Project G6 - Axial SCX10 - Extreme
- RC-Nennox
- Weteran / AT!
- Posty: 2569
- Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
- Imię: Błażej
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Posezonowa aktualizacja - co się zmieniło co odpadło :)
Od czasu jak mój Project G6 powstał minęło już sporo czasu
Jeep dzielnie przeżył sezon zawodów RC-TRIAL i dzięki niemu zająłem drugie miejsce w klasyfikacji generalnej - co bardzo mnie cieszy Przejechał ze mną kawał europy wystartowałem nim w dwóch Recon G6, odwiedziliśmy też razem skalistą Szwecję no i nie jedno WSW
Ok ale do rzeczy!
W Jeepie sporo się zmieniło od czasu jak zjechał z mojego warsztatu:
Ale zanim opowiem o zmianach zapewne wielu interesuje jak trzyma się PLASTIDIP a trzyma się całkiem nieźle. Oczywiście są otarcia i obtarcia ale zobaczcie sami :
Ogólnie nie miałem zbyt wielu usterek przez cały sezon. Z tego co pamiętam to połamałem zwrotnice jak Jeep spadł z 5 metrów po skalach i przez zmęczenie na Reconie we Włoszech zabiłem skrzynie biegów ale to takie tam drobiazgi:P
Zmiany jakie pojawiły się przez ten okres:
Zamontowałem ponownie seryjne amorki. Przez pewien czas jeździłem na Kingach 100 przód i 110 tył. RTI było zabójcze - model nie trzymał się dosłownie niczego, przewracał się nawet na płaskim :P
Kolejna zmiana było dołożenie osłon na mosty:
Dla wielu zbędny gadżet, który zabiera tylko prześwit, ale mi się podoba i naprawdę ładnie ślizga się po kamieniach i skałach. Dodatkowo chroni przegub wałów.
Następną dość sporą modyfikacja były CBE RC FAB SHOCK KEYS.
ilość możliwości montarzu amortyzatorów z tymi "kluczami" jest niezliczona. Wybrałem jedna z niższych pozycji by opuścić jeszcze Jeepa nie tracąc na RTI ale zyskując stabilność:)
Ostatni dodatek jaki trafił do jeepa to CBE RC FAB LINK TABS
Dzięki nim podniósł się punkt zaczepienia tylnych górnych linków co ma poprawić kąt pod jaki model jest w stanie się wspinać. I muszę przyznać, że jest ogromna różnica jeep naprawdę wjeżdża pod pionowe ściany :P Nie no bez przesady. ale wszelkie podjazdy na których miałem problem pokonuje jak bym jechał po płaskim!
I to by było na tyle. mogę dodać, że nie miałem żadnych problemów z elektroniką wszystko działa jak należy pod i nad wodą
Jeep czeka teraz na nowy sezon by wszystkie te zmiany zweryfikowały zawody Już się nie mogę doczekać
Jeep dzielnie przeżył sezon zawodów RC-TRIAL i dzięki niemu zająłem drugie miejsce w klasyfikacji generalnej - co bardzo mnie cieszy Przejechał ze mną kawał europy wystartowałem nim w dwóch Recon G6, odwiedziliśmy też razem skalistą Szwecję no i nie jedno WSW
Ok ale do rzeczy!
W Jeepie sporo się zmieniło od czasu jak zjechał z mojego warsztatu:
Ale zanim opowiem o zmianach zapewne wielu interesuje jak trzyma się PLASTIDIP a trzyma się całkiem nieźle. Oczywiście są otarcia i obtarcia ale zobaczcie sami :
Ogólnie nie miałem zbyt wielu usterek przez cały sezon. Z tego co pamiętam to połamałem zwrotnice jak Jeep spadł z 5 metrów po skalach i przez zmęczenie na Reconie we Włoszech zabiłem skrzynie biegów ale to takie tam drobiazgi:P
Zmiany jakie pojawiły się przez ten okres:
Zamontowałem ponownie seryjne amorki. Przez pewien czas jeździłem na Kingach 100 przód i 110 tył. RTI było zabójcze - model nie trzymał się dosłownie niczego, przewracał się nawet na płaskim :P
Kolejna zmiana było dołożenie osłon na mosty:
Dla wielu zbędny gadżet, który zabiera tylko prześwit, ale mi się podoba i naprawdę ładnie ślizga się po kamieniach i skałach. Dodatkowo chroni przegub wałów.
