Galeria Vic7 Pierwsza jazda TRX 4

Zdjęcia naszych modeli, oraz fotki "z akcji" ...
Awatar użytkownika
Vic7
Teoretyk
Posty: 42
Rejestracja: 2018-03-27, 10:45
Imię: Witek
Lokalizacja: Oborniki

Re: Galeria Vic7 Pierwsza jazda TRX 4

#16

Post autor: Vic7 »

spoko chłopaki. tak właśnie traktuję poniedziałkowy wyjazd jako poligon doświadczalny. Liczę właśnie na wasze opinie, podpowiedzi i z pewnością obiorę jakiś kierunek. Po dzisiejszej jeździe z synem już wiem że muszę kupić drugi model. ( wcale nie chciał mi oddać aparatury) chyba dla urozmaicenia kupię axiala z budą czerwonego rubicona bo mi się podoba, lub kolejnego trx z budą bronco.

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13469
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Galeria Vic7 Pierwsza jazda TRX 4

#17

Post autor: zotornik »

Wybór pakietu 3S jest tu o tyle dobrym - bo prostym rozwiązaniem - gdyż przy zachowaniu oryginalnego zestawu, najmniejszym kosztem i praktycznie zerowym nakładem pracy, zmieniamy pewien zakres parametrów modelu.
Z pewnością na 3S model będzie szybszy i w związku z tym zwracałbym większą uwagę na temperaturę ESC. Ale może na początek warto przy okazji spotkania, pożyczyć LiPola 2S i porównać to z NiMhem. Nie zdziwiłbym się, gdyby była istotna różnica na korzyść LiPola.

p.s.
Po takiej przesiadce jak piszesz Witku, to wrażenia dotyczące prędkości masz z całą pewnością mocno zaburzone ;) To trochę tak jak dla kierowcy F1 jechać cały wyścig z limitem prędkości z pit-stopu :D

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6929
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: Galeria Vic7 Pierwsza jazda TRX 4

#18

Post autor: jaruso »

zotornik pisze:Ale może na początek warto przy okazji spotkania, pożyczyć LiPola 2S i porównać to z NiMhem.
Też tak proponuję zrobić na początek. NiMhy mają dużo niższą wydajność prądową od LiPo, stąd po wciśnieciu gazu na niższych obrotach model może nie tak ochoczo reagować na mocne wciśnięcie gazu. Im szybsze przełożenie, tym ten efekt jest bardziej widoczny.
Wymiana pakietu na 3S nie sprawi że model będzie bardziej precyzyjny przy małej predkości. Sprawi jedynie, że silnik zyska 30% wiecej obrotów, co przełoży się na prędkość maksymalną i moment obrotowy na najwyższych obrotach.
Co innego, gdybyś równiczesnie zmienił przełożenie na wolniejsze (mniejszy atak), wtedy zyskujesz precyzję (na 2S też), ale jednocześnie masz też prędkość maksymalną wyższą niż na 2S.

Awatar użytkownika
Vic7
Teoretyk
Posty: 42
Rejestracja: 2018-03-27, 10:45
Imię: Witek
Lokalizacja: Oborniki

Re: Galeria Vic7 Pierwsza jazda TRX 4

#19

Post autor: Vic7 »

Dzisiaj od Zbyszka pożyczyłem lipola 2S 5000mAh. trochę spuchnięty. na początku różnica była odczuwalna na korzyść lipola oczywiście, ale po 30 minutach zabawy już różnica była mała lub nie zauważalna, po 1h i 15min lipol dawał oznaki końca zabawy tzn. przy podjazdach już nie chciał przekazywać napędu na koła, musiałem odpuścić całkowicie gaz i nacisnąć ponownie (jakie było moje zdziwienie jak podłączyłem lipola do ładowania- 3,83V na celi było). po ponownym naładowaniu ładowarka doładowała tylko 3200mAh. Miałem wcześniej styczność z lipolami więc uważam, że 3,83V na celi to spokojnie dopiero połowa zabawy, w tym przypadku jednak spuchnięty lipol nie będzie dawał dobrego porównania. Ale cały czas twierdzę że jednak 3S się przyda przy stromych piaszczystych podjazdach, lub w błocie gdzie potrzebna jest większa prędkość a opona przy większych obrotach też się oczyszcza. tylko czy przy 3S reszta napędu wytrzyma? E-revo na mambie przy 6s wręcz wyrywało seryjne wahacze jak zapałki, a zębatek to kilka wymieniłem.

karsto1982
Teoretyk
Posty: 429
Rejestracja: 2009-11-27, 15:15
Imię: Karol
Lokalizacja: Piła
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Galeria Vic7 Pierwsza jazda TRX 4

