HEMTT M983 v.2.0 by Pawloosw

Awatar użytkownika
PuszkinPL
Teoretyk
Posty: 385
Rejestracja: 2014-06-25, 20:55
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Klęczany-Rzeszów
Otrzymał podziękowań: 2 razy

#406

Post autor: PuszkinPL »

Pawloosw pisze:Jak mówi przysłowie "Stara miłość nie rdzewiej" - powróciłem do prac nad heniem ;)
Zainwestowałem w modulik świateł, podłączyłem po czym po pierwszej próbnej jeździe przypomniałem sobie, że jazdę mam ustawioną na rewersie w przeciwnym razie jazdę w przód miałbym po wychyleniu gałki w dół a w tył po odchyleniu do przodu. No i cały problem polega na tym, że w momencie jak przestanę cofać i zaczynam jazdę do przodu zapalają się światła stopu :hehe
Silnik szczotkowy trackstara 3 fazowy21,5T. Kabelki wlutowane prawidłowo. Regiel Trackstar 100A.

Jak sobie poradzić z tym problemem?

Jakby udało mi się dzisiaj ogarnąć temat jutro jadę w teren nakręcić jakiś film. Wymieniam też elektronikę z serwa (zasilanie wciągarki) na niezależny regulator 20A i mam nadzięję że tym samym zniknie problem zakłóceń na serwie skrętu.
Może odwróć biegunowość silnika względem ESC ( może dałeś + do - ) albo na apce odpowiedni przesuwak przestaw.

Awatar użytkownika
Pawloosw
Teoretyk
Posty: 365
Rejestracja: 2013-01-07, 22:55
Imię: Paweł
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Podziękował : 1 razy

#407

Post autor: Pawloosw »

Jak wspomniałem wcześniej, silnik trójfazowy więc plus minus nie załatwi sprawy bo do silnika dochodzą 3 kable. Domyślam się, że to kwestia zaprogramowania regla. Programator mam, zaraz spróbuję coś wyczarować.

Awatar użytkownika
rafal-waw
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 1184
Rejestracja: 2014-07-14, 09:52
Imię: Rafał
Lokalizacja: Pomiechówek
Podziękował : 9 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

#408

Post autor: rafal-waw »

ja w firestorm Flux miałem ten problem do tylu miał większą moc i jeździł własne na reversie. zamieniłem dwa kable miejscami i pomogło .

Awatar użytkownika
Pawloosw
Teoretyk
Posty: 365
Rejestracja: 2013-01-07, 22:55
Imię: Paweł
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Podziękował : 1 razy

#409

Post autor: Pawloosw »

Temat ogarnięty.
Okazało się, że jest przełącznik na module świateł do reversu :hehe
Korzystając z okazji, że bawię się w programowanie chciałbym zrobić sobie hamulec. Problem w tym, że wsio mam zaprogramowane (forward/brake/reverse ; siła hamowania na 75%) ale hamulec ni jak nie działa. W momencie jak jadąc do przodu dam nagle do tyłu heniek od razu wrzuca wsteczny (choć światła stopu się zapalają). Ktoś spotkał się z podobnym problemem?

Awatar użytkownika
PuszkinPL
Teoretyk
Posty: 385
Rejestracja: 2014-06-25, 20:55
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Klęczany-Rzeszów
Otrzymał podziękowań: 2 razy

#410

Post autor: PuszkinPL »

Pawloosw pisze:Temat ogarnięty.
Okazało się, że jest przełącznik na module świateł do reversu :hehe
Korzystając z okazji, że bawię się w programowanie chciałbym zrobić sobie hamulec. Problem w tym, że wsio mam zaprogramowane (forward/brake/reverse ; siła hamowania na 75%) ale hamulec ni jak nie działa. W momencie jak jadąc do przodu dam nagle do tyłu heniek od razu wrzuca wsteczny (choć światła stopu się zapalają). Ktoś spotkał się z podobnym problemem?
A to że odrazu jedzie do tyłu to nie jest standard ?? U mnie w axialu też tak jest lecz mi sie wydaję że jest dobrze .

