Mercedes 8X4 - nie trial :(
- bh91
- Teoretyk
- Posty: 70
- Rejestracja: 2009-01-15, 23:06
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Piaseczno
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Ha! Mam nadzieję że i wyjdzie super Moge dodać dużo bajerów (tak tak lubie to) bo mam 9kanałów w radiu :{} :oo już sobei wymarzyłem :
1 kanał skrzynie biegów
2 gaz (swiatła cofania sprzężone z silniekiem może jakoś)
3 skręt
4 kierunkowskazy ( )
5 oswietlenie przod/tył (2stopnieowe)
6 zawór od podnoszenia haka
7 zawór od wysówania haka (serwo sprzężone z załączaniem pompy)
8 mechanizm odpowiedzialny za blokowanie zespołu haka (łamanie się w połowie)
9 wyrzutnia rakiet czy coś
Aktualnie zmieniam system z 35 Mhz na 2,4Ghz assana (bo tani)
Oczywiście całą hydraulika to mazrenia bo nie mam pojęcia jak to zrobić aby się nie rozpadło, ale nie zamierzam kupować za niewiadomo ile jakiś cudów.
Znacznie prościej było by chyba z pneumatyką, ale wiadomo że powietzre bardziej ściśliwe jest, ale za to pompa mogłaby być z tego jak kiedys w lego technik była pneumatyka - tyle że sprzęzona z silnikiem i zrobiona ręcznie no i tanie zawory są (do hydro muszą mieć o 2 wyjścia więcej i kosztują więcej - ale póki co się nei martwię, bo nie mam na czym zainstalować tego - jak bedzie juz coś jeździło to mogę zrobić zabudowę "tymczasową". Czeka mnie zakup serw i regulatora- silnik pozostawiam standartowy tamiyowy 540. Recesja i cięcie kosztów
jutro frezowanko :oo
Pozdrawiam, Krzysiek
1 kanał skrzynie biegów
2 gaz (swiatła cofania sprzężone z silniekiem może jakoś)
3 skręt
4 kierunkowskazy ( )
5 oswietlenie przod/tył (2stopnieowe)
6 zawór od podnoszenia haka
7 zawór od wysówania haka (serwo sprzężone z załączaniem pompy)
8 mechanizm odpowiedzialny za blokowanie zespołu haka (łamanie się w połowie)
9 wyrzutnia rakiet czy coś
Aktualnie zmieniam system z 35 Mhz na 2,4Ghz assana (bo tani)
Oczywiście całą hydraulika to mazrenia bo nie mam pojęcia jak to zrobić aby się nie rozpadło, ale nie zamierzam kupować za niewiadomo ile jakiś cudów.
Znacznie prościej było by chyba z pneumatyką, ale wiadomo że powietzre bardziej ściśliwe jest, ale za to pompa mogłaby być z tego jak kiedys w lego technik była pneumatyka - tyle że sprzęzona z silnikiem i zrobiona ręcznie no i tanie zawory są (do hydro muszą mieć o 2 wyjścia więcej i kosztują więcej - ale póki co się nei martwię, bo nie mam na czym zainstalować tego - jak bedzie juz coś jeździło to mogę zrobić zabudowę "tymczasową". Czeka mnie zakup serw i regulatora- silnik pozostawiam standartowy tamiyowy 540. Recesja i cięcie kosztów
jutro frezowanko :oo
Pozdrawiam, Krzysiek
- kras
- Kwadratowy krasnal / AT !
- Posty: 551
- Rejestracja: 2006-12-13, 19:57
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
najprościej mechanizm śrubowy na małym silniku z przekładnią planetarną i na mechanicznym reglu. Tanio i wydajnie. Tylko daj komuś albo wytocz sam gwint trapezowy bo metryczny ma bardzo małą sprawność.
Co do świateł to są dwa wyjścia:
-nowy moduł tamiya (wtedy masz wszystko: wszystkie możliwe światła i dźwięk oraz regiel) i sterujesz wszystkim z 4 kanałowego sterowania (nawet włączasz i wyłączasz światła)
-sterowanie rozszerzalne typu robbe F-.... i moduł przyciskowy do sterowania i moduł wykonawczy do modelu (rozwiązanie w moim aero)
Opcja druga jest tańsza niż moduł tamiya, ale gdy chcemy tylko światła i koniecznie mieć je na "pstryczek" . Opcja I to regiel, sterownik świateł, dekoder dźwięku w jednym, a jego cena ~250 EUR nie jest wygórowana jak za takie urządzenie.
