Bronco by Luke
Bronco by Luke
No i stało się.
Pierwszym moim modelem RC miał być Traxxas TRX-4 Defender w wersji Camel Trophy. To głównie ze względu na moje uwielbienie dla Defenderów. 1:1 też będzie w końcu, ale to nie to forum
Sprawy potoczyły się tak, że mam kilka rozgrzebanych modeli, żaden nie jest skończony i żaden nie jest defenderem.
Więc kiedy trafiła się okazja nabyć za dobrą cenę niewiele używanego Defendera z fabrycznym oświetleniem i wymienionym servo (25kg), zdecydowałem że się zrujnuję i wreszcie będzie model, który nie będzie non stop w budowie
Oczywiście nie byłbym sobą, gdybym czegoś nie zmienił.
Po przyjściu model dostał stalowe koła beadlock, dodatkowo dociążyłem je po 75g każde i teraz ważą po 275g.
Dostał metalowe zderzaki - to akurat miałem niejako przez przypadek, bo chciałem je użyć do pickupa recovery.
Oświetlenie nadkoli dostało kolor Tamiya clear red, żeby tak nie dawało po oczach, metalowy orczyk serwa i to na razie tyle.
Buda to niestety lexan, wiadomo. Ale z drugiej strony twardy plastik byłby masakryczny pod względem wagi.
Na razie nie będę kombinował - potrzebuję model, który mogę zabrać do lasu w każdej chwili.
Kiedy dokończę czarnego Rubicona, pewnie będę też coś kombinował.
Na razie po prostu mam frajdę z jazdy
Pierwszym moim modelem RC miał być Traxxas TRX-4 Defender w wersji Camel Trophy. To głównie ze względu na moje uwielbienie dla Defenderów. 1:1 też będzie w końcu, ale to nie to forum
Sprawy potoczyły się tak, że mam kilka rozgrzebanych modeli, żaden nie jest skończony i żaden nie jest defenderem.
Więc kiedy trafiła się okazja nabyć za dobrą cenę niewiele używanego Defendera z fabrycznym oświetleniem i wymienionym servo (25kg), zdecydowałem że się zrujnuję i wreszcie będzie model, który nie będzie non stop w budowie
Oczywiście nie byłbym sobą, gdybym czegoś nie zmienił.
Po przyjściu model dostał stalowe koła beadlock, dodatkowo dociążyłem je po 75g każde i teraz ważą po 275g.
Dostał metalowe zderzaki - to akurat miałem niejako przez przypadek, bo chciałem je użyć do pickupa recovery.
Oświetlenie nadkoli dostało kolor Tamiya clear red, żeby tak nie dawało po oczach, metalowy orczyk serwa i to na razie tyle.
Buda to niestety lexan, wiadomo. Ale z drugiej strony twardy plastik byłby masakryczny pod względem wagi.
Na razie nie będę kombinował - potrzebuję model, który mogę zabrać do lasu w każdej chwili.
Kiedy dokończę czarnego Rubicona, pewnie będę też coś kombinował.
Na razie po prostu mam frajdę z jazdy
Re: Discovery Defender by Luke :)
Jerry, wiem że buda lekką nie jest.
Sądzę, że to dobry kompromis. Zaczyna mi się podobać.
Właśnie wróciłem z lasu i mam jedną, dużą uwagę.
Czy ESC jest tak słabe?
Pakiet to lipo 3S, naładowany do pełna.
Niby na wolnym biegu jest moc w miarę, ale silnik Axiala na HobbyWing 1080 ma tej mocy wyraźnie więcej.
Do tego serwo (20kg w Axialu vs 25kg w Traxxasie) nie ma na pewno takiej mocy jak to w Axialu.
Zamieniać ESC na 1080?
Poza tym, możliwości terenowe są swietne. Na dociążonych kołach idzie jak czołg.
Sądzę, że to dobry kompromis. Zaczyna mi się podobać.
Właśnie wróciłem z lasu i mam jedną, dużą uwagę.
Czy ESC jest tak słabe?
Pakiet to lipo 3S, naładowany do pełna.
Niby na wolnym biegu jest moc w miarę, ale silnik Axiala na HobbyWing 1080 ma tej mocy wyraźnie więcej.
Do tego serwo (20kg w Axialu vs 25kg w Traxxasie) nie ma na pewno takiej mocy jak to w Axialu.
Zamieniać ESC na 1080?
Poza tym, możliwości terenowe są swietne. Na dociążonych kołach idzie jak czołg.
- Zbyszek
- Teoretyk
- Posty: 1136
- Rejestracja: 2013-03-19, 17:27
- Imię: Zbyszek
- Lokalizacja: Oborniki wlkp
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Discovery Defender by Luke :)
Jerry_Cornelius pisze:Stock regulator? Tak, on jest słaby jak widzisz ta różnicę to wypada wymienić na 1080 / axe / mambe
Pozdr.
Jerry zakupiłeś już Trx-a :Y
Re: Discovery Defender by Luke :)
Różnicę w stosunku do 1080 widzę bardzo wyraźnie.
Na próbę zamieniłem serwa - pod 1080 oba są o wiele silniejsze niż zasilane z Traxxasowego ESC.
Na próbę zamieniłem serwa - pod 1080 oba są o wiele silniejsze niż zasilane z Traxxasowego ESC.
Re: Discovery Defender by Luke :)
Niestety dzisiejsza jazda po kamiennej trasie, bardzo prostej i łatwiej dla Axiala nie pozostawiła złudzeń.
W konfiguracji stockowy kontroler + serwo 25kg skręca tak jak Axial skręcał na fabrycznym serwo Tactical. Czyli pod obciążeniem wcale.
Problem drugi - silnik. Nie ma momentu obrotowego potrzebnego przy powolnym wspinaniu się. Na wyższych obrotach idzie dobrze, ale od dołu jest słabo.
W konfiguracji fabrycznej nadaje się do upalania i średnio trudnych wycieczek. Moim zdaniem do poważniejszej jazdy potrzeba kontrolera, który jest w stanie podać na serwo PRĄD i silnika 55t a nawet i wolniejszego. Wtedy na pierwszym biegu będzie czołg.
Ewentualnie pozostanie zakup BEC jeśli kontroler ma zostać, ale raczej 1080 + silnik 55t to mus.
W konfiguracji stockowy kontroler + serwo 25kg skręca tak jak Axial skręcał na fabrycznym serwo Tactical. Czyli pod obciążeniem wcale.
Problem drugi - silnik. Nie ma momentu obrotowego potrzebnego przy powolnym wspinaniu się. Na wyższych obrotach idzie dobrze, ale od dołu jest słabo.
W konfiguracji fabrycznej nadaje się do upalania i średnio trudnych wycieczek. Moim zdaniem do poważniejszej jazdy potrzeba kontrolera, który jest w stanie podać na serwo PRĄD i silnika 55t a nawet i wolniejszego. Wtedy na pierwszym biegu będzie czołg.
Ewentualnie pozostanie zakup BEC jeśli kontroler ma zostać, ale raczej 1080 + silnik 55t to mus.
Re: Discovery Defender by Luke :)
Stockowy kontroler jest w stanie podać 1A przy 6V
HobbyWing 1080, 3A do 7,4V.
I wszystko wiadomo, serwo się obudzi jak dostanie prądu.
HobbyWing 1080, 3A do 7,4V.
I wszystko wiadomo, serwo się obudzi jak dostanie prądu.
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6929
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: Discovery Defender by Luke :)
Jeśli idziesz w kierunku chińskich serw 20kg i więcej, to mimo wszystko polecam odizolowanie zasilania serwa poprzez zewnętrzny BEC. Te serwa nie grzeszą jakością ani oszczędnością prądową.
BECe są dość tanie, a w razie awarii serwa ocalisz ESC i odbiornik.
Jaki masz atak w tym trxie? 11T, czy więcej ?
To, że silnik nie radzi sobie na niskich obrotach to wina nie tylko silnika i wagi modelu ale i całkowitego przełożenia. Niestety na tym polu niewiele można zdziałać, najmniejsza zebatka atakująca to bodajże 9T. Jerry może wyliczyć teraz różnice w prędkości na podstawie mojego kalkulatora, ma go w jednym palcu, ja jestem "trochę na wakacjach"...
W każdym razie zmiana zębatki jest odczuwalna (i słyszalna) , jednak wciąż problemem jest za słaby dragbrake w oryginalnym ESC. To jest wg mnie tak naprawdę powód do wymiany ESC w Twoim przypadku, bo dragbrake w ESC traxxasa jest za słaby do wagi modelu, przełożenia i jazdy o jakiej wspominasz - do "rekreacyjnej" jazdy po wymianie ataku jest ok.
Koszt zebatki to 12-20zł.
BECe są dość tanie, a w razie awarii serwa ocalisz ESC i odbiornik.
Jaki masz atak w tym trxie? 11T, czy więcej ?
To, że silnik nie radzi sobie na niskich obrotach to wina nie tylko silnika i wagi modelu ale i całkowitego przełożenia. Niestety na tym polu niewiele można zdziałać, najmniejsza zebatka atakująca to bodajże 9T. Jerry może wyliczyć teraz różnice w prędkości na podstawie mojego kalkulatora, ma go w jednym palcu, ja jestem "trochę na wakacjach"...
W każdym razie zmiana zębatki jest odczuwalna (i słyszalna) , jednak wciąż problemem jest za słaby dragbrake w oryginalnym ESC. To jest wg mnie tak naprawdę powód do wymiany ESC w Twoim przypadku, bo dragbrake w ESC traxxasa jest za słaby do wagi modelu, przełożenia i jazdy o jakiej wspominasz - do "rekreacyjnej" jazdy po wymianie ataku jest ok.
