Grim Reaper

Tematy odnośnie budowy modeli klasy Extreme
ODPOWIEDZ
RE3ALLY
Teoretyk
Posty: 4
Rejestracja: 2024-01-16, 21:58
Imię: Kamil

Grim Reaper

#1

Post autor: RE3ALLY »

Czas start, dzisiaj wreszcie skończyłem budowę ostatecznego modelu, opisze wszelkie starania stworzenia budżetowej wersji do klasy extreme,
Zaczynając od modelu podstawowego był nim Reely Raven

stworzyłem go bez żadnej wiedzy, mosty "zaspawałem" klejem dwuskładnikowym
dołożyłem felgi aluminiowe skręcane + opony 150mm typowo na błoto ponieważ taki mam teren w okolicy nie wiedząc nawet ze istnieje
regulamin do zawodów
Messenger_creation_896589634729154_Easy-Resize.com.jpg
Następnie zmieniłem karoserię oraz kilka szczegółów i wystartowałem na wyboje 4x4 w Starachowicach podczas których
na początku padło mi serwo od zmiany biegów oraz urwała się linka od wyciągarki a w połowie skrzynia i nastąpił powrót do domu.
Zamówiłem więc z Ali skrzynie na początku od scx10 która jakoś mi nie podeszła wiec zmieniłem na skrzynie od Vanquisha z funkcją dig
plus obniżyłem jak najbardziej mogłem wszystkie komponenty na ramie.
IMG_20231126_113040_Easy-Resize.com (1).jpg
Niestety przez brak czasu oraz jakoś straceniem zainteresowania do połowy listopada wyjechałem modelem 2 razy i nastąpiła decyzja
o sprzedaży, a także zamówiłem początkiem grudnia z Ali Beluge HB1001, aby sprawdzić czy może zmiana klasy na sport przyniesie jakieś orzeźwienie.
I początkiem stycznia przyszła niestety nie przyciągnęła mnie do klasy
sport na szczęście w Polsce sprzedała się w 24H, lecz obudził się zapał aby znowu spróbować sił i zbudować model który będzie spełniał wszystkie
zasady regulaminu. Na początku chciałem spróbować czy dam rade coś wycisnąć z ramy ravena pozamawiałem mosty na portalach, skrzynie biegów lcg
nowe amortyzatory, silnik i inne bajery. Po przyjściu wszystkiego
IMG_20240130_090853_Easy-Resize.com.jpg
nastąpiło montowanie, wiercenie ramy aby jak najniżej umocować środek ciężkości
główna myśl jaka mi przewodziła żeby model był jak najprostszy w budowie, jak najmniej części które mogą się zepsuć w oczekiwaniu na amortyzatory
aby spełnić wymóg 900 RTI wyjechałem na jazdę testową
IMG_20240218_134331_Easy-Resize.com.jpg
Po skończonym złożeniu w sobotę 02.03.24
IMG_20240301_220039_Easy-Resize.com.jpg
bez żadnych testów wybrałem się na następny dzień 03.03 na 8 edycje zawodów
Jurajski Trial Rc, gdzie dostałem srogie baty hahaha i uświadomiłem sobie że rama ravena nie nadaje się do niczego, ale byłem szczęśliwy ponieważ główny cel
aby nic się nie zepsuło został spełniony. Tak więc po przyjeździe do domu zacząłem poszukiwania ramy, którą zamówiłem w ten sam dzień, przy okazji w następnym
tygodniu zamówiłem nową skrzynie, amory a w czasie niedawnych urodzin Ali również silnik i inne bajery. Pierwsza przyjechała rama porównałem ją do starej i dopiero wtedy
zdałem sobie sprawę jaka ogromna to różnica
IMG_20240313_174114_Easy-Resize.com.jpg
Po Przyjściu linek oraz skrzyni nie mogąc się doczekać złożyłem model na amorach które miałem pod ręką
zdejmując sprężyny oraz założyłem stary silnik
IMG_20240317_125901_Easy-Resize.com (1).jpg
i to było to wreszcie cos co może rywalizować na równi z innymi modelami. Następnie przyszło mocowanie wyciągarki
linka i prawidłowe juz amortyzatory. Amortyzatory dostały droop, a mocowanie wyciągarki lekko zwężone trafiło na tył modelu gdzie siadło idealnie
IMG_20240325_194143_Easy-Resize.com.jpg
Ostatecznym ciosem był silnik Fusion SE 1800Kv, bateria CNHL 3s 2200mah 30c oraz mocowanie do pojemnika na odbiornik jak i samo pudełko.
Silnik z bateria siedzą w ramie tak idealnie, że komar nawet swojej ważnej rzeczy nie wsadzi
IMG_20240328_202015_Easy-Resize.com.jpg
IMG_20240328_201921_Easy-Resize.com (1).jpg
po montażu silnika zaskoczyła mnie jego elastyczność