Zostaje jeszcze stary moduł tamiya do świateł (tylko światła, bez regla i brak możliwości sterowania ze sterowania) - ale jest pipacz cofania, stop i migacze.
Co do świateł to są dwa wyjścia:
-nowy moduł tamiya (wtedy masz wszystko: wszystkie możliwe światła i dźwięk oraz regiel) i sterujesz wszystkim z 4 kanałowego sterowania (nawet włączasz i wyłączasz światła)
-sterowanie rozszerzalne typu robbe F-.... i moduł przyciskowy do sterowania i moduł wykonawczy do modelu (rozwiązanie w moim aero)
Opcja druga jest tańsza niż moduł tamiya, ale gdy chcemy tylko światła i koniecznie mieć je na "pstryczek" . Opcja I to regiel, sterownik świateł, dekoder dźwięku w jednym, a jego cena ~250 EUR nie jest wygórowana jak za takie urządzenie.
Zostaje jeszcze stary moduł tamiya do świateł (tylko światła, bez regla i brak możliwości sterowania ze sterowania) - ale jest pipacz cofania, stop i migacze.
- Maciek
- Dinożarł / AT!
- Posty: 11189
- Rejestracja: 2013-04-25, 21:35
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Pomerania
- Podziękował : 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Moduł oświetlenia http://www.rcmart.com/catalog/rc-light- ... 25474.html
Może coś w tym rodzaju http://www.scale4x4rc.org/forums/showth ... tt&page=12
Może coś w tym rodzaju http://www.scale4x4rc.org/forums/showth ... tt&page=12
- bh91
- Teoretyk
- Posty: 70
- Rejestracja: 2009-01-15, 23:06
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Piaseczno
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
250 euro to duży cios dla mojej kieszeni jak na dodawajke bajerów w postaci dzwieku, wibracji itp (ale chciałbym mimo wszystko to mieć )
Moduły rozszerzalne odpadają - mam jr 9xII wiec modyfikacje niestety ni dla mnie
Swiatła, kierunki i inne podobne zrobie dzięki swichom RC (ze starych, tanich i pociachanych serw) Więc Tanio i w miarę solidnie - gdyby jakieś "coś" było niezbędne zawsze można wymyślić jakis układzik (w koncu mam tego technika elektronika).
Tak więc kierunki można zrobić na microswichach (wzorując się na tamiyowum rozwiązaniu) i oszczędzić 1 kanał, lub wykorzystać swich i 2 pozycyjny przełącznik czyli lewo/prawo/off i to samo ze światłami - off/normal/ i wszystkie naraz
Układ świateł wstecznych i piszczyka mozna by zrobić z wyjść silnika i dołożyć diodę, aby działały tylko podczas cofania - oczywiście dzielnik napięcia i ograniczenie prądu. Ale to jeszcze wstępne przemyślenia
A dźwięków na razie nie będzie
---------------U-P-D-A-T-E-------------------------
miało być frezowanie ale chciałem skończyc ramę - niby kilka pierdółem a zeszło mi 2i poł H OAA Wyrównałem wszystko (łacznie z miejscami zagięć) a z tyłu wyciąłęm trochę ramy (górna część ma opadać w dół) - długość to 59,2 cm (wyliczona i rzeczywista :D:D). Jutro rano wolne to porobie coś więcej mam nadzieję
Moduły rozszerzalne odpadają - mam jr 9xII wiec modyfikacje niestety ni dla mnie
Swiatła, kierunki i inne podobne zrobie dzięki swichom RC (ze starych, tanich i pociachanych serw) Więc Tanio i w miarę solidnie - gdyby jakieś "coś" było niezbędne zawsze można wymyślić jakis układzik (w koncu mam tego technika elektronika).