#20

Post autor: karsto1982 »

Nie jeżdżę długo ale dały czas na 3s...Zbyszek mówił że jedziesz też w offroad 1:1 to zasada tam jest podobna - jak nie masz gdzie się rozpędzić na piasku to przy takiej mocy tylko szybciej się zakopiesz I tylko zrobisz większą dziurę. Ja na 3s jego mocy używałem tylko do zabawy na lodzie albo do porównania prędkości z innymi modelami. W jeździe po piachu tylko powolna jazda I szukanie przyczepności i żeby jak najmniej ja zrywać. Zastanawiam się nad zmianą zębatki żeby zmniejszyć prędkość i zostać przy 3s ale uwierz ze w tej chwili prędkości i mocy 3s nie ma gdzie używać.

Tak jak już to było napisane to nie jest revo na 6s, to dwa różne światy i nie ma absolutnie niczego co można by porównać w tych modelach po za firma Traxxas.

Awatar użytkownika
Vic7
Teoretyk
Posty: 42
Rejestracja: 2018-03-27, 10:45
Imię: Witek
Lokalizacja: Oborniki

Re: Galeria Vic7 Pierwsza jazda TRX 4

#21

Post autor: Vic7 »

może masz rację, w poniedziałek się przekonam. już dzisiaj nawet te pierwsze 30minut na 2s było zadowalające. Dużo piszecie o przeróbkach, oponach ( co wg. mnie jest kluczową sprawą) Może zbyt dużo wymagam od pudełkowego TRXa i jazda znacząco będzie się różniła po dokonaniu odpowiednich zmian. Z drugiej strony też bym chciał uniknąć stosowania 3s ze względu na to, że to górna granica dla regulatora i niewątpliwie jego żywot przy 3s będzie dużo krótszy niż jazda na 2s.

Awatar użytkownika
Vic7
Teoretyk
Posty: 42
Rejestracja: 2018-03-27, 10:45
Imię: Witek
Lokalizacja: Oborniki

Re: Galeria Vic7 Pierwsza jazda TRX 4

#22

Post autor: Vic7 »

co do techniki kopania dużych dołów to do końca się nie zgodzę. dół kopiesz dopiero jak się całkowicie zatrzymasz. a jeśli masz auto małej mocy to niestety pozostaje tylko zjechać całkowicie ze zbocza znów rozpędzić i atakować całość ponownie. Ja jeżdżę automatem 5.2 v8 benzyna , tam jest spory zapas mocy i nie muszę nawet się rozpędzać tak jak to musisz zrobić w przypadku manualnej skrzyni. jak stanę na pionie to nawet czasami nie muszę cofać by dalej ruszyć z miejsca pod górę.

Awatar użytkownika
Vic7
Teoretyk
Posty: 42
Rejestracja: 2018-03-27, 10:45
Imię: Witek
Lokalizacja: Oborniki

Re: Galeria Vic7 Pierwsza jazda TRX 4

#23

Post autor: Vic7 »

opona w piasku i błocie oczyszcza się samoczynnie tylko wtedy kiedy się szybciej obraca ( skrobie podłoże) . jak pojedziesz bardzo wolno w błocie czy piasku to już po chwili twoja opona to nic nie warty slick. Takie moje zdanie.

karsto1982
Teoretyk
Posty: 429
Rejestracja: 2009-11-27, 15:15
Imię: Karol
Lokalizacja: Piła
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Galeria Vic7 Pierwsza jazda TRX 4

#24

Post autor: karsto1982 »

Vic7 pisze:może masz rację, w poniedziałek się przekonam. już dzisiaj nawet te pierwsze 30minut na 2s było zadowalające. Dużo piszecie o przeróbkach, oponach ( co wg. mnie jest kluczową sprawą) Może zbyt dużo wymagam od pudełkowego TRXa i jazda znacząco będzie się różniła po dokonaniu odpowiednich zmian. Z drugiej strony też bym chciał uniknąć stosowania 3s ze względu na to, że to górna granica dla regulatora i niewątpliwie jego żywot przy 3s będzie dużo krótszy niż jazda na 2s.

Tylko też musisz wziąść pod uwagę to że nie wykorzystujesz mocy 3s cały czas, jeśli już to tylko są to krótkie chwile. No w zdecydowanej większości czasu jedziesz prawie że tempem żółwia.
Do poniedziałku już niedaleko jeśli frekwencja dopisze tak jak się deklarowała to będziesz miał z kim rozmawiać i wymieniać zdania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Galeria ...”