Ha Dwójka by Dorob
- dorob
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 2044
- Rejestracja: 2011-11-29, 19:42
- Imię: MarCin
- Lokalizacja: WP
- Podziękował : 14 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Ha Dwójka by Dorob
Z lekką dozą nieśmiałości otwieram ten garaż
Patrząc na Wasze modele trochę mi wstyd i wykonania i Toyoty na wahaczach
Cóż każdy robi z czego może byle była zabawa
Chcąc się odnaleźć w trialu, a nie mając wygórowanego budżetu wybór padł na przeróbkę on-road'a Himoto Nascada.
Z modelu zapożyczyłem dyferencjały i wahacze, reszta podwozia dłubana wieczorami w piwnicy.
Do budowy zachęcił mnie wątek Radka z budowy LR'a
A teraz do rzeczy co będzie na pokładzie i jak to wszystko na razie wygląda
Silnik - Turnigy 2000kv (oś 5mm przeszlifowana na około 3,15)
Reduktor - HPI Wheely King
Rozdzielacz - GCM-Mex 4WD
Regiel- Turnigy TracStar 60A
Serwo - Turnigy 958 Coreless
Wały (rozdzielacz - dyfry) - Traxxas
Wał (silnik - rozdzielacz) - 3Racing
Karoseria - Toyota Hilux
Amorki - Ansmann 100 mm
Opony - chwilowo stockowe od CC01
Pakiet LiPo - Turnigy 20-30C 5000 mAh Hard Case (takich mam kilka, więc po co kupować), może wykorzystam 2S od samolotu bo mniejszy),
Aparatura - Hobby King 3 kanałowa HK300
Możliwe, że w późniejszym czasie na podwoziu zagości HUMMER H2 bo mi się trafił za nie duże pieniążki
Sorka za jakość zdjęć budy, komórka i liche światło w piwnicy
Teraz już będzie trochę lepiej ze zdjęciami :oo
Jeszcze trochę pracy przede mną, ale stopniowo będę dodawał fotki z postępów.
Czekam na wały traxxasa rozdzielacz-dyfry, a wał silnik-rozdzielacz zakupię jak się pojawią w sklepie.
W karoserii chciałem zrobić przeźroczyste szyby i wyciąłem okna we wkładce,
niestety nie mam pomysłu na szyby, okładka z teczki źle się formuje
Muszę również popracować nad skrętem, bo strasznie mi skręca koło podczas pracy wahaczy.
To by było na tyle
Jeśli założyłem temat nie w tym dziale, to proszę administrację o przeniesienie.
Patrząc na Wasze modele trochę mi wstyd i wykonania i Toyoty na wahaczach
Cóż każdy robi z czego może byle była zabawa
Chcąc się odnaleźć w trialu, a nie mając wygórowanego budżetu wybór padł na przeróbkę on-road'a Himoto Nascada.
Z modelu zapożyczyłem dyferencjały i wahacze, reszta podwozia dłubana wieczorami w piwnicy.
Do budowy zachęcił mnie wątek Radka z budowy LR'a
A teraz do rzeczy co będzie na pokładzie i jak to wszystko na razie wygląda
Silnik - Turnigy 2000kv (oś 5mm przeszlifowana na około 3,15)
Reduktor - HPI Wheely King
Rozdzielacz - GCM-Mex 4WD
Regiel- Turnigy TracStar 60A
Serwo - Turnigy 958 Coreless
Wały (rozdzielacz - dyfry) - Traxxas
Wał (silnik - rozdzielacz) - 3Racing
Karoseria - Toyota Hilux
Amorki - Ansmann 100 mm
Opony - chwilowo stockowe od CC01
Pakiet LiPo - Turnigy 20-30C 5000 mAh Hard Case (takich mam kilka, więc po co kupować), może wykorzystam 2S od samolotu bo mniejszy),
Aparatura - Hobby King 3 kanałowa HK300
Możliwe, że w późniejszym czasie na podwoziu zagości HUMMER H2 bo mi się trafił za nie duże pieniążki
Sorka za jakość zdjęć budy, komórka i liche światło w piwnicy
Teraz już będzie trochę lepiej ze zdjęciami :oo
Jeszcze trochę pracy przede mną, ale stopniowo będę dodawał fotki z postępów.
Czekam na wały traxxasa rozdzielacz-dyfry, a wał silnik-rozdzielacz zakupię jak się pojawią w sklepie.
W karoserii chciałem zrobić przeźroczyste szyby i wyciąłem okna we wkładce,
niestety nie mam pomysłu na szyby, okładka z teczki źle się formuje
Muszę również popracować nad skrętem, bo strasznie mi skręca koło podczas pracy wahaczy.
To by było na tyle
Jeśli założyłem temat nie w tym dziale, to proszę administrację o przeniesienie.
Ostatnio zmieniony 2012-02-17, 20:19 przez dorob, łącznie zmieniany 2 razy.
