki panowie := ale to i tak nic w porównaniu z tym co Wy wyprawiacie w swoich garażach tudzież warsztatach :OK

JaFuzz - mam dokładnie taki sam plan jak opisałeś - tylko jak na razie nie mam dostępu do dobrego tokarza ;)

Awatar użytkownika
szymon1
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 1604
Rejestracja: 2010-04-05, 11:16
Imię: szymon
Lokalizacja: Okolice Poznania
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

#10

Post autor: szymon1 »

Ale Berla "urwałes" brawo :OK

Awatar użytkownika
africa
Adept / AT!
Adept / AT!
Posty: 2032
Rejestracja: 2009-01-09, 21:43
Imię: Zbyszek
Lokalizacja: Pniewy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

#11

Post autor: africa »

Dałeś po całości :OK

Awatar użytkownika
rudi
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 1186
Rejestracja: 2008-05-30, 19:16
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Żmigród/daleki ląd
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

#12

Post autor: rudi »

Nie wiem czy JaFuzz miał to samo na myśli, więc podpowiem, żeby skręcić rurkę do wsporników jak w moich mostach do Kraza. Z jednej strony w rurce otwór mniejszy a z drugiej większy, żeby łepek się mieścił. Ja użyłem śrubek M1,6, ale możesz nawiercić i użyć blachowkrętów odpowiednio małych.

Awatar użytkownika
berla
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 2705
Rejestracja: 2007-06-02, 19:53
Imię:
Lokalizacja: Leszno

#13

Post autor: berla »

Prace nad tylną zawiechą nadal trwają ;)

Obrazek Obrazek Obrazek


Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek


I całość:

Obrazek Obrazek

;)

palmer
Początkujący
Początkujący
Posty: 720
Rejestracja: 2008-09-17, 10:58
Imię:
Lokalizacja: holandia/Jaworzno

#14

Post autor: palmer »

ale mocowan tamiyowskich to nie zalowales :-Oo

Awatar użytkownika
Radzik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 5327
Rejestracja: 2010-09-07, 21:34
Imię: Radek
Lokalizacja: Będzin
Podziękował : 11 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy

#15

Post autor: Radzik »

Fajnie to wykombinowałeś. :OK
Czyli nie będzie przelotowych :ok
Pozdrawiam
Radek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Trucki 8x8...”