TRX-4 Ford Raptor by Bolonsky
TRX-4 Ford Raptor by Bolonsky
Cześć. Przyszedł czas na prezentację mojego modelu. Od razu zaznaczam, że od początku nie buduję go według panujących trendów, czy ogólnie przyjętej logiki.
Buduję go wedle moich upodobań i z części które mi się podobają. Pewnie jeszcze daleko mu do właściwości, jakie prezentuje większość modeli na tym forum. Niestety moja droga jest długa i kręta, ponieważ uważam, że częścią tego hobby jest wieczne sprawdzanie własnych teorii, krok po kroku w praktyce.
Specyfikacja:
Model bazowy - Traxxas TRX-4 Camel Trophy
Karoseria - Proline 2018 Ford Raptor - Sam malowałem, ciąłem, wyszło jak wyszło.
Combo - HW AXE 1200kv
Serwo - Savox 1210
Koła - Proline Hyrax Predator 1.9 + beadlocki PL + pianki Dual Stage PL
Dalszy opis niebawem, jak się wyśpię.
Zdjęcia z telefonu nie chcą się wgrać, poradzę sobie z tym jak... się wyśpię.
Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
Buduję go wedle moich upodobań i z części które mi się podobają. Pewnie jeszcze daleko mu do właściwości, jakie prezentuje większość modeli na tym forum. Niestety moja droga jest długa i kręta, ponieważ uważam, że częścią tego hobby jest wieczne sprawdzanie własnych teorii, krok po kroku w praktyce.
Specyfikacja:
Model bazowy - Traxxas TRX-4 Camel Trophy
Karoseria - Proline 2018 Ford Raptor - Sam malowałem, ciąłem, wyszło jak wyszło.
Combo - HW AXE 1200kv
Serwo - Savox 1210
Koła - Proline Hyrax Predator 1.9 + beadlocki PL + pianki Dual Stage PL
Dalszy opis niebawem, jak się wyśpię.
Zdjęcia z telefonu nie chcą się wgrać, poradzę sobie z tym jak... się wyśpię.
Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
- Zbyszek
- Teoretyk
- Posty: 1136
- Rejestracja: 2013-03-19, 17:27
- Imię: Zbyszek
- Lokalizacja: Oborniki wlkp
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: TRX-4 Ford Raptor by Bolonsky
Bolonsky pisze:Cześć. Przyszedł czas na prezentację mojego modelu. Od razu zaznaczam, że od początku nie buduję go według panujących trendów, czy ogólnie przyjętej logiki.
Buduję go wedle moich upodobań i z części które mi się podobają. Pewnie jeszcze daleko mu do właściwości, jakie prezentuje większość modeli na tym forum. Niestety moja droga jest długa i kręta, ponieważ uważam, że częścią tego hobby jest wieczne sprawdzanie własnych teorii, krok po kroku w praktyce.
Specyfikacja:
Model bazowy - Traxxas TRX-4 Camel Trophy
Karoseria - Proline 2018 Ford Raptor - Sam malowałem, ciąłem, wyszło jak wyszło.
Combo - HW AXE 1200kv
Serwo - Savox 1210
Koła - Proline Hyrax Predator 1.9 + beadlocki PL + pianki Dual Stage PL
Dalszy opis niebawem, jak się wyśpię.
Zdjęcia z telefonu nie chcą się wgrać, poradzę sobie z tym jak... się wyśpię.
Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
Kurde wiosna idzie , a tu nam kolega zapadł w sen zimowy i ani zdjęć ani dalszego opisu
Re: TRX-4 Ford Raptor by Bolonsky
Nie do końca Zbyszku. Niestety jestem jednym z tych, co nie lubią komputerów. A jeżeli chodzi o modelarstwo to stawiam fizyczną jazdę i pracę nad modelem ponad opisywanie moich prac i pisanie jakie to modelarstwo jest fajne. Generalnie mamy taki postęp technologiczny i takie czasy, że świat leci na łeb i jeśli mogę poświęcić na przykład godzinę dziennie na modelarstwo to poświęcę ją na budowę i jazdę, a na uwiecznienie tejże jazdy w postaci zdjęć i opisów na różnego rodzaju forach już czasu brakuje.Zbyszek pisze:
Kurde wiosna idzie , a tu nam kolega zapadł w sen zimowy i ani zdjęć ani dalszego opisu
Dlatego z reguły jeżdżę a nie opisuję i fotografuję.
Myślę, że powyższy tekst będzie idealnym wstępem do zrozumienia mojej raczej skromniej, lecz na tyle na ile to możliwe, sensownej aktywności na tym forum.
Wracając do modelu... Historia zaczęła się w grudniu 2018 kiedy to chciałem zasmakować tematu off-roadu. Już prawie kupiłem prawdziwe auto terenowe, kiedy to nagle przypomniałem sobie, że mam już w sumie 8 aut i skuter i kolejny pojazd będzie kłopotem. Do tego wyobraziłem sobie siebie w środku lasu w kaloszach, uwalonego po uszy błotem, dzwoniącego do kogokolwiek z prośbą aby pomógł mi wyciągnąć zakopaną po mosty terenówkę... i nagle bach! Czar prysł, rzeczywistość wygrała z marzeniami... Lecz nie chcąc dawać za wygraną przypomniałem sobie o zdalnie sterowanych modelach, tak więc wszedłem do sklepu, poprosiłem o najlepszy (czyt. Najdroższy :wall ) model, największy pasujący do niego pakiet i tak o to stałem się posiadaczem TRX'a Camel Trophy... Niestety historia jakich wiele, czyli tak szybko jak poznałem nowych kolegów i zacząłem pojawiać się na zlotach w Warszawie tym szybciej uświadomiłem sobie że mój model mocno odbiega od pożądanej dzielności terenowej...