Moim zdaniem serwo ma za krótki orczyk i kąt drążka jest za duży .Serwo jest trochę kiepsko zamocowane,powinno być bardziej wysunięte do przodu. Można przedłużyć orczyk,ja tak robiłem ,przedłużałem blachą.Amorki są za długie i trochę bym je przestawił żeby kąt wahaczy był mniejszy ,będzie lepiej pracować zawiecha, tak to jakoś wygląda jakby było na maksa ponaciągane.
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Trochę "bałaganiarski" ten projekt
"Plus" za chęci i rozumiem ograniczenia budżetowe rzutujące na części którymi dysponujesz. Ale to nie usprawiedliwia obecnego nieco niechlujnego wykonania poszczególnych elementów. Konstrukcja dość toporna - jakby nie przemyślana.
Wywal tą płytę pod podwoziem, tylko będzie przeszkadzać.
Nie wiem dlaczego nie użyłeś normalnych amorów z on-roada ? To co teraz jest to lekkie nieporozumienie. Standardowe 55-tki całkowicie wystarczają do takiego modelu /wiem bo miałem Defka na amorach z Subaru/
Co do orczyka, to jak napisał kolega - musi być nieco dłuższy /lub inaczej zamontowane serwo/ , bo teraz popychacz właśnie skręca Ci koła przy pracy wahacza.
Szybę może wytnij z w miarę "białej" butelki PET lub w papierniczym kup jeden arkusz foli której używa się przy bindowaniu dokumentów.
Potraktuj to jako prototyp i ...... kombinuj dalej
"Plus" za chęci i rozumiem ograniczenia budżetowe rzutujące na części którymi dysponujesz. Ale to nie usprawiedliwia obecnego nieco niechlujnego wykonania poszczególnych elementów. Konstrukcja dość toporna - jakby nie przemyślana.
Wywal tą płytę pod podwoziem, tylko będzie przeszkadzać.
Nie wiem dlaczego nie użyłeś normalnych amorów z on-roada ? To co teraz jest to lekkie nieporozumienie. Standardowe 55-tki całkowicie wystarczają do takiego modelu /wiem bo miałem Defka na amorach z Subaru/
Co do orczyka, to jak napisał kolega - musi być nieco dłuższy /lub inaczej zamontowane serwo/ , bo teraz popychacz właśnie skręca Ci koła przy pracy wahacza.
Szybę może wytnij z w miarę "białej" butelki PET lub w papierniczym kup jeden arkusz foli której używa się przy bindowaniu dokumentów.
Potraktuj to jako prototyp i ...... kombinuj dalej
- dorob
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 2044
- Rejestracja: 2011-11-29, 19:42
- Imię: MarCin
- Lokalizacja: WP
- Podziękował : 14 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Usytuowanie serwa i długość wahaczy została podyktowana zabudową silnika i reduktora na dyferencjale.Moim zdaniem serwo ma za krótki orczyk i kąt drążka jest za duży .Serwo jest trochę kiepsko zamocowane,powinno być bardziej wysunięte do przodu. Można przedłużyć orczyk,ja tak robiłem ,przedłużałem blachą.Amorki są za długie i trochę bym je przestawił żeby kąt wahaczy był mniejszy ,będzie lepiej pracować zawiecha, tak to jakoś wygląda jakby było na maksa ponaciągane.
Amorki są miękkie, a koła będą 95-96mm (teraz 87mm), więc powinno się to wizualnie poprawić.
Ramię serwa przedłużę, tak jak radzicie
A może tylko popychacz wymienić na dłuższy i go podgiąć do góry w kierunku orczyka?
W jakim sensie?Trochę "bałaganiarski" ten projekt
Konstrukcja dość toporna - jakby nie przemyślana.
Kurde, a myślałem, że przemyślałem temat budowy, w końcu to już była któraś z kolei wersji
Zrobiłem płytę, bo w innych wahaczowcach też takie są i zabezpieczają wały na dojściu do dyferencjałów oraz pomaga nie zawisnąć na przeszkodzie.Wywal tą płytę pod podwoziem, tylko będzie przeszkadzać.
Taką też wziąłem, ale mi totalnie nie wychodzi, na dole przy łuku szyby strasznie się wypłaszcza i wygląda jakbym szybę boczną na siłę chciał zamontować w miejsce przedniej.Szybę może wytnij z w miarę "białej" butelki PET lub w papierniczym kup jeden arkusz foli której używa się przy bindowaniu dokumentów.
Tak też będzie, ten projekt jest prototypem i sprawdzeniem własnych możliwości w budowie modelu do trialu. Jak będę miał wały i pójdzie w teren to będę wiedział co i jak poprawić, żeby kolejna odsłona była lepsza od prototypu.Potraktuj to jako prototyp i ...... kombinuj dalej
Dziękuję za komentarze i proszę o więcej konstruktywnych uwag i pomysłów.
Popychacz jak to nazywasz powinien być dłuższy ale i tak orczyk będzie za krótki.Moim zdaniem powinno to wyglądać tak:
Na tym zdjęciu orczyk jest jeszcze trochę za krótki, a i drążek jeszcze też powinien być dłuższy,chodzi mi oto że kiedy koła są prosto to orczyk powinien być odchylony od pionu czyli popychacz powinien być równolegle do dolnego drążka a jego długość powinna przekraczać połowę dolnego drążka.