Awatar użytkownika
Pawloosw
Teoretyk
Posty: 365
Rejestracja: 2013-01-07, 22:55
Imię: Paweł
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Podziękował : 1 razy

#411

Post autor: Pawloosw »

Jeżeli masz regulator z funkcją hamowania - to to nie jest standard ;) Większość regli do samochodów RC (jeśli nie wszystkie) posiadają tą funkcję. W takim reglu po załączeniu wstecznego w czasie jazdy do przodu pojazd najpierw się zatrzymuje, i dopiero po ponownym załączeniu wsteka zaczyna cofać. No i cały szkopuł w tym, że zaprogramowałem regiel tak by hamulec był a tu dupa. :|

Awatar użytkownika
PuszkinPL
Teoretyk
Posty: 385
Rejestracja: 2014-06-25, 20:55
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Klęczany-Rzeszów
Otrzymał podziękowań: 2 razy

#412

Post autor: PuszkinPL »

Pawloosw pisze:Jeżeli masz regulator z funkcją hamowania - to to nie jest standard ;) Większość regli do samochodów RC (jeśli nie wszystkie) posiadają tą funkcję. W takim reglu po załączeniu wstecznego w czasie jazdy do przodu pojazd najpierw się zatrzymuje, i dopiero po ponownym załączeniu wsteka zaczyna cofać. No i cały szkopuł w tym, że zaprogramowałem regiel tak by hamulec był a tu dupa. :|
A no to mam zpsuty regiel ew. No bo wiesz u mnie amorki przeciekają ( RTR ) pakiet rozładowuje poniżej normy etc . Słowem : Kłania sie castle link

Awatar użytkownika
rafal-waw
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 1184
Rejestracja: 2014-07-14, 09:52
Imię: Rafał
Lokalizacja: Pomiechówek
Podziękował : 9 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

#413

Post autor: rafal-waw »

a nie jest tak przypadkiem że jak jedziesz do tylu to hamulec działa. sprawdź to
firek był nowy . wszystko na oko było podłączone prawidłowo a jednak . jeździł "odwrotnie" hamulec działał do tylu . słyszałem o kilku takich przypadkach w bezszczotkach.

Awatar użytkownika
Pawloosw
Teoretyk
Posty: 365
Rejestracja: 2013-01-07, 22:55
Imię: Paweł
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Podziękował : 1 razy

#414

Post autor: Pawloosw »

U mnie nie działa to w żadnym kierunku (ani ze zmiany kierunku jazdy z przodu na tył i na odwrót). :|

Podłączyłem wyciągareczkę na niezależnym reglu który oczywiście musiałem też wpiąć do odbiornika. W tym momencie jak załączę regiel "główny" (do bezszczotki i jazdy) oraz ten od wciągarki, zmieniają się obroty na wiatraku od bezszczotki (przyspiesza po załączeniu drugiego regla). Co ciekawe, nawet jak wyłączę regiel "główny" a włączony mam ten od wyciągarki wiatrak na głównym dalej się kręci jakby ciągnął napięcie od tego dodatkowego:/ Czy przy takim podłączeniu nie uszkodzę któregoś z regli?

Awatar użytkownika
PuszkinPL
Teoretyk
Posty: 385
Rejestracja: 2014-06-25, 20:55
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Klęczany-Rzeszów
Otrzymał podziękowań: 2 razy

#415

Post autor: PuszkinPL »

Pawloosw pisze:U mnie nie działa to w żadnym kierunku (ani ze zmiany kierunku jazdy z przodu na tył i na odwrót). :|

Podłączyłem wyciągareczkę na niezależnym reglu który oczywiście musiałem też wpiąć do odbiornika. W tym momencie jak załączę regiel "główny" (do bezszczotki i jazdy) oraz ten od wciągarki, zmieniają się obroty na wiatraku od bezszczotki (przyspiesza po załączeniu drugiego regla). Co ciekawe, nawet jak wyłączę regiel "główny" a włączony mam ten od wyciągarki wiatrak na głównym dalej się kręci jakby ciągnął napięcie od tego dodatkowego:/ Czy przy takim podłączeniu nie uszkodzę któregoś z regli?
A to nie jest tak że z 2 giego regla nie powinno sie wyciągnąć jeden z pin'ów ?? Bo jak szukałem żeby zrobić łódz to 2 regle trzeba no i w jednym trzeba wyciągnąć pin chyba brązaowy ale nie wiem dokładnie .

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6928
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

#416

Post autor: jaruso »

Pawloosw pisze:U mnie nie działa to w żadnym kierunku (ani ze zmiany kierunku jazdy z przodu na tył i na odwrót). :|

Podłączyłem wyciągareczkę na niezależnym reglu który oczywiście musiałem też wpiąć do odbiornika. W tym momencie jak załączę regiel "główny" (do bezszczotki i jazdy) oraz ten od wciągarki, zmieniają się obroty na wiatraku od bezszczotki (przyspiesza po załączeniu drugiego regla). Co ciekawe, nawet jak wyłączę regiel "główny" a włączony mam ten od wyciągarki wiatrak na głównym dalej się kręci jakby ciągnął napięcie od tego dodatkowego:/ Czy przy takim podłączeniu nie uszkodzę któregoś z regli?
Jeśli jeździsz na rewersie, to nie będziesz miał hamulca pomiędzy jazdą do przodu a jazdą do tyłu, bo regiel "widzi" to odwrotnie. Powinieneś mieć za to hamulec kiedy przestajesz cofać i chcesz jechać do przodu.
Przy bezszczotce sensorowanej nie powinno odwracać się połączeń regla z silnikiem. Jeśli regiel mię ma opcji softwarowej odwracania kierunku obrotu to kicha niestety...