model potrafi prawie że zatrzymać się w miejscu ale kopnięcie oraz prędkość też ma idealną. W miedzy czasie zrobiłem sobie rampę do mierzenia RTI
akurat pracuje w stolarce wiec używając kątownika od boscha zrobiłem idealne 30 stopni . Ostatecznie model skończyłem wczoraj 05.04.24 wydaje mi się
że spełniając moje wszystkie cele wydając w sumie nie duży chyba budżet ale to na końcu, foto końcowe modelu
P_20240406_114843_Easy-Resize.com.jpg
P_20240406_114958_Easy-Resize.com.jpg

Wypisując specyfikacje
1. Rama LCG z włókna węglowego
2. Mosty portalowe aluminiowe
3. Linki SCX10 II
4. Metalowe wały napędowe
5. Skrzynia LCG z około 30% Overdrive
6. Felgi Beadlock 2.2
7. Opony 2.2 128mm (podróbki PRO-LINE Hyrax, ale podejrzewam że obydwie wyszły z tej samej fabryki)
8. Wkładki 2 stage połączenie zewnętrznej strony od Injora oraz wewnętrznej od Pro-line
9. Amortyzatory Injora droop setup
10. Serwo skrętu Dspower 35kG
11. Serwo Wyciągarki MG996R 15kg + mocowanie z Ali do trx oraz linka 2m
12. Silnik Fusion Se 1800Kv + pasywny radiator
13. Bateria CNHL black 3s 2200mah 30c
14. Poszerzenia hex 15mm po jednej i 20mm po drugiej
15. Odbiornik + Pilot Reely Ant 4 gen (jedno co pozostało z oryginalnego modelu)
16. Karoseria z Ali model jeep wrangler
17. Oświetlenie custom + light bar z przełącznika
18. 2 wymagane dodatki skalowe
19. Zderzak przedni z Ali

Dodatkowo jakieś nieopisane rzeczy takie jak mocowania karoserii, pojemnik na odbiornik, przedłużenia amortyzatorów, a także wymiana wszystkich śrubek na nierdzewne.

-Model mierzy 268mm szerokości
-Rozstaw osi 310mm
-RTI wynosi 890
-Progi wzmocnione
-Kola 128mm
-Wysokość Karoserii 11cm
-2 wymagane dodatki skalowe

Gotowy do jazdy waży 3266g rozkład masy wynosi 52% przód do 48% tył z wstępnych testów podjazd 60 stopni to jest jego max.

Ostateczny temat czyli cena model jak jakby RTR z 1 baterią i ładowarką wyniósł mnie 1800zł z 6 bateriami równe 2000zł
tak wiec udało mi się zrobić to chyba w miarę budżetowo.

A pierwszy wyjazd modelu będzie 21.03.24 na Podkarpackich manewrach modeli przeprawowych w Strzyżowie

Awatar użytkownika
ges
Naczelny grafik
Naczelny grafik
Posty: 2749
Rejestracja: 2014-04-26, 18:50
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Trzebnica
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 23 razy

Re: Grim Reaper

#2

Post autor: ges »

Każdy ma swoją drogę dojścia do momentu w którym stwierdza, że wyważa otwarte drzwi :D
Powodzenia na kolejnych zawodach. :D

RE3ALLY
Teoretyk
Posty: 4
Rejestracja: 2024-01-16, 21:58
Imię: Kamil

Re: Grim Reaper

#3

Post autor: RE3ALLY »

Dzięki 😎
Po niedzielnych jazdach testowych zauważyłem, że wkładki nadal są za twarde i nie uginają się tak jakbym chciał. Rozebrałem więc koła zostawiając wewnętrzny pierścień, dziury wentylacyjne potraktowałem klejem i zrobiłem trik z zamrażarką, aby napełnić koła powietrzem, po wróceniu do temperatury pokojowej koła wreszcie nabrały właściwej moim zdaniem miękkości i o wiele lepiej układają się pod teren + nie wleje mi się woda do środka koła przy wodnych przeszkodach.

