Axial SCX10 Jeep Wrangler Unlimited C/R Edition by Marins
- Marins
- Początkujący
- Posty: 136
- Rejestracja: 2014-09-22, 18:17
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Grójec
- Podziękował : 4 razy
Re: Axial SCX10 Jeep Wrangler Unlimited C/R Edition by Marin
No moze troche , ale przynajmniej on road nie zaczepia nigdzie
- welna79
- Znawca / AT!
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2012-02-23, 00:10
- Imię: Stasiu, Staszek
- Lokalizacja: Gród Kraka
- Podziękował : 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 32 razy
Re: Axial SCX10 Jeep Wrangler Unlimited C/R Edition by Marin
:Y
Najazd 3x wyższy niż on-road
Dziwnie to wygląda - przecież mocowałeś najazdy przez użycie zawiasu
Dlaczego nie miałbyś go znów użyć po skróceniu najazdu o połowę?
Powodzenia
wlna79
Najazd 3x wyższy niż on-road
Dziwnie to wygląda - przecież mocowałeś najazdy przez użycie zawiasu
Dlaczego nie miałbyś go znów użyć po skróceniu najazdu o połowę?
Powodzenia
wlna79
- Marins
- Początkujący
- Posty: 136
- Rejestracja: 2014-09-22, 18:17
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Grójec
- Podziękował : 4 razy
Re: Axial SCX10 Jeep Wrangler Unlimited C/R Edition by Marin
Tzn zeby sie lamaly na pol jeszcze? To znow trzeba bedzie kombinowac zeby to bylo sztywne po rozlozeniu. I w ogole zeby to zlozyc to bede musial sie nakrecic srubkami co nie jest zbyt wygodne i szybkie. Pomysle jeszcze nad tym. Popatrze na inne rozwiazania, moze cos innego wpadnie do glowy.
- Bazyl
- Teoretyk
- Posty: 56
- Rejestracja: 2014-01-30, 21:26
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: wielkopolska
- Podziękował : 1 razy
Re: Axial SCX10 Jeep Wrangler Unlimited C/R Edition by Marin
A nie lepiej rozebrać ten pomost na dwie części i zrobić wsuwane pod lawetę tak jak w oryginale ? a jeżeli już chcesz zostawić tak jak jest , to zamiast tej śrubki dopasować słupek od mocowania karoserii i spinkę:) odpadnie kręcenie śrubokrętem .
- Marins
- Początkujący
- Posty: 136
- Rejestracja: 2014-09-22, 18:17
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Grójec
- Podziękował : 4 razy
Re: Axial SCX10 Jeep Wrangler Unlimited C/R Edition by Marin
O to ze spinka dobre
Myslalem o tym wsuwanym ale wolalem na zawiasach. Teraz juz sam nie wiem.
Narazie zabezpieczam elektronike , potem w planach zmiana felg i opon plus dociazenie kol w jeepie. Silnik zmienilem na 55T ale przetestuje dopiero jak skoncze z elektronika.
Ten podjazd ogarne przy instalowaniu haka jak mi juz przyjdzie i musze poskrecac model bo warsztat zajety.
Myslalem o tym wsuwanym ale wolalem na zawiasach. Teraz juz sam nie wiem.
Narazie zabezpieczam elektronike , potem w planach zmiana felg i opon plus dociazenie kol w jeepie. Silnik zmienilem na 55T ale przetestuje dopiero jak skoncze z elektronika.
Ten podjazd ogarne przy instalowaniu haka jak mi juz przyjdzie i musze poskrecac model bo warsztat zajety.
- Marins
- Początkujący
- Posty: 136
- Rejestracja: 2014-09-22, 18:17
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Grójec
- Podziękował : 4 razy
Re: Axial SCX10 Jeep Wrangler Unlimited C/R Edition by Marin
Kurna chyba przesadziłem z dociążeniem koła. Waży teraz 353g-356g i już ciężko ma się ugiąć opona
- szwedu
- Teoretyk
- Posty: 197
- Rejestracja: 2008-07-28, 00:28
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wroclaw
- Podziękował : 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Axial SCX10 Jeep Wrangler Unlimited C/R Edition by Marin
ehh a nie czytałeś ile ludzie dają na koło ? np . moje ważą koło 650 wszystkie 4...
trochę masakra
trochę masakra
- Gutek RC
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 837
- Rejestracja: 2015-05-07, 14:49
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- Podziękował : 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Axial SCX10 Jeep Wrangler Unlimited C/R Edition by Marin
Ja mam po 130 na kolo i to w zupełności wystarcza nawet chyba za duzo ale już mi się nie chce rozkręcać felg
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Axial SCX10 Jeep Wrangler Unlimited C/R Edition by Marin
Fakt dużo - choć muszę przyznać, że w okresie "błędów i wypaczeń" miałem 1 kg ołowiu w kołach, a Defek I ważył ponad 5,5 kg, co na model osobówki to bardzo dużo.szwedu pisze:ehh a nie czytałeś ile ludzie dają na koło ? np . moje ważą koło 650 wszystkie 4...
trochę masakra
Zakres od 100 do 150 g na koło, wydaje się takim optymalnym rozwiązaniem. To nie wynika z żadnych wyliczeń, a raczej z średniej stosowanej przez Kolegów w przeróżnych modelach.