Następną dość sporą modyfikacja były CBE RC FAB SHOCK KEYS.
ilość możliwości montarzu amortyzatorów z tymi "kluczami" jest niezliczona. Wybrałem jedna z niższych pozycji by opuścić jeszcze Jeepa nie tracąc na RTI ale zyskując stabilność:)
Ostatni dodatek jaki trafił do jeepa to CBE RC FAB LINK TABS
Dzięki nim podniósł się punkt zaczepienia tylnych górnych linków co ma poprawić kąt pod jaki model jest w stanie się wspinać. I muszę przyznać, że jest ogromna różnica jeep naprawdę wjeżdża pod pionowe ściany :P Nie no bez przesady. ale wszelkie podjazdy na których miałem problem pokonuje jak bym jechał po płaskim!
I to by było na tyle. mogę dodać, że nie miałem żadnych problemów z elektroniką wszystko działa jak należy pod i nad wodą
Jeep czeka teraz na nowy sezon by wszystkie te zmiany zweryfikowały zawody Już się nie mogę doczekać
- RC-Nennox
- Weteran / AT!
- Posty: 2569
- Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
- Imię: Błażej
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Project G6 - Axial SCX10 - Extreme
Zawody coraz bliżej więc idealny czas na kolejne mody w Jeepie
Tym razem by sobie uprzyjemnić zabawę na zawodach i przy okazji utrudnić poszerzyłem model do 255mm :P
Podczas tego procesu pojawił się ciekawy efekt uboczny - kąt skrętu powiększył się znacząco :P do około 40 stopni
Ok to od początku. W celu poszerzenia modelu wykorzystałem:
Brass Burly Beef Splined Tubes z RCBros.com Układ skrętu i półosie od XR10 Cały proces instalacji jest niesamowicie prosty wszystko pasuje do siebie idealnie. Trzeba jedynie nawiercić i nagwintować cztery otwory by zamocować C-huby od XR10 albo AR60.
Efekt końcowy
Drążek skrętu do poprawy Ale to już innym razem
Dziękuje za uwagę i do zobaczenia na zawodach
Ps. Przepraszam za dziwne długie nazwy pod zdjęciami - nie sądziłem że będą widoczne :P i nie mam pojęcia jak je teraz usunąć...
Tym razem by sobie uprzyjemnić zabawę na zawodach i przy okazji utrudnić poszerzyłem model do 255mm :P
Podczas tego procesu pojawił się ciekawy efekt uboczny - kąt skrętu powiększył się znacząco :P do około 40 stopni
Ok to od początku. W celu poszerzenia modelu wykorzystałem:
Brass Burly Beef Splined Tubes z RCBros.com Układ skrętu i półosie od XR10 Cały proces instalacji jest niesamowicie prosty wszystko pasuje do siebie idealnie. Trzeba jedynie nawiercić i nagwintować cztery otwory by zamocować C-huby od XR10 albo AR60.
Efekt końcowy
Drążek skrętu do poprawy Ale to już innym razem
Dziękuje za uwagę i do zobaczenia na zawodach
Ps. Przepraszam za dziwne długie nazwy pod zdjęciami - nie sądziłem że będą widoczne :P i nie mam pojęcia jak je teraz usunąć...
- Gorg
- Dinożarł / AT!
- Posty: 2099
- Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Rogoźnik
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Re: Project G6 - Axial SCX10 - Extreme
ciekawa modyfikacja, tylko powiedz po co się to zakłada?
tylko żeby poszerzyć model? aby założyć większe koła może?
Pewnie ma ona jakieś szczególne zastosowanie za wielką wodą - może do zawodów kto dalej dojedzie w mega błocie
tylko żeby poszerzyć model? aby założyć większe koła może?
Pewnie ma ona jakieś szczególne zastosowanie za wielką wodą - może do zawodów kto dalej dojedzie w mega błocie
- RC-Nennox
- Weteran / AT!
- Posty: 2569
- Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
- Imię: Błażej
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Project G6 - Axial SCX10 - Extreme
Można było skrócić półośki i mogłem też zamówić zestaw węższych tulejek ale chciałem model poszerzyć Półośki faktycznie pracują do 50 stopni ale jak sam zauważyłeś w poście przy standardowych zwrotnicach występuje problem z acermanem dlatego u mnie jest na jednym kole 40 na drogim troszkę więcej Ps. nawet mój wraith nie ma pełnych 50 stopni - będę nad tym jeszcze pracował. Myślę, że w Kamazie wytrzymają bez większych problemów, to są części projektowane pod Ultra4Racing gdzie wydaje mi się modele dostają w kość bardziej niż trucki ze względu na dużo większe prędkości i moce silników.Jerry_Cornelius pisze:Zamiast poszerzać, można było skrócić te półośki i dopasować do axiala Ciekawe jak długo one mi wytrzymają w kamazie przy sporych obciążeniach a skręt na tych modach tak naprawdę poprawił się do aż 50 a nie 40
Więcej w temacie: zwiekszenie-skretu-axiala-scx10-axial-s ... 11400.html
:W
Trzy podstawowe powody.Gorg pisze:ciekawa modyfikacja, tylko powiedz po co się to zakłada?
tylko żeby poszerzyć model? aby założyć większe koła może?