Tu nie ma chyba sensu wymieniać jego wad. Wszyscy je znają.
Przez pierwszy miesiąc zabawy spaliłem 4 silniki, serwo skrętu, dwa z trzech mikroserw blokad/skrzyni, zabiłem pianki w kołach i wtedy doszło do mnie że albo zmienię model, albo sięgnę głębiej do portfela.
Po kilku konsultacjach i własnej obserwacji doszedłem do wniosku, że traxxas, podobnie jak wszystkie inne modele, ma tyle samo wad co i zalet więc wyeliminuję te wady w postaci wysokiego środka ciężkości, kół i najgorszej elektroniki świata.
Tak oto zacząłem od zmiany nadwozia. Wybór padł na Forda Raptora od Proline. Odkąd znam ten model, budzi u mnie wiele emocji, więc w zasadzie wybór był prosty.
Jako że posiadam "jakieś" doświadczenie techniczne i przede wszystkim lubię psuć sam, zdecydowałem się pierwszą w życiu karoserię wykończyć samodzielnie. Poniżej efekty prac: Gdzieś po drodze dokupiłem dwa komplety kół - Super Swampery i Hyraxy Predatory również od Proline'a.
Na dziś zakończę swój wywód bo... Chce mi się spać
Ogólnie myślę, że podzielę obecny stan mojego modelu na kilka postów ponieważ od momentu zakupu 4 miesiące temu w sumie zaszło wiele zmian, które ciężko by opisać w jednym, czytelnym wpisie.
Re: TRX-4 Ford Raptor by Bolonsky
Fajna ta karoseria Co do elektroniki , ja w swoim wymieniłem regiel , silnik , serwo skrętu . Serwa od blokad i skrzyni mam ori . Modelem jeżdżę naprawdę dzień w dzień po 3h dziennie , ale małe serwa pracują w moim przypadku wzorowo i bezproblemowo Tyle że każdą zmianę czy na II stopień w skrzyni czy blokady , załączam tylko na postoju
Re: TRX-4 Ford Raptor by Bolonsky
Wiesz... Można jeździć 3 godziny i nawet 5 dziennie jak ja może po prostu trafiłem na złe egzemplarze, a może bardziej topię model niż inni... Fakt jest taki że każde serwo, które rozebrałem, miało wewnątrz sporo wody. Podobnie jak z puszką odbiornika jak i samym odbiornikiem. Suszyłem go już z 5 razy, bo przestawał działać.Rodzer90 pisze:Serwa od blokad i skrzyni mam ori . Modelem jeżdżę naprawdę dzień w dzień po 3h dziennie
Jedno jest pewne. Mój model nigdy nie miał ze mną lekko, dlatego nie winię nikogo, że elektronika się psuje i po prostu wymieniam ją na lepszą
Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
Re: TRX-4 Ford Raptor by Bolonsky
Hej hej. Pora na małą aktualizację. Jako, że większość z was już widziała mój model w Wildze i Wałczu, ominę wszystkie drobne zmiany i przejdę do formy obecnej.
Jak wiecie, startowanie w klasie Extreme z budą rozmiarów autobusu mija się z celem, dlatego też byłem zmuszony poczynić drastyczne cięcia
Przy operacji asystował mi Nennox, a wszelkim projektowaniem i drukiem 3D zarządzał nasz niezawodny Lisek, za co bardzo chłopakom dziękuję
Co do samego modelu to:
- pocięta buda, skrócona rama
- drukowane wieżyczki amortyzatorów
- pakiet przerzucony na prawą stronę dla zrównoważenia wagi z reglem
- wjechały alu/ti mosty od Yeah Racing
- na przodzie mosiężna osłona dyfra od Yeah Racing
- nowe wały napędowe również od Yeah Racing
- wyciągarka z serwa sterowana z apki za pomocą HW 1625
Więcej grzechów nie pamiętam, natomiast mam wrażenie, że taki setup jest optymalny i pozwoli godnie rywalizować w swojej klasie
Jak wiecie, startowanie w klasie Extreme z budą rozmiarów autobusu mija się z celem, dlatego też byłem zmuszony poczynić drastyczne cięcia
Przy operacji asystował mi Nennox, a wszelkim projektowaniem i drukiem 3D zarządzał nasz niezawodny Lisek, za co bardzo chłopakom dziękuję
Co do samego modelu to:
- pocięta buda, skrócona rama
- drukowane wieżyczki amortyzatorów
- pakiet przerzucony na prawą stronę dla zrównoważenia wagi z reglem
- wjechały alu/ti mosty od Yeah Racing
- na przodzie mosiężna osłona dyfra od Yeah Racing
- nowe wały napędowe również od Yeah Racing
- wyciągarka z serwa sterowana z apki za pomocą HW 1625
Więcej grzechów nie pamiętam, natomiast mam wrażenie, że taki setup jest optymalny i pozwoli godnie rywalizować w swojej klasie
Re: TRX-4 Ford Raptor by Bolonsky
Extreme to Extreme [emoji16] wyszaleję się w tym sezonie, a na przyszły założymy nowy garaż w innej klasie [emoji3]Radek pisze:Monster z niego jest
Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka