HDS HIAB 175XS

Tematy odnośnie budowy maszyn budowlanych i rolniczych ...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sławek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 15492
Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
Imię: Obi-Wan Kenobi
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

#31

Post autor: Sławek »

Koniecznie z pierwszego tłoczenia :hehe

Ładnie to wygląda :OK

Jak planujesz zamocować silnik do pompy ? zębatka napędowa będzie bezpośrednio na wale silnika ?

JaFuzz
AT !
AT !
Posty: 427
Rejestracja: 2008-11-19, 23:52
Imię: Jarek
Lokalizacja: 3Miasto
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#32

Post autor: JaFuzz »

nad mocowaniem się jeszcze nie zastanawiałem, to raczej najmniejszy problem przy całości :LOL zębatka na pewno nie będzie mocowana bezpośrednio na wałku silnika, zębatki osadzone będą na łożyskowanych ośkach 6mm, więc albo tak jak wcześniej proponowałeś przegub kardana, albo nawiert w ośce pompy i mocowanie za pomocą śruby, tak jak w kardanach... obaczę :D w pierwszym rzucie leci pompa i rozdzielacz...

A z innej beczki, to czy orientuje się ktoś, czy w obrocie na polskim rynku są takie zakuwane końcówki na niewielkie średnice? takie cuś jak tu:

Obrazek

wygląd to o niebo kulturalniej niż te szybkozłączki ...

Awatar użytkownika
Sławek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 15492
Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
Imię: Obi-Wan Kenobi
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

#33

Post autor: Sławek »

U mnie jest firma zajmująca się zaciskaniem koncówek na węże ciśnieniowe więc mogę zapytać jakie mają najmniejsze ;)

http://www.4metal.pl/?a=4&uniqid=34d2d9 ... _glownej=0

Tu masz przykład rozwiązania kwestii obrotu HDS'a ;)

Obrazek

Awatar użytkownika
Rejczel
Adept / AT!
Adept / AT!
Posty: 1745
Rejestracja: 2010-03-18, 10:37
Imię: Rafał
Lokalizacja: Żywiec/Pewel Wielka
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#34

Post autor: Rejczel »

Tutaj jest armatura pneumatyczna ale myślę ze przewody z PE [polietylen ] raczej nie będą reagować z olejem kujawskim więc warto spróbować ;)



edit :wydawało mnie się że podałem linki ,błąd naprawiony :

http://www.pneumatig.eu/zlaczki-skrecan ... 0_464.html
Ostatnio zmieniony 2011-01-16, 20:31 przez Rejczel, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
africa
Adept / AT!
Adept / AT!
Posty: 2032
Rejestracja: 2009-01-09, 21:43
Imię: Zbyszek
Lokalizacja: Pniewy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

#35

Post autor: africa »

A dlaczego nie hydrauliczny olej :-Oo

Awatar użytkownika
Sławek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 15492
Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
Imię: Obi-Wan Kenobi
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

#36

Post autor: Sławek »

Płyn od wspomagania też też może być ;)

Awatar użytkownika
africa
Adept / AT!
Adept / AT!
Posty: 2032
Rejestracja: 2009-01-09, 21:43
Imię: Zbyszek
Lokalizacja: Pniewy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

#37

Post autor: africa »

Sławek pisze:Płyn od wspomagania też też może być ;)
Jak najbardziej przynajmniej nie wchodzi w reakcje z gumowymi elementami :OK
A kujawiak wrąbie albo tak zmiękczy ze pod ciśnieniem wypluje :-Oo
Ale moge sie mylić
Pozdr.

Awatar użytkownika
benon
Adept / AT!
Adept / AT!
Posty: 1092
Rejestracja: 2010-10-16, 08:25
Imię: Szymon
Lokalizacja: Brzeziny
Otrzymał podziękowań: 5 razy

#38

Post autor: benon »

Nie ukrywam, że bardzo mnie interesuje ten temat. Zbudowałem już kompletny uklad hydrauliczny w swoim traktorku tyle, że z gotowych elementów. Tu również sporo czasu poświęcilem wyborowi rozdzielacza i "troszkę" poznałem budowy różnych.