Tak więc kierunki można zrobić na microswichach (wzorując się na tamiyowum rozwiązaniu) i oszczędzić 1 kanał, lub wykorzystać swich i 2 pozycyjny przełącznik czyli lewo/prawo/off i to samo ze światłami - off/normal/ i wszystkie naraz
Układ świateł wstecznych i piszczyka mozna by zrobić z wyjść silnika i dołożyć diodę, aby działały tylko podczas cofania - oczywiście dzielnik napięcia i ograniczenie prądu. Ale to jeszcze wstępne przemyślenia
A dźwięków na razie nie będzie
---------------U-P-D-A-T-E-------------------------
miało być frezowanie ale chciałem skończyc ramę - niby kilka pierdółem a zeszło mi 2i poł H OAA Wyrównałem wszystko (łacznie z miejscami zagięć) a z tyłu wyciąłęm trochę ramy (górna część ma opadać w dół) - długość to 59,2 cm (wyliczona i rzeczywista :D:D). Jutro rano wolne to porobie coś więcej mam nadzieję
- bh91
- Teoretyk
- Posty: 70
- Rejestracja: 2009-01-15, 23:06
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Piaseczno
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Poprzedni post skasowałem bo niewiele wnosił - dziury do elementów poprzecznych są zrobione - oto fotki z elementami pzredniego zawieszenia i tylnego, oraz z kołami przyłożonymi:
PS - sprawdzam bo na zdjeciu nie rowno wyszły mocowania sprężyn - są równo - na zdjeciu byly tylko przylozone i się pzrekrzywiły
Zrobiłem także zagięcie z tyłu - ładnie wyszło - a szparki będą zaszpachlowane
tu przed zagięciem:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/48e ... 11f94.html
Jest jeszcze zaplanowane ze 200 otworów opracowanych w systemie takim:
- każdy będzie miał 1,2mm - można nagwintować na M1,6 lub rozwiercić
- będą w odstępach w poziomie 4mm a w pionie 2mm (2 rzędy na górze i na dole) więc można rowiercać do fi 3mm obok siebie
- dodadzą realizmu
Myślę że to dobre rozwiązanie, bo będzie łatwo dopasować zabudowę albo po prostu ją zmienić bez zbędnego kombinowania :{} do ramy, oraz mocowanie innych elementów jak zbiorniki na paliwo itp. Musze dokupić wiecej tych śrub bo ładnie wyglądają ale 20 groszy za sztuke
PS - sprawdzam bo na zdjeciu nie rowno wyszły mocowania sprężyn - są równo - na zdjeciu byly tylko przylozone i się pzrekrzywiły
Zrobiłem także zagięcie z tyłu - ładnie wyszło - a szparki będą zaszpachlowane
tu przed zagięciem:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/48e ... 11f94.html
Jest jeszcze zaplanowane ze 200 otworów opracowanych w systemie takim:
- każdy będzie miał 1,2mm - można nagwintować na M1,6 lub rozwiercić
- będą w odstępach w poziomie 4mm a w pionie 2mm (2 rzędy na górze i na dole) więc można rowiercać do fi 3mm obok siebie
- dodadzą realizmu
Myślę że to dobre rozwiązanie, bo będzie łatwo dopasować zabudowę albo po prostu ją zmienić bez zbędnego kombinowania :{} do ramy, oraz mocowanie innych elementów jak zbiorniki na paliwo itp. Musze dokupić wiecej tych śrub bo ładnie wyglądają ale 20 groszy za sztuke
- bh91
- Teoretyk
- Posty: 70
- Rejestracja: 2009-01-15, 23:06
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Piaseczno
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
To co widać na fotkach było gotowe juz wczoraj - nie lubię pracować z moim aparatem po prostu Ręka nie bedzie boleć bo mam stol koordynacyjny ze statywkiem duży wydatek ale wart każdej złotówki miło się pracuje i równo :} no i wiercę obydwie na raz wiec pójdzie szybko - a odworki 1,2 szybko wychodzą więc mam nadzieje długo nad tym nie siedziec pokasuję luzy coby jakaś neirównosć się nie wkradła
no to zmobilizowany zaprezentuję efekt gięcia tyłu ramy:
niewiem czy widać - wyszło zgodnie z zamierzeniem - została neiwielka sczelinka - tak jak pisałem bedzie zaszpachlowana (taka 2 skłądnikowa spachla [smierdząca i twarda]) no i jeszcze szparki po gięciu ramy wzdłóż będą szpachlowane
AA - i zastanowiło mnie jedno - tam gdzie pracuje jeździ czasem kilka 4 osiowców - czy w tylnym zawieszeniu nie ma amortyzatorów? Tylko same sprężyny? czy jakoś poduszki są ulokowane?
no to zmobilizowany zaprezentuję efekt gięcia tyłu ramy:
niewiem czy widać - wyszło zgodnie z zamierzeniem - została neiwielka sczelinka - tak jak pisałem bedzie zaszpachlowana (taka 2 skłądnikowa spachla [smierdząca i twarda]) no i jeszcze szparki po gięciu ramy wzdłóż będą szpachlowane
AA - i zastanowiło mnie jedno - tam gdzie pracuje jeździ czasem kilka 4 osiowców - czy w tylnym zawieszeniu nie ma amortyzatorów? Tylko same sprężyny? czy jakoś poduszki są ulokowane?