Defek VII czyli TRX-4 by zotornik
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6928
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik
Ktoś tu miał ostatnio za dużo wolnego czasu .
Dobra foto-relacja, dzieki niej zobaczyłem co TRX ma w środku bez rozbierania swojego. Pocieszające jest to, że obudowy są szczelne.
Dobra foto-relacja, dzieki niej zobaczyłem co TRX ma w środku bez rozbierania swojego. Pocieszające jest to, że obudowy są szczelne.
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik
Pierwotnie, fotorelacja miała być bardziej rozbudowana - ale poszedłem na skróty za przyczyną You Tubowego kanału Harley Designs
Poniżej linki do dwóch bardzo dobrych i szczegółowych prezentacji - czyli jak się dobrać do przekładni i mostów TRX-a.
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
Poniżej jeszcze jeden pouczający film.
Mamy tu przykład jak wykonać poszerzenie rozstawu kół na osi. OK, rzecz jak najbardziej przydatna. A jednocześnie mamy przykład na swego rodzaju absolutne (wg mnie) nieporozumienie. Chodzi mi o sposób w jaki jest i to dość powszechnie, traktowane podwozie TRX-a - co chyba jednak mija się z pierwotną intencją konstruktorów i przeznaczeniem modelu i nieuchronnie prowadzi do usterek.
[youtube][/youtube]
Czyli klasyczne "amerykańskie" podejście do modelu - pakiet minimum 3S + max speed
Poniżej linki do dwóch bardzo dobrych i szczegółowych prezentacji - czyli jak się dobrać do przekładni i mostów TRX-a.
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
Poniżej jeszcze jeden pouczający film.
Mamy tu przykład jak wykonać poszerzenie rozstawu kół na osi. OK, rzecz jak najbardziej przydatna. A jednocześnie mamy przykład na swego rodzaju absolutne (wg mnie) nieporozumienie. Chodzi mi o sposób w jaki jest i to dość powszechnie, traktowane podwozie TRX-a - co chyba jednak mija się z pierwotną intencją konstruktorów i przeznaczeniem modelu i nieuchronnie prowadzi do usterek.
[youtube][/youtube]
Czyli klasyczne "amerykańskie" podejście do modelu - pakiet minimum 3S + max speed
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik
W dziale o kołach umieściłem opis felg, które dotychczas testowałem na TRX-owym Defku.
Obecnie Defek stoi na tzw. "polerkach" Koła podobnie jak poprzednio dociążone są lekko - tylko po 40 g na koło.
Obecnie Defek stoi na tzw. "polerkach" Koła podobnie jak poprzednio dociążone są lekko - tylko po 40 g na koło.
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik
Albo się "rżnie", albo się jest ..........
Ten dzień musiał nastąpić
Zacząłem - w co niektórzy nie uwierzą - od szklaneczki miodowego grzańca, bo bez tego nie da się podjąć takiej decyzji i co ważniejsze wcielić jej w życie
Odpowiednio nastawiony do tematu, rozbroiłem karoserię Przy okazji zrobiłem kilka pomiarów i porównanie z karoserią chińskiego Defka, ale o tym kiedy indziej.
Zamknąwszy oczy zacząłem ciachać na oślep, najpierw stalowym traserem, potem żmudnie i delikatnie nożykiem .............. by zrobić to: Lexan ma ok. 0,70 - 0,75 mm więc chwilę to trwa, u mnie była to blisko godzinka. Można oczywiście znacznie szybciej, ja musiałem panować nad nad wyraz pewną ręką
Teraz trzeba to oczywiście "załatać" I tu dziwnym trafem, akurat miałem PET-a 0,75 i 1 mm. Do załatania tej dziury użyłem 1mm Za szablon posłużył wyrżnięty element, oj przyda się ci on do wielu jeszcze rzeczy A no właśnie, czy pisałem, że znacznie wcześniej, bawiłem się w malarza?