Zamiast dokładać kolejne gramy, lepiej podziałać z obniżeniem podzespołów i innych elementów modelu. Model "za ciężki" to większy problem, niż model "za lekki".
p.s.
jak się komuś nie chce kół rozkręcać, to zły omen
- Marins
- Początkujący
- Posty: 136
- Rejestracja: 2014-09-22, 18:17
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Grójec
- Podziękował : 4 razy
Re: Axial SCX10 Jeep Wrangler Unlimited C/R Edition by Marin
Właśnie czytałem pare wątków i ktoś miał po 250g na koło inny 220g i widziałem parę zdjęć z nawalonymi cieżarkami. Zużyłem 10 pasków ciężarków i myślę kurna coś sporo wychodzi (felgi rdzewki). Złożyłem , zważyłem i
Teraz muszę to poodkręcać , rozklejać ... narobiłem sobie roboty , a mogłem zwazyć przed...
Teraz muszę to poodkręcać , rozklejać ... narobiłem sobie roboty , a mogłem zwazyć przed...
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6929
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: Axial SCX10 Jeep Wrangler Unlimited C/R Edition by Marin
Przesadziłeś grubo z ciężarkami, tym bardziej, że same rdzawki swoje ważą
Ja mam w axialu na rdzawkach dołożone zaledwie po 8 ciężarków na koło, czyli 40g - przy odpowiednio umieszczonej pozostałej masie modelu to wystarcza.
Jeśli u Ciebie środek ciężkości jest wysoko, to możesz dać więcej ciężarków ...
Ja mam w axialu na rdzawkach dołożone zaledwie po 8 ciężarków na koło, czyli 40g - przy odpowiednio umieszczonej pozostałej masie modelu to wystarcza.
Jeśli u Ciebie środek ciężkości jest wysoko, to możesz dać więcej ciężarków ...
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6929
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: Axial SCX10 Jeep Wrangler Unlimited C/R Edition by Marin
Jerry, to zależy ile waży felga plus opona tam z tego, co widać jest właśnie jest po 160g na koło, więc wychodzi, że wg. Twojej teorii jest OK, tymczasem:Jerry_Cornelius pisze:Jak już to 90g - 150g samego ołowiu, bo z felgą i oponą wyjdzie ok 200-250g
Chojecki Maciej pisze:Kurna chyba przesadziłem z dociążeniem koła. Waży teraz 353g-356g i już ciężko ma się ugiąć opona
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6929
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: Axial SCX10 Jeep Wrangler Unlimited C/R Edition by Marin
Nie niby, tylko właśnie tak - waga koła przed dociążeniem ma znaczenie. Oprócz tego znaczenie ma waga samych mostów (plastikowe, czy metalowe, które skutecznie obniżają środek ciężkości) jak i rozmieszczenie silnika i pakietu (wysokość).Jerry_Cornelius pisze:Jaruso niby tak ale nie znamy wagi karoserii.
Zasada jaką stosuje jest prosta: waga kompletnej karoserii (szpej, wnętrze, ludzik wszystko co wchodzi w skład karoserii) dzielimy na 4 i tyle pchać ciężarków w koła. Należy pamiętać o stosowanym balansie np. 50/50 czy 60/40 by dać więcej na daną oś a z drugiej zabrać.
:W
Co do felg, to chyba widzisz różnice na tym przykładzie?
Co innego dociążanie plastikowych felg Gmade, a co innego metalowych beadlocków z rc4wd lub Gmade(te są jeszcze cięższe). Masz dobre chęci i chwała Ci za to, ale zastanów się chwilę jak radzisz komuś niewtajemniczonemu "jak już to daj 90-150g na koło", lub "przelicz wagę karoserii i o tyle samo dociąż koła", nie wspominając jednocześnie, że jest kilka "ale".
W tym wypadku model już ma bez dociążania prawie 800g w kołach, gdy kolega doda do tego zalecaną przez Ciebie wagę (90-150g na koło), to będzie miał łącznie od 1160 do 1400g w kołach. Dzięki bogu nie ma karoserii z abs , bo np moja karoseria w Cytrynie waży 1.2 kg, więc po dodaniu równowartości w ciężarkach, miałby 2kg w kołach, a waga całego modelu szybko by przekroczyła 4kg...
Co do samej koncepcji, że im większy ciężar "na górze" to tym więcej ciężaru trzeba dać "na dole" to oczywiste i słuszne podejście, ale trzeba wspomnieć o innych czynnikach i zachować zdrowy rozsądek, wszak im cięższe koła, tym bardziej obciążony jest mechanizm napędowy. Do tego zbyt ciężki model gorzej radzi sobie w terenie, o czy wspominał wcześniej zotornik.