Pewnie ma ona jakieś szczególne zastosowanie za wielką wodą - może do zawodów kto dalej dojedzie w mega błocie
1. wzmocnienie mostu
2. możliwość montażu c-hubów od wariata z możliwością regulacji tak zwanego castera
3. dodatkowa waga w moście
Za "wielką wodą" głownie służy to przy zawodach U4R i extremalnym rock crawlingu. Do zawodów w błocie raczej nie poszerza się modeli tylko podnosi cała konstrukcję
[youtube][/youtube]
Moim głównym celem było poszerzenie Jeepa i zwiększenie kąta skrętu I to wyszło na prawde dobrze:P
- Gorg
- Dinożarł / AT!
- Posty: 2099
- Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Rogoźnik
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Re: Project G6 - Axial SCX10 - Extreme
no to super :ok
zobaczymy jak to wszystko zadziała na zawodach życzę Ci pudła w generalce conajmniej ale będziesz miał równie cięzkich przeciwników. :W
zobaczymy jak to wszystko zadziała na zawodach życzę Ci pudła w generalce conajmniej ale będziesz miał równie cięzkich przeciwników. :W
- rafal-waw
- Znawca / AT!
- Posty: 1184
- Rejestracja: 2014-07-14, 09:52
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Pomiechówek
- Podziękował : 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Project G6 - Axial SCX10 - Extreme
Mnie 102kg.Gorg pisze:ale będziesz miał równie cięzkich przeciwników. :W
Przeróbki super , na WSW sprawdzało się .
- RC-Nennox
- Weteran / AT!
- Posty: 2569
- Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
- Imię: Błażej
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Project G6 - Axial SCX10 - Extreme
Żeby nie zapeszać nie dziękuje
Tak to prawda na WSW sprawdziło sie Suuper ale jak wiemy zawody weryfikują wszelkie modyfikacje
Rafał 102 kg to juz z modelem czy bez?;)
Tak to prawda na WSW sprawdziło sie Suuper ale jak wiemy zawody weryfikują wszelkie modyfikacje
Rafał 102 kg to juz z modelem czy bez?;)
- RC-Nennox
- Weteran / AT!
- Posty: 2569
- Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
- Imię: Błażej
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Project G6 - Axial SCX10 - Extreme
Trzecia runda zawodów coraz bliżej!!
Praktycznie każdy w swoim garażu przerabia model właśnie pod nią. JURA! To jedna z moich ulubionych miejscówek na zawody - skały i piękne widoki - nic więcej nie potrzeba, no może poza modelem, który się tam sprawdzi :P
Największą bolączką (nie biorąc pod uwagę kierowcy, czyli mnie) była prędkość, a raczej jej brak, co strasznie przeszkadzało na piachu. Ten problem poprawiłem przyspieszając moją szczotkę 45T poprzez zmianę timingu. Wiecie w jakim byłem szoku gdy dowiedziałem się, że w szczotkach też można regulować timing? I to na dodatek w silniku, który mam od ponad roku? :P
Kolejne dwa mankamenty Jeepa to wystający zderzak z piękną wyciągarką Warn'a i środek ciężkości - obie te wady usunąłem.
Baterię opuściłem maxymalnie na ramę, a zderzak skróciłem!
Warn schował się za grillem.. trochę mnie to boli bo lubiłem to czerwone logo no ale cóż - właściwości jezdne ważniejsze od wyglądu :P
Standardowo Jura zweryfikuje wszystkie mody Do zobaczenia na skałach
Praktycznie każdy w swoim garażu przerabia model właśnie pod nią. JURA! To jedna z moich ulubionych miejscówek na zawody - skały i piękne widoki - nic więcej nie potrzeba, no może poza modelem, który się tam sprawdzi :P
Największą bolączką (nie biorąc pod uwagę kierowcy, czyli mnie) była prędkość, a raczej jej brak, co strasznie przeszkadzało na piachu. Ten problem poprawiłem przyspieszając moją szczotkę 45T poprzez zmianę timingu. Wiecie w jakim byłem szoku gdy dowiedziałem się, że w szczotkach też można regulować timing? I to na dodatek w silniku, który mam od ponad roku? :P
Kolejne dwa mankamenty Jeepa to wystający zderzak z piękną wyciągarką Warn'a i środek ciężkości - obie te wady usunąłem.
Baterię opuściłem maxymalnie na ramę, a zderzak skróciłem!
Warn schował się za grillem.. trochę mnie to boli bo lubiłem to czerwone logo no ale cóż - właściwości jezdne ważniejsze od wyglądu :P
Standardowo Jura zweryfikuje wszystkie mody Do zobaczenia na skałach