Pewnie nie pisałem .......... Teraz, teraz ........... teraz muszę coś zrobić, tylko co? :Y
Ten dzień musiał nastąpić
Zacząłem - w co niektórzy nie uwierzą - od szklaneczki miodowego grzańca, bo bez tego nie da się podjąć takiej decyzji i co ważniejsze wcielić jej w życie
Odpowiednio nastawiony do tematu, rozbroiłem karoserię Przy okazji zrobiłem kilka pomiarów i porównanie z karoserią chińskiego Defka, ale o tym kiedy indziej.
Zamknąwszy oczy zacząłem ciachać na oślep, najpierw stalowym traserem, potem żmudnie i delikatnie nożykiem .............. by zrobić to: Lexan ma ok. 0,70 - 0,75 mm więc chwilę to trwa, u mnie była to blisko godzinka. Można oczywiście znacznie szybciej, ja musiałem panować nad nad wyraz pewną ręką
Teraz trzeba to oczywiście "załatać" I tu dziwnym trafem, akurat miałem PET-a 0,75 i 1 mm. Do załatania tej dziury użyłem 1mm Za szablon posłużył wyrżnięty element, oj przyda się ci on do wielu jeszcze rzeczy A no właśnie, czy pisałem, że znacznie wcześniej, bawiłem się w malarza?
Pewnie nie pisałem .......... Teraz, teraz ........... teraz muszę coś zrobić, tylko co? :Y
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6928
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik
Zapo, jak to leciało...?
"Go Wojtek, go Wojtek!!!"
Dobrze, że się na to w końcu odważyłeś.
"Go Wojtek, go Wojtek!!!"
Dobrze, że się na to w końcu odważyłeś.
- Jakoob
- YOTA Maniak / AT
- Posty: 2641
- Rejestracja: 2011-10-10, 13:50
- Imię: pije Kuba do Jakuba
- Lokalizacja: WPR
- Podziękował : 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik
ale by był DefekRadek pisze:Ja bym wszystko wyciął tylko nie to co trzeba i napewno nie tak prosto
- Zapo
- Dinożarł / AT!
- Posty: 1058
- Rejestracja: 2010-03-14, 18:23
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Opole
- Podziękował : 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik
Wojtek zawsze potrzebował motywacji [emoji23]jaruso pisze:Zapo, jak to leciało...?
"Go Wojtek, go Wojtek!!!"
Dobrze, że się na to w końcu odważyłeś.
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik
Grzaniec zapewnił mi odwagę do końca
Szyba wprawiona
Willy, mój fabryczny kierowca testowy - zresztą jedyny któremu ufam - zasiadł dziś za kierownicą Defka i przetestował nowe ustawienia w terenie Willy, jak to Willy - miał jak zawsze swoje zastrzeżenia- ale mówi, iż teraz znacznie łatwiej mu się jeździ niż poprzednio wyłącznie w oparciu o pikanie z czujników zbliżeniowych
Szyba wprawiona
Willy, mój fabryczny kierowca testowy - zresztą jedyny któremu ufam - zasiadł dziś za kierownicą Defka i przetestował nowe ustawienia w terenie Willy, jak to Willy - miał jak zawsze swoje zastrzeżenia- ale mówi, iż teraz znacznie łatwiej mu się jeździ niż poprzednio wyłącznie w oparciu o pikanie z czujników zbliżeniowych
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik
Dwa dni dziergałem szyby boczne. Z przerwami ma się rozumieć, ale moja technika jest pieruńsko powolna i paluchi bolą :decha
Na koniec dnia odpaliłem sobie coś dla poprawy humoru.
[youtube][/youtube]
Działa, to jeden kłopot z głowy - drugi jest poważniejszy.
Na koniec dnia odpaliłem sobie coś dla poprawy humoru.
[youtube][/youtube]
Działa, to jeden kłopot z głowy - drugi jest poważniejszy.
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6928
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik
Ja wiem, ja wiem ...że nakręciłeś video w pioniezotornik pisze: Działa, to jeden kłopot z głowy - drugi jest poważniejszy.