Może odwróć biegunowość silnika względem ESC ( może dałeś + do - ) albo na apce odpowiedni przesuwak przestaw.Pawloosw pisze:Jak mówi przysłowie "Stara miłość nie rdzewiej" - powróciłem do prac nad heniem
Zainwestowałem w modulik świateł, podłączyłem po czym po pierwszej próbnej jeździe przypomniałem sobie, że jazdę mam ustawioną na rewersie w przeciwnym razie jazdę w przód miałbym po wychyleniu gałki w dół a w tył po odchyleniu do przodu. No i cały problem polega na tym, że w momencie jak przestanę cofać i zaczynam jazdę do przodu zapalają się światła stopu
Silnik szczotkowy trackstara 3 fazowy21,5T. Kabelki wlutowane prawidłowo. Regiel Trackstar 100A.
Jak sobie poradzić z tym problemem?
Jakby udało mi się dzisiaj ogarnąć temat jutro jadę w teren nakręcić jakiś film. Wymieniam też elektronikę z serwa (zasilanie wciągarki) na niezależny regulator 20A i mam nadzięję że tym samym zniknie problem zakłóceń na serwie skrętu.
HEMTT M983 v.2.0 by Pawloosw
- PuszkinPL
- Teoretyk
- Posty: 385
- Rejestracja: 2014-06-25, 20:55
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Klęczany-Rzeszów
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- Pawloosw
- Teoretyk
- Posty: 365
- Rejestracja: 2013-01-07, 22:55
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
- Podziękował : 1 razy
Temat ogarnięty.
Okazało się, że jest przełącznik na module świateł do reversu
Korzystając z okazji, że bawię się w programowanie chciałbym zrobić sobie hamulec. Problem w tym, że wsio mam zaprogramowane (forward/brake/reverse ; siła hamowania na 75%) ale hamulec ni jak nie działa. W momencie jak jadąc do przodu dam nagle do tyłu heniek od razu wrzuca wsteczny (choć światła stopu się zapalają). Ktoś spotkał się z podobnym problemem?
Okazało się, że jest przełącznik na module świateł do reversu
Korzystając z okazji, że bawię się w programowanie chciałbym zrobić sobie hamulec. Problem w tym, że wsio mam zaprogramowane (forward/brake/reverse ; siła hamowania na 75%) ale hamulec ni jak nie działa. W momencie jak jadąc do przodu dam nagle do tyłu heniek od razu wrzuca wsteczny (choć światła stopu się zapalają). Ktoś spotkał się z podobnym problemem?
- PuszkinPL
- Teoretyk
- Posty: 385
- Rejestracja: 2014-06-25, 20:55
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Klęczany-Rzeszów
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
A to że odrazu jedzie do tyłu to nie jest standard ?? U mnie w axialu też tak jest lecz mi sie wydaję że jest dobrze .Pawloosw pisze:Temat ogarnięty.
Okazało się, że jest przełącznik na module świateł do reversu
Korzystając z okazji, że bawię się w programowanie chciałbym zrobić sobie hamulec. Problem w tym, że wsio mam zaprogramowane (forward/brake/reverse ; siła hamowania na 75%) ale hamulec ni jak nie działa. W momencie jak jadąc do przodu dam nagle do tyłu heniek od razu wrzuca wsteczny (choć światła stopu się zapalają). Ktoś spotkał się z podobnym problemem?
- Pawloosw
- Teoretyk
- Posty: 365
- Rejestracja: 2013-01-07, 22:55
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
- Podziękował : 1 razy
Jeżeli masz regulator z funkcją hamowania - to to nie jest standard Większość regli do samochodów RC (jeśli nie wszystkie) posiadają tą funkcję. W takim reglu po załączeniu wstecznego w czasie jazdy do przodu pojazd najpierw się zatrzymuje, i dopiero po ponownym załączeniu wsteka zaczyna cofać. No i cały szkopuł w tym, że zaprogramowałem regiel tak by hamulec był a tu dupa.
- PuszkinPL
- Teoretyk
- Posty: 385
- Rejestracja: 2014-06-25, 20:55
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Klęczany-Rzeszów
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
A no to mam zpsuty regiel ew. No bo wiesz u mnie amorki przeciekają ( RTR ) pakiet rozładowuje poniżej normy etc . Słowem : Kłania sie castle linkPawloosw pisze:Jeżeli masz regulator z funkcją hamowania - to to nie jest standard Większość regli do samochodów RC (jeśli nie wszystkie) posiadają tą funkcję. W takim reglu po załączeniu wstecznego w czasie jazdy do przodu pojazd najpierw się zatrzymuje, i dopiero po ponownym załączeniu wsteka zaczyna cofać. No i cały szkopuł w tym, że zaprogramowałem regiel tak by hamulec był a tu dupa.
- Pawloosw
- Teoretyk
- Posty: 365
- Rejestracja: 2013-01-07, 22:55
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
- Podziękował : 1 razy
U mnie nie działa to w żadnym kierunku (ani ze zmiany kierunku jazdy z przodu na tył i na odwrót).