JaFuzz spędziłem z pół godziny nad przekrojem rozdzielacza i doszedłem do wniosku, że to nie będzie poprawnie działać. No chyba, że się mylę i nie mogę rozszyfrować przekroju. Do rzeczy: jak każdy rozdzielacz powinien mieć co najmniej trzy położenia a przy założeniu, że nazwijmy to suwak będzie w położeniu środkowym to kanał zasilający z pompy będzie zamknięty. nie stanowi to problemu o ile tyczy się pierwszej sekcji. Dla następnych sekcji nie będzie zasilania. Czy się mylę? Nie mogę też rozszyfrować w jaki sposób przy przełączaniu suwaka w skrajne położenia będzie się otwierał kanał dla powrotu oleju z siłownikow.

Co do uszczelnienia to obstawiałbym o-ringi ale tylko na "bokach" obudowy. Simmeringi mogą się okazać niewystarczająco odporne na ciśnienie i może je wypchnąć ale to kwestia wydajności pompy. Poza tym łatwiej technologicznie będzie osadzić simmeringi.

W kwestii o-ringów uszczelniających poszczególne człony suwaka to bym z nich zrezygnował. Przy ciśnieniu mogło by dochodzić do wciskania w otwory "cylindra" i w konsekwencji do ich ścinania. Obstawiam dobre pasowanie powierzchni suwaka i cylindra. przy odpowiedniej gęstości oleju nieszczelności w tej skali chyba będą pomijalne. Oring na pewno sprawdzi się przy samych siłownikach, bo nie będą poruszały się po otworach doprowadzających.

Ostatnia sprawa to nie ma konieczności stosowania upustów w siłownikach. Zdecydowana większość siłowników takowego systemu nie posiada. Jeżeli operator chce "więcej" to wzrost ciśnienia załatwi zawór bezpieczeństwa bo takiej roli obstawiam kulkę ze sprężyną. W normalnym korzystaniu niepotrzebnie powodowała by obciążenie dla pompy, a siła docisku kulki musi być na tyle duża aby praca obciążonych siłowników nie powodowała otwierania zaworu. Przy pracy tylko samej pompy i suwakach w położeniu środkowym ciśnienie wzrośnie bardziej od maksymalnego przy pracy hds-u.

Awatar użytkownika
Rejczel
Adept / AT!
Adept / AT!
Posty: 1745
Rejestracja: 2010-03-18, 10:37
Imię: Rafał
Lokalizacja: Żywiec/Pewel Wielka
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#39

Post autor: Rejczel »

A płyn od wspomagania czym się różni od oleju hydraulicznego?? Przecież to jest to samo :|

JaFuzz
AT !
AT !
Posty: 427
Rejestracja: 2008-11-19, 23:52
Imię: Jarek
Lokalizacja: 3Miasto
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#40

Post autor: JaFuzz »

dzięki, za podpowiedzi... siedziałem dzisiaj i się w swoja łysą głowę drapałem nad tym rozdzielaczem... za skomplikowany i tak jak napisałeś kolejne sekcje byłyby odcinane w razie ustawienia siłownika w położeniu zamykającym... było by to do zrobienia, ale wiązałoby sie z dodatkowymi kanałami i dodatkowym ich zaślepianiem... przekopując niemieckie forum, w końcu trafiłem na fotkę stosowanego przez nich rozdzielacza:

Obrazek

i jego prostota mnie urzekła :D hehehe jak widzę w postach Sławka, też na to rozwiązanie wpadł :D i gamoń siedział cicho :biglol tak czy siak, postanowiłem nie wyważać już otwartych drzwi i skopiować klausowe rozwiązanie ... na razie jeden element, dla sprawdzenia poprawności dzialania :