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13476
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Grim Reaper

#4

Post autor: zotornik »

RE3ALLY pisze:
2024-04-06, 16:47
...

A pierwszy wyjazd modelu będzie 21.03.24 na Podkarpackich manewrach modeli przeprawowych w Strzyżowie
Świat jest mały - nawet staliśmy do foty obok siebie :england
Załączniki
Strzyżów_001.JPG

RE3ALLY
Teoretyk
Posty: 4
Rejestracja: 2024-01-16, 21:58
Imię: Kamil

Re: Grim Reaper

#5

Post autor: RE3ALLY »

Po zawodach w Strzyżowie i kilku testach w okolicy, postanowiłem sprawdzić prawdziwość tezy że, overdrive jest przydatny tylko w bardzo konkretnych sytuacjach a resztę czasu bardziej przeszkadza
niż pomaga. Zakupiłem więc na ali skrzynię ze stałym rozłożeniem 50/50 która okazała się bardzo mała oraz lekka
IMG_20240511_173957_Easy-Resize.com.jpg
Po testach w różnych typach terenu, również zaobserwowałem że z overdrive model tracił przyczepność o wiele bardziej niż z nową skrzynia tak wiec została podjęta decyzja o zmianie
przy okazji zmieniłem również końcówki linek zawieszenia z plastikowych na aluminiowe ponieważ plastikowe się przełamały na łączeniu z mostem tylnym wiec wymieniłem już komplet,
Zamówiłem również nowy komplet opon podróbki JConcepts Ruptures które o wiele lepiej dają sobie rade w terenie niż podróbki Proline Hyrax.
Modyfikując model zmieniłem rozkład mas 60% przód i 40% tył oraz całkowita masa startowa 3370G.
IMG_20240511_213642_Easy-Resize.com.jpg
IMG_20240511_213658_Easy-Resize.com.jpg
I tak zbudowany model pojechał 12.05.2024 IX edycje zawodów jurajski trial rc, gdzie moim zdaniem spisał się świetnie co nie mogę powiedzieć o sobie czyli kierowcy XD ale cóż to dopiero druga taka prawdziwa jazda tym modelem, bardzo pozytywnie wypadły też baterie prawdopodobnie pokonał bym zawody na jednej sztuce ale dla świętego spokoju prawie przy końcu zmieniłem jedną aby przy podjazdach nie odłączyło mi mocy co jest moim zdaniem super wynikiem a dodatkowo w zapasie czekały jeszcze 4 sztuki wiec cały dzień jazdy na wszystkich 6 udało by się pewnie osiągnąć, ale sprawdzę to podczas tegorocznej Offmani 2024. Okazało się również że model jest ociupinkę za szeroki a najbardziej tylna część, więc po powrocie do domu z tyłu modelu zostały zdjęte poszerzenia dzięki czemu udało
się osiągnąć szerokość 245mm z przodem niestety nie było tak kolorowo i aby koła nie wadziły o nic udało mi się zmienić jedną stronę z 20mm na 15 powodując wynik 260mm
I taki model docelowo już pozostanie nie zostało chyba już nic do ulepszania teraz tylko zdobywać doświadczenie :D
Następny wyjazd modelu planuje na 4 rundę MZMP Mazowieckich Zmagań Modeli Przeprawowych
A Tak wygląda końcowy projekt, do wymiany została gaśnica ponieważ połamała się podczas zawodów oraz dojdzie jeszcze łopata na tył obok mocowań karoserii ale to tylko wizualne detale
IMG_20240516_195342_Easy-Resize.com.jpg
IMG_20240516_195329_Easy-Resize.com.jpg
IMG_20240516_195316_Easy-Resize.com.jpg

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż - Extreme”