Podłączyłem wyciągareczkę na niezależnym reglu który oczywiście musiałem też wpiąć do odbiornika. W tym momencie jak załączę regiel "główny" (do bezszczotki i jazdy) oraz ten od wciągarki, zmieniają się obroty na wiatraku od bezszczotki (przyspiesza po załączeniu drugiego regla). Co ciekawe, nawet jak wyłączę regiel "główny" a włączony mam ten od wyciągarki wiatrak na głównym dalej się kręci jakby ciągnął napięcie od tego dodatkowego:/ Czy przy takim podłączeniu nie uszkodzę któregoś z regli?
Podłączyłem wyciągareczkę na niezależnym reglu który oczywiście musiałem też wpiąć do odbiornika. W tym momencie jak załączę regiel "główny" (do bezszczotki i jazdy) oraz ten od wciągarki, zmieniają się obroty na wiatraku od bezszczotki (przyspiesza po załączeniu drugiego regla). Co ciekawe, nawet jak wyłączę regiel "główny" a włączony mam ten od wyciągarki wiatrak na głównym dalej się kręci jakby ciągnął napięcie od tego dodatkowego:/ Czy przy takim podłączeniu nie uszkodzę któregoś z regli?
- PuszkinPL
- Teoretyk
- Posty: 385
- Rejestracja: 2014-06-25, 20:55
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Klęczany-Rzeszów
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
A to nie jest tak że z 2 giego regla nie powinno sie wyciągnąć jeden z pin'ów ?? Bo jak szukałem żeby zrobić łódz to 2 regle trzeba no i w jednym trzeba wyciągnąć pin chyba brązaowy ale nie wiem dokładnie .Pawloosw pisze:U mnie nie działa to w żadnym kierunku (ani ze zmiany kierunku jazdy z przodu na tył i na odwrót).
Podłączyłem wyciągareczkę na niezależnym reglu który oczywiście musiałem też wpiąć do odbiornika. W tym momencie jak załączę regiel "główny" (do bezszczotki i jazdy) oraz ten od wciągarki, zmieniają się obroty na wiatraku od bezszczotki (przyspiesza po załączeniu drugiego regla). Co ciekawe, nawet jak wyłączę regiel "główny" a włączony mam ten od wyciągarki wiatrak na głównym dalej się kręci jakby ciągnął napięcie od tego dodatkowego:/ Czy przy takim podłączeniu nie uszkodzę któregoś z regli?
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6928
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Jeśli jeździsz na rewersie, to nie będziesz miał hamulca pomiędzy jazdą do przodu a jazdą do tyłu, bo regiel "widzi" to odwrotnie. Powinieneś mieć za to hamulec kiedy przestajesz cofać i chcesz jechać do przodu.Pawloosw pisze:U mnie nie działa to w żadnym kierunku (ani ze zmiany kierunku jazdy z przodu na tył i na odwrót).
Podłączyłem wyciągareczkę na niezależnym reglu który oczywiście musiałem też wpiąć do odbiornika. W tym momencie jak załączę regiel "główny" (do bezszczotki i jazdy) oraz ten od wciągarki, zmieniają się obroty na wiatraku od bezszczotki (przyspiesza po załączeniu drugiego regla). Co ciekawe, nawet jak wyłączę regiel "główny" a włączony mam ten od wyciągarki wiatrak na głównym dalej się kręci jakby ciągnął napięcie od tego dodatkowego:/ Czy przy takim podłączeniu nie uszkodzę któregoś z regli?
Przy bezszczotce sensorowanej nie powinno odwracać się połączeń regla z silnikiem. Jeśli regiel mię ma opcji softwarowej odwracania kierunku obrotu to kicha niestety...
Co do efektu przyspieszania wiatraka, to sprawdź parametry BECów, prawdopodobnie ten od wyciągarki ma wyższe napięcie i w momencie wpięcia do odbiornika powiększa się napięcie również na głównym reglu, który zasilany jest z BECa a ten z kolei połączony jest z odbiornikiem (odbiornik ma 2 równoległe zasilania w tym momencie).
- Pawloosw
- Teoretyk
- Posty: 365
- Rejestracja: 2013-01-07, 22:55
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
- Podziękował : 1 razy
Udało się temacik ogarnąć :dance1
Czy te chinole muszą zawsze tak iść na łatwiznę i wszystko robić na od... :wall
W załączonej do regla instrukcji tabela zawiera 8 opcji ustawień. Jak się okazuje w reglu (v2) jest jeszcze 9 opcja którą można ustawić kierunek obrotów silnika.
Gdyby nie komentarz pod opisem regla ze strony hk nawet bym o tym nie wiedział.
"To reverse the motor direction in sensored mode do the following: 1. follow the steps in the manual to enter manual/TX programming mode. 2. Motor direction is menu number 9 (paper manual only goes up to 8), and normal direction is "sub menu" 1, and reversed is "sub menu" 2. Hope it helps"
Tak czy inaczej hamulec działa, podobnie jak światełka i wyciągarka.
