ZIŁ-157 by Janek

Niedokończone budowy, garaże - widma...
armada
Teoretyk
Posty: 22
Rejestracja: 2008-11-02, 19:14
Imię:
Lokalizacja: Warszawa

ZIŁ-157 by Janek

#1

Post autor: armada »

Witam serdecznie wszystkich jako że jest to mój debiut na forum.

Już od dawna nosiłem się z zamiarem realizacji tak fajnego projektu ale nie miałem ani czasu ani pieniędzy. Teraz już prawie mam oba ;) elementy i będę myślę raz na tydzień przedstawiał proces tworzenia przezemnie Stara...

Zacznę od bazy z której korzystałem przy wstępnym projektowaniu i skąd mam jakie takie wymiary:
http://www.wme.wat.edu.pl/download/Star ... .Pneum.pdf

Będę w miarę możliwości realizował zmniejszoną 1:10 kopię ciężarówki ponieważ nie mam doświadczenia odnośnie wymiarów i rozłożenia podzespołów. Bazuję na wyżej zamieszczonych poglądowych planach i informacjach zebranych na forum :)

Zacząłem od zrobienia budy bo do tego miałem materiał:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Materiał to sklejka bodajrze 1mm albo 0,5mm w każdym razie miałem akurat wystarczające arkusze, a przy okazji łatwo się ją obrabia. :)

W ostatni weekend dorobiłem z grubsza ramę:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Wymiary modelu to mniej więcej:
Obrazek Obrazek

Zamówiłem już mosty, żywicę epoksydową do pokrycia budy i innych elementów (zbiorniki i skrzynki).
Koła to jakieś 1.9" (ponieważ ma być blisko oryginału powinny mieć fi=~110mm i szerokość= ~40mm), ale zamówię je i przekładnię R2 jak tylko będę miał kasę. Myślę że to kwestia 2 tygodni.

Mam dwa akumulatory 12V i raczej chcę kupić silnik pod 12V.
Znalazłem Graupner Speed BB Turbo 600 12V, ale potem się zacząłem zastanawiać nad 540'tką lub ewentualnie bezszczotkowymi (ale na nich to się zupełnie nie znam).

Więcej info podam w aktualizacjach i pewnie po pytaniach i uwagach od komentujących ;)

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2008-12-19, 22:44 przez armada, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Maciek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11189
Rejestracja: 2013-04-25, 21:35