Na tym zdjęciu orczyk jest jeszcze trochę za krótki, a i drążek jeszcze też powinien być dłuższy,chodzi mi oto że kiedy koła są prosto to orczyk powinien być odchylony od pionu czyli popychacz powinien być równolegle do dolnego drążka a jego długość powinna przekraczać połowę dolnego drążka.
- dorob
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 2044
- Rejestracja: 2011-11-29, 19:42
- Imię: MarCin
- Lokalizacja: WP
- Podziękował : 14 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Wasze uwagi wezmę sobie do serca w kolejnej konstrukcji.
Pierwszy pomysł po wejściu na forum to Hummer bo ma wahacze i ten to właśnie pomysł będzie realizowany.
Zostałem poproszony o sprzedaż karoserii Yoty, co też uczyniłem i mam nadzieję, że zobaczymy ją niebawem na forum.
Pierwszy pomysł po wejściu na forum to Hummer bo ma wahacze i ten to właśnie pomysł będzie realizowany.
Zostałem poproszony o sprzedaż karoserii Yoty, co też uczyniłem i mam nadzieję, że zobaczymy ją niebawem na forum.
Ostatnio zmieniony 2012-02-15, 23:07 przez dorob, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jakoob
- YOTA Maniak / AT
- Posty: 2641
- Rejestracja: 2011-10-10, 13:50
- Imię: pije Kuba do Jakuba
- Lokalizacja: WPR
- Podziękował : 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
dorob pisze:Wasze uwagi wezmę sobie do serca w kolejnej konstrukcji.
Pierwszy pomysł po wejściu na forum to Hummer bo ma wahacze i ten to właśnie pomysł będzie realizowany.
Zostałem poproszony o sprzedaż karoserii Yoty, co też uczyniłem i mam nadzieję, że zobaczymy ją niebawem na forum.
Co za tym idzie proszę o zezłomowanie tego jakże długiego projektu
może po prostu zmienić tytuł tematu na humera i już, podwozie zostaje to samo prawda?
- dorob
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 2044
- Rejestracja: 2011-11-29, 19:42
- Imię: MarCin
- Lokalizacja: WP
- Podziękował : 14 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Tak jak pisałem wcześniej, zacząłem zabawę w Ha dwójkę.
Małymi kroczkami do przodu posuwam się z pracami.
Tak to mniej więcej wygląda.
Zakup nowej zabawki 50plnów bo była popsuta AUKCJA
Niestety plastik jest jak papier w porównaniu do Hiluxa, trzeba będzie wzmacniać dolne ranty.
Wahacze i dyfry z HSP Flying Fish 1
Rama Home Made
Pierwsza przymiarka na sucho
Wnętrze
Tym razem poprawione mocowanie serwa
Gumy od Rio, SDI Scale Doctor 1,9", tu obok stockowych CC01
Mocowanie silnika
Poprawione mocowanie przednich amorków
Skok zawiasów myślę, że wystarczający
W bevel shaft nie było otworów na piny
Już są
Taki tam sobie snorkel, farba się nie trzyma silikonu więc będzie przeźroczysty
I śmiechowe mocowanie zapasu.
Nie dojechały jeszcze felgi i Yokesy z krzyżakiem do połączenia HPI z rozdzielaczem.
Myślę, że dadzą radę takie:
Na reduktor HPI
Na rozdzielacz
Łącznik
Zostaje jeszcze pomyśleć nad sposobem zamocowania karoserii do podwozia i jazdy testowe
To by było na tyle, koniec nudzenia z mojej strony na razie
Małymi kroczkami do przodu posuwam się z pracami.
Tak to mniej więcej wygląda.
Zakup nowej zabawki 50plnów bo była popsuta AUKCJA
Niestety plastik jest jak papier w porównaniu do Hiluxa, trzeba będzie wzmacniać dolne ranty.
Wahacze i dyfry z HSP Flying Fish 1
Rama Home Made
Pierwsza przymiarka na sucho
Wnętrze
Tym razem poprawione mocowanie serwa
Gumy od Rio, SDI Scale Doctor 1,9", tu obok stockowych CC01
Mocowanie silnika
Poprawione mocowanie przednich amorków
Skok zawiasów myślę, że wystarczający
W bevel shaft nie było otworów na piny
Już są
Taki tam sobie snorkel, farba się nie trzyma silikonu więc będzie przeźroczysty
I śmiechowe mocowanie zapasu.
Nie dojechały jeszcze felgi i Yokesy z krzyżakiem do połączenia HPI z rozdzielaczem.
Myślę, że dadzą radę takie:
Na reduktor HPI
Na rozdzielacz
Łącznik
Zostaje jeszcze pomyśleć nad sposobem zamocowania karoserii do podwozia i jazdy testowe
To by było na tyle, koniec nudzenia z mojej strony na razie
Ostatnio zmieniony 2012-02-17, 20:20 przez dorob, łącznie zmieniany 1 raz.