HDS HIAB 175XS
A może by tak spiąć te dwa ostatnie siłowniki razem trójnikami tzn zasilanie obu siłowników razem spiąć trójnikiem i pościć jednym wężem do rozdzielacza i powroty obu siłowników też razem. W oryginale są siłowniki które tłoczyska mają w środku puste i tamtędy jest zrobione zasilanie następnego siłownika ,dzięki temu wysuwają się po kolei ,a nie oba jednocześnie .Ps fajny ten temat z tą hydrauliką i hds-em
Do tego hds-u (do modelu auta)trzeba jeszcze dorobić takie wysuwane łapy po obu stronach auta aby się nie przewróciło podczas podnoszenia ciężaru ,jak jest oryginalnie w autach ciężarowych.
Widziałem hds co ma 32metry długości ,i na końcu( po całkowitym rozłożeniu ramion) może podnieść jeszcze 1 tonę , to dopiero kolos . Jest na podwoziu Scania i stawia dźwigi budowlane w Szwecji (okolicach Geteborga)
Widziałem hds co ma 32metry długości ,i na końcu( po całkowitym rozłożeniu ramion) może podnieść jeszcze 1 tonę , to dopiero kolos . Jest na podwoziu Scania i stawia dźwigi budowlane w Szwecji (okolicach Geteborga)
-
- AT !
- Posty: 427
- Rejestracja: 2008-11-19, 23:52
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: 3Miasto
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
na razie spoko można to ogarnąć zwykłą apą 4-o kanałową... wystarczy taka z pamięcią przynajmniej 2 modeli przeca nikt nie macha HDSem podczas jazdy ... serwa strerujące hydrauliką podpięte są do drugiego odbiornika zaprogramowanego jako drugi model .... zatrzymujemy ciężarówkę, może na tym samym odbiorniku rozkładamy łapy stabilizujące, przełączzamy na sterowanie 2gim modelem w apie i wio... operujemy HDSem ale nie ukrywam że taka 14 kanałów by mi sie widziała do koparki jak znalazł
-
- Teoretyk
- Posty: 32
- Rejestracja: 2010-03-14, 17:33
- Imię: Bartosz
- Lokalizacja: Majdan/Wawa
Co do rozsuwania łap to można zrobić tak: na wężyk idący od rozdzielacza do siłownika rozsuwającego założyć trójnik i z jednego końca szedł by wąż do siłownika rozsuwającego a drugi do coś jak zaworu upustowego ze sprężynką - wtedy gdy łapa się rozsunie to sprężynka ustępuje i olej idzie do siłownika opuszczającego całość. A na powrocie na odwrót trójnik bez zaworu do siłownika opuszczającego/podnoszącego łapy a gdy się schowa całkowicie sprężyna ustępuje i łapa się chowa. Powinno działać.
-
- Teoretyk
- Posty: 32
- Rejestracja: 2010-03-14, 17:33
- Imię: Bartosz
- Lokalizacja: Majdan/Wawa
W nocy pomyślałem i wymyśliłem co zrobić żeby łapy były sterowane z jednego kanału ale stabilizowały pojazd: po tym zaworze który puszcza olej do siłowników stabilizujących pojazd gdy łapy się rozsuną dać nieco zmodyfikowany rozdzielacz ( w modyfikacji chodzi o to że na środkowej pozycji olej musiał by iść do obu siłowników opuszczających łapy) na ośce która normalnie jest podłączona do serwa założyć małą zębatkę a pod spodem dać większą do której byłby zamocowany wysięgnik z ciężarkiem, wtedy gdy pojazd przy opuszczani łap się przechyli wtedy ciężarek przestawia zawór i olej płynie do siłownika po tej stronie która się przechyliła. Wtedy powrót może być na zwykłym trójniku bo nie ma potrzeby takiego zaworu.
-
- Teoretyk
- Posty: 32
- Rejestracja: 2010-03-14, 17:33
- Imię: Bartosz
- Lokalizacja: Majdan/Wawa
Wujek google dziś coś takiego wypluł - może coś pomoże
PS. Fajna stronka - zwłaszcza dział pneumatic
PS. Fajna stronka - zwłaszcza dział pneumatic
Ostatnio zmieniony 2011-02-18, 22:58 przez barrtek213, łącznie zmieniany 1 raz.
spójrzcie co znalazłem na niemieckiej stronie wie ktoś jakie ceny
http://www.leimbach-modellbau.de/
http://www.leimbach-modellbau.de/
Ostatnio zmieniony 2011-04-07, 17:56 przez jekob, łącznie zmieniany 1 raz.
kolega "spujży" lepiej to znajdziespujżcie co znalazłem na niemieckiej stronie wie ktoś jakie ceny
http://www.leimbach-modellbau.de/Preisliste.php