Pozostała kwestia ustawić załączanie awaryjek z poziomu przełącznika. Chyba bez pomocy Czayo się nie obejdzie. Chyba, że ktosik ma tutaj apkę t9x z softem er9x?
Czy te chinole muszą zawsze tak iść na łatwiznę i wszystko robić na od... :wall
W załączonej do regla instrukcji tabela zawiera 8 opcji ustawień. Jak się okazuje w reglu (v2) jest jeszcze 9 opcja którą można ustawić kierunek obrotów silnika.
Gdyby nie komentarz pod opisem regla ze strony hk nawet bym o tym nie wiedział.
"To reverse the motor direction in sensored mode do the following: 1. follow the steps in the manual to enter manual/TX programming mode. 2. Motor direction is menu number 9 (paper manual only goes up to 8), and normal direction is "sub menu" 1, and reversed is "sub menu" 2. Hope it helps"
Tak czy inaczej hamulec działa, podobnie jak światełka i wyciągarka.
Pozostała kwestia ustawić załączanie awaryjek z poziomu przełącznika. Chyba bez pomocy Czayo się nie obejdzie. Chyba, że ktosik ma tutaj apkę t9x z softem er9x?
- Pawloosw
- Teoretyk
- Posty: 365
- Rejestracja: 2013-01-07, 22:55
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
- Podziękował : 1 razy
Dokładnie.
Jako, że w hemciu nie ma z tyłu kierunkowskazów i mam je tylko z przodu diody które przez producenta były przewidziane np na lewą stronę (przód tył) są u mnie obie z przodu. Jakoś nie specjalnie widziałem sens w trialowej maszynie robić kierunkowskazy, zależało mi tylko na awaryjkach. Ale wracając do tematu. Owe diody wpięte są w moduł w miejscu odpowiadającym np lewym kierunkom. Y podłączam moduł świateł do odbiornika (drugi koniec Y jest wolny). Mam nadzieję, że udało mi się wyjaśnić jak to u mnie wygląda.
Jako, że w hemciu nie ma z tyłu kierunkowskazów i mam je tylko z przodu diody które przez producenta były przewidziane np na lewą stronę (przód tył) są u mnie obie z przodu. Jakoś nie specjalnie widziałem sens w trialowej maszynie robić kierunkowskazy, zależało mi tylko na awaryjkach. Ale wracając do tematu. Owe diody wpięte są w moduł w miejscu odpowiadającym np lewym kierunkom. Y podłączam moduł świateł do odbiornika (drugi koniec Y jest wolny). Mam nadzieję, że udało mi się wyjaśnić jak to u mnie wygląda.
- czayo
- Dinożarł / AT!
- Posty: 3734
- Rejestracja: 2011-01-05, 14:30
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 48 razy
Z tego co piszesz, jeśli chcesz wykorzystać kierunki, to one są (najprawdopodobniej) sterowane sygnalem z serwa, tak żeby grało to razem z serwem, stąd ten kabel Y. Jeśli byś chciał ustawić żeby załączały się pstryczkiem, to raczej jest to wykonalne. Wystarczy dowolny kanał który będzie udawał skręt w jednym kierunku, czyt po przełączeniu hebelka ustawi wartość np 100 żeby udawało że jest skręcony.
Dla wybranego kanału (wepnij kabel Y z modułu) ustaw 100 HALF i wybierz pstryczek (nazwy konkretnych pstryczków i ich położenia są na stronie er9x user's guide http://openrcforums.com/wiki/index.php/Er9x_user_guide ). Oczywiście Wybierz pstryczek 0-1. Po ustawieniu, na ekranie głównym, tam gdzie są paski pokazujące wychylenie kanałów, po pstryknięciu hebelkiem, jeden kanał powinien skoczyć na maks. Jak tak się stanie, to powinno być ok (oczywiście diody musisz wpiąć pod wyjście dla odpowiedniej strony (prawa lub lewa)
Mam nadzieję że dobrze zrozumiałem Twoje zamiary, i dobrze opisałem jak by coś nie działało dawaj znać. Pomyślimy.
Dla wybranego kanału (wepnij kabel Y z modułu) ustaw 100 HALF i wybierz pstryczek (nazwy konkretnych pstryczków i ich położenia są na stronie er9x user's guide http://openrcforums.com/wiki/index.php/Er9x_user_guide ). Oczywiście Wybierz pstryczek 0-1. Po ustawieniu, na ekranie głównym, tam gdzie są paski pokazujące wychylenie kanałów, po pstryknięciu hebelkiem, jeden kanał powinien skoczyć na maks. Jak tak się stanie, to powinno być ok (oczywiście diody musisz wpiąć pod wyjście dla odpowiedniej strony (prawa lub lewa)
Mam nadzieję że dobrze zrozumiałem Twoje zamiary, i dobrze opisałem jak by coś nie działało dawaj znać. Pomyślimy.