Co do efektu przyspieszania wiatraka, to sprawdź parametry BECów, prawdopodobnie ten od wyciągarki ma wyższe napięcie i w momencie wpięcia do odbiornika powiększa się napięcie również na głównym reglu, który zasilany jest z BECa a ten z kolei połączony jest z odbiornikiem (odbiornik ma 2 równoległe zasilania w tym momencie).

Awatar użytkownika
Pawloosw
Teoretyk
Posty: 365
Rejestracja: 2013-01-07, 22:55
Imię: Paweł
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Podziękował : 1 razy

#417

Post autor: Pawloosw »

Udało się temacik ogarnąć :dance1

Czy te chinole muszą zawsze tak iść na łatwiznę i wszystko robić na od... :wall
W załączonej do regla instrukcji tabela zawiera 8 opcji ustawień. Jak się okazuje w reglu (v2) jest jeszcze 9 opcja którą można ustawić kierunek obrotów silnika.
Gdyby nie komentarz pod opisem regla ze strony hk nawet bym o tym nie wiedział.

"To reverse the motor direction in sensored mode do the following: 1. follow the steps in the manual to enter manual/TX programming mode. 2. Motor direction is menu number 9 (paper manual only goes up to 8), and normal direction is "sub menu" 1, and reversed is "sub menu" 2. Hope it helps"

Tak czy inaczej hamulec działa, podobnie jak światełka i wyciągarka.

Pozostała kwestia ustawić załączanie awaryjek z poziomu przełącznika. Chyba bez pomocy Czayo się nie obejdzie. :D Chyba, że ktosik ma tutaj apkę t9x z softem er9x?

Awatar użytkownika
czayo
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 3734
Rejestracja: 2011-01-05, 14:30
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

#418

Post autor: czayo »

Z pstryczka z apki? A skąd te awaryjne? Mogą być sterowane odzielnym kanałem?

Awatar użytkownika
Pawloosw
Teoretyk
Posty: 365
Rejestracja: 2013-01-07, 22:55
Imię: Paweł
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Podziękował : 1 razy

#419

Post autor: Pawloosw »

Dokładnie.
Jako, że w hemciu nie ma z tyłu kierunkowskazów i mam je tylko z przodu diody które przez producenta były przewidziane np na lewą stronę (przód tył) są u mnie obie z przodu. Jakoś nie specjalnie widziałem sens w trialowej maszynie robić kierunkowskazy, zależało mi tylko na awaryjkach. Ale wracając do tematu. Owe diody wpięte są w moduł w miejscu odpowiadającym np lewym kierunkom. Y podłączam moduł świateł do odbiornika (drugi koniec Y jest wolny). Mam nadzieję, że udało mi się wyjaśnić jak to u mnie wygląda.

Awatar użytkownika
czayo
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 3734
Rejestracja: 2011-01-05, 14:30
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

#420

Post autor: czayo »

Z tego co piszesz, jeśli chcesz wykorzystać kierunki, to one są (najprawdopodobniej) sterowane sygnalem z serwa, tak żeby grało to razem z serwem, stąd ten kabel Y. Jeśli byś chciał ustawić żeby załączały się pstryczkiem, to raczej jest to wykonalne. Wystarczy dowolny kanał który będzie udawał skręt w jednym kierunku, czyt po przełączeniu hebelka ustawi wartość np 100 żeby udawało że jest skręcony.

Dla wybranego kanału (wepnij kabel Y z modułu) ustaw 100 HALF i wybierz pstryczek (nazwy konkretnych pstryczków i ich położenia są na stronie er9x user's guide http://openrcforums.com/wiki/index.php/Er9x_user_guide ). Oczywiście Wybierz pstryczek 0-1. Po ustawieniu, na ekranie głównym, tam gdzie są paski pokazujące wychylenie kanałów, po pstryknięciu hebelkiem, jeden kanał powinien skoczyć na maks. Jak tak się stanie, to powinno być ok (oczywiście diody musisz wpiąć pod wyjście dla odpowiedniej strony (prawa lub lewa)

Mam nadzieję że dobrze zrozumiałem Twoje zamiary, i dobrze opisałem :) jak by coś nie działało dawaj znać. Pomyślimy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Trucki 8x8...”