ESARCO 8x8
- czayo
- Dinożarł / AT!
- Posty: 3734
- Rejestracja: 2011-01-05, 14:30
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 48 razy
ESARCO 8x8
No więc kolejny etap choroby, czyli 8x8
Szukałem czegoś innego, no i po długich poszukiwaniach, znalałem takiego osobnika
ESARCO 8x8 lub Stewart & Stevenson SS300 8x8 (ESARCO jest to produkt brytyjski, później odkupiony przez amerykanów, i przemianowany na SS300)
Co ciekawe, powstała też wersja wyścigowa
Układ jezdny i zawieszenie zostało adoptowane z LRa 110. Z ciekawostek, skrętna jest pierwsza i ostatnia oś
Trochę suchych danych
* forward control truck, 2-seats, 2-doors
* loa: 5588mm (220in), width: 2311mm (91in), height: 2362mm (93in)
* wheelbase: 3302mm (130in), grnd clearance: 249mm (9.8in)
* approach: 45, departure: 50, ramp break over: excellent! (8WD)
* weight: 4036kg (8900lb) (unladen), GVM: 6304kg (1390lb), payload 2268kg (5000lb)
* Cummins BT 5.9-160, 5.88L, diesel, 6-cyls, turbo-charged
* power: 119kW (160hp) at 2500rpm, torque: 542Nm (400lb-ft) at 1700rpm
* transmission: Eaton/Fuller FS-4005a 5-spd manual (8.05:1, 4.35:1, 2.45:1, 1.48:1, 1.00:1, rev 8.05:1),
Two Fairfield 2-speed transfer cases (hi 1.0:1, lo 2.21:1), selectable 8x4 or 8x8
axles: Data Model 60, track-lok LSD, ratio 3.54:1
* suspension: live-axles and coils, brakes: disc
* fuel-tank: 121L (32 US gal)
Jak widać z paramtrów, 8x8 w wersji mini Unimog 4x4 jest podobnych rozmiarów
Narazie powstało takie cuś. Musiałęm się ujawnić, bo co po niektórzy zaczęli się robić baardzo dociekliwi
A na serio, to mam tylko porzyczone kółka do Marcina (mm)). Inne klamoty w drodze, a przynajmniej ich część. Model raczej dla frajdy budowania, nie w ciężki teren. Jest opcja aby postawić og na takich kołach. Bardzo podobne do oryginału, oraz idealne wymiarowo
Marcin mówił że to koła z TLT Tamiya. Jak by się komuś przewalały, to w rozsądnych piniondzach przygarnę 8szt
Z innych ciekawostek, znalazłem fajny materiał na reflektory (porównanie do kloszy 18mm)
Szukałem czegoś innego, no i po długich poszukiwaniach, znalałem takiego osobnika
ESARCO 8x8 lub Stewart & Stevenson SS300 8x8 (ESARCO jest to produkt brytyjski, później odkupiony przez amerykanów, i przemianowany na SS300)
Co ciekawe, powstała też wersja wyścigowa
Układ jezdny i zawieszenie zostało adoptowane z LRa 110. Z ciekawostek, skrętna jest pierwsza i ostatnia oś
Trochę suchych danych
* forward control truck, 2-seats, 2-doors
* loa: 5588mm (220in), width: 2311mm (91in), height: 2362mm (93in)
* wheelbase: 3302mm (130in), grnd clearance: 249mm (9.8in)
* approach: 45, departure: 50, ramp break over: excellent! (8WD)
* weight: 4036kg (8900lb) (unladen), GVM: 6304kg (1390lb), payload 2268kg (5000lb)
* Cummins BT 5.9-160, 5.88L, diesel, 6-cyls, turbo-charged
* power: 119kW (160hp) at 2500rpm, torque: 542Nm (400lb-ft) at 1700rpm
* transmission: Eaton/Fuller FS-4005a 5-spd manual (8.05:1, 4.35:1, 2.45:1, 1.48:1, 1.00:1, rev 8.05:1),
Two Fairfield 2-speed transfer cases (hi 1.0:1, lo 2.21:1), selectable 8x4 or 8x8
axles: Data Model 60, track-lok LSD, ratio 3.54:1
* suspension: live-axles and coils, brakes: disc
* fuel-tank: 121L (32 US gal)
Jak widać z paramtrów, 8x8 w wersji mini Unimog 4x4 jest podobnych rozmiarów
Narazie powstało takie cuś. Musiałęm się ujawnić, bo co po niektórzy zaczęli się robić baardzo dociekliwi
A na serio, to mam tylko porzyczone kółka do Marcina (mm)). Inne klamoty w drodze, a przynajmniej ich część. Model raczej dla frajdy budowania, nie w ciężki teren. Jest opcja aby postawić og na takich kołach. Bardzo podobne do oryginału, oraz idealne wymiarowo
Marcin mówił że to koła z TLT Tamiya. Jak by się komuś przewalały, to w rozsądnych piniondzach przygarnę 8szt
Z innych ciekawostek, znalazłem fajny materiał na reflektory (porównanie do kloszy 18mm)
- benon
- Adept / AT!
- Posty: 1092
- Rejestracja: 2010-10-16, 08:25
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Brzeziny
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
:& a ja sądzilem, że mam "inny" model Masz czym ciąć więc z napędami pewnie nie będziesz miał ogromnego problemu
Ale tak sobie myślę czy to model zawodniczy? I czy do końca jest zgodny z regulaminem :-Oo Zmęczony już jestem i nie mam siły wertować regulaminu ale pewnie zielony się wypowie
No to jak Ci się uda go zbudować to podium masz zapewnione
PS materiał na klosze to po lewo czy po prawo? To po lewo wygląda trochę jak kolimator :-Oo
Ale tak sobie myślę czy to model zawodniczy? I czy do końca jest zgodny z regulaminem :-Oo Zmęczony już jestem i nie mam siły wertować regulaminu ale pewnie zielony się wypowie
No to jak Ci się uda go zbudować to podium masz zapewnione
PS materiał na klosze to po lewo czy po prawo? To po lewo wygląda trochę jak kolimator :-Oo