Obrazek

zasada pracy banalnie prosta, zwarta konstrukcja i niewielka ilość ruchomych części to zdecydowane zalety tego rozwiązania... no i 3 pozycyjne położenie zaworu :LOL

Awatar użytkownika
Rejczel
Adept / AT!
Adept / AT!
Posty: 1745
Rejestracja: 2010-03-18, 10:37
Imię: Rafał
Lokalizacja: Żywiec/Pewel Wielka
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#41

Post autor: Rejczel »

zasada pracy jak zwykłego zaworu kulowego np. Jak będzie w punkcie zero to olej będzie przerzucany do zbiornika a jak się otworzy to pójdzie na siłowniki i zamyka krótki obieg na zbiornik ?? Dobrze myślę?? NO bo pompa nie może w miejscu mielić :)

Awatar użytkownika
africa
Adept / AT!
Adept / AT!
Posty: 2032
Rejestracja: 2009-01-09, 21:43
Imię: Zbyszek
Lokalizacja: Pniewy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

#42

Post autor: africa »

JaFuzz pisze:dzięki, za podpowiedzi... siedziałem dzisiaj i się w swoja łysą głowę drapałem nad tym rozdzielaczem... za skomplikowany i tak jak napisałeś kolejne sekcje byłyby odcinane w razie ustawienia siłownika w położeniu zamykającym... było by to do zrobienia, ale wiązałoby sie z dodatkowymi kanałami i dodatkowym ich zaślepianiem... przekopując niemieckie forum, w końcu trafiłem na fotkę stosowanego przez nich rozdzielacza:

Obrazek

i jego prostota mnie urzekła :D hehehe jak widzę w postach Sławka, też na to rozwiązanie wpadł :D i gamoń siedział cicho :biglol tak czy siak, postanowiłem nie wyważać już otwartych drzwi i skopiować klausowe rozwiązanie ... na razie jeden element, dla sprawdzenia poprawności dzialania :

Obrazek

zasada pracy banalnie prosta, zwarta konstrukcja i niewielka ilość ruchomych części to zdecydowane zalety tego rozwiązania... no i 3 pozycyjne położenie zaworu :LOL
JaFuzz te otwory na dole to jest wej. wyj. czy jak bo nie ogarniam tego rozdzielacza :00

Arek
Teoretyk
Posty: 61
Rejestracja: 2010-11-20, 21:24
Imię:
Lokalizacja: Kraków

#43

Post autor: Arek »

dla mnie to dalej kosmos :p
teraz nie bedzie wyciagania modeli wyciagarku a HDSem to bedzie dopiero skalowosc :VV

Awatar użytkownika
Sławek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 15492
Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
Imię: Obi-Wan Kenobi
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

#44

Post autor: Sławek »

Moje rysunki nie są tak piękne ale może pokaż ideę działania :D przynajmniej tego co ja planuję :LOL


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

JaFuzz
AT !
AT !
Posty: 427
Rejestracja: 2008-11-19, 23:52
Imię: Jarek
Lokalizacja: 3Miasto
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#45

Post autor: JaFuzz »

rakthal pisze:zasada pracy jak zwykłego zaworu kulowego np. Jak będzie w punkcie zero to olej będzie przerzucany do zbiornika a jak się otworzy to pójdzie na siłowniki i zamyka krótki obieg na zbiornik ?? Dobrze myślę?? NO bo pompa nie może w miejscu mielić :)
no trochę inaczej, jak by było tak jak piszesz, to w momencie otwarcia zaworu nie byłoby ciśnienia w układzie i dopiero pompa by je robiła, a to by trwało... w tym układzie zawory jak są zamknięte, to pompa cały czas pracuje, a nadmiar ciśnienia, jest upuszczany przez zawór upustowy do zbiornika, ale już na niskim ciśnieniu...

Skądże znowu :D Sławku, bardzo ładnie rysujesz :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż - Maszyny budowlane/rolnicze...”