Koszt zebatki to 12-20zł.
Re: Discovery Defender by Luke :)
Dzięki jaruso, dobrze wiedzieć jak kombinować.
Dzisiaj wstawiłem HobbyWing 1080 z czarnucha.
Jest o wiele lepiej. Wydaje się jakby moment obrotowy wzrósł i jednocześnie mogę się toczyć wolniej.
Kultura pracy na duży plus. Jest płynniej, dragbrake bez porównania.
Serwo skręca aż plastiki jęczą
Trzeba będzie usztywnić mocowanie panharda, bo tam się najbardziej wygina przy skręcie pod obciążeniem.
W tej chwili przestałem odczuwać potrzebę zmiany przełożenia.
Do rekreacji jest dobrze.
Dzisiaj dłuższą wycieczka z psem. Już się polubiliśmy z TRXem
Z innej beczki - czy ktoś wie jak podłączyć oryginalny moduł oświetlenia od traxxasa?
On ma jakieś opcje? Czy wywalić i wstawić zacha?
Dzisiaj wstawiłem HobbyWing 1080 z czarnucha.
Jest o wiele lepiej. Wydaje się jakby moment obrotowy wzrósł i jednocześnie mogę się toczyć wolniej.
Kultura pracy na duży plus. Jest płynniej, dragbrake bez porównania.
Serwo skręca aż plastiki jęczą
Trzeba będzie usztywnić mocowanie panharda, bo tam się najbardziej wygina przy skręcie pod obciążeniem.
W tej chwili przestałem odczuwać potrzebę zmiany przełożenia.
Do rekreacji jest dobrze.
Dzisiaj dłuższą wycieczka z psem. Już się polubiliśmy z TRXem
Z innej beczki - czy ktoś wie jak podłączyć oryginalny moduł oświetlenia od traxxasa?
On ma jakieś opcje? Czy wywalić i wstawić zacha?
Re: Discovery Defender by Luke :)
Moduł świateł wyleciał :odlot
Przerabiam zderzak od Jeepa, żeby się dobrze wpasował.
Będzie jeszcze orurowanie, osłaniające budę.
Atrapy wyciągarki nie będzie, bo musiałbym wystawić zderzak mocno do przodu, wolę ją schować w środku.
ten jest wyżej niż oryginalny plastik i tak bardzo nie wystaje do przodu, co mi bardzo odpowiada.
Przerabiam zderzak od Jeepa, żeby się dobrze wpasował.
Będzie jeszcze orurowanie, osłaniające budę.
Atrapy wyciągarki nie będzie, bo musiałbym wystawić zderzak mocno do przodu, wolę ją schować w środku.
ten jest wyżej niż oryginalny plastik i tak bardzo nie wystaje do przodu, co mi bardzo odpowiada.
-
- Teoretyk
- Posty: 429
- Rejestracja: 2009-11-27, 15:15
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Piła
- Podziękował : 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Discovery Defender by Luke :)
luke_ pisze:Dzięki jaruso, dobrze wiedzieć jak kombinować.
Dzisiaj wstawiłem HobbyWing 1080 z czarnucha.
Jest o wiele lepiej. Wydaje się jakby moment obrotowy wzrósł i jednocześnie mogę się toczyć wolniej.
Kultura pracy na duży plus. Jest płynniej, dragbrake bez porównania.
Serwo skręca aż plastiki jęczą
Trzeba będzie usztywnić mocowanie panharda, bo tam się najbardziej wygina przy skręcie pod obciążeniem.
W tej chwili przestałem odczuwać potrzebę zmiany przełożenia.
Do rekreacji jest dobrze.
Dzisiaj dłuższą wycieczka z psem. Już się polubiliśmy z TRXem
Z innej beczki - czy ktoś wie jak podłączyć oryginalny moduł oświetlenia od traxxasa?
On ma jakieś opcje? Czy wywalić i wstawić zacha?
Nie usztywniaj nic tylko zmień ustawienia endpoint... Przez to że się wszystko wykrzywia i trzeszczy większego skrętu nie masz, a przy tym części modelu dostają po tyłku.
Dobrze jest, jeśli idziesz w rzeczywistość, zmienić kolejność blokad mostów - nasampierw tył później przód
Co do HW1080 i większego napięcia na serwo, to zwróć uwagę na to jakie napięcie serwo obsługuje. Ja mam serwo do 6v i nie ustawiam regulatora na 7,4v żeby nie zjarac serwa. A już poruszyłem ten temat na forum i dlatego nie zwiekszalem napięcia. Co do silnika to ja teraz mam 35T i jeżdżę na 3S, jest precyzja, jest prędkość i jest moc. 55T i 2S model będzie żółwiem I jeśli będziesz potrzebował gdzieś prędkości to jej nie uzyskasz, nawet na drugim biegu. Przerabiałem to z silnikami 27T, 35T(obecnie), 55T i 80T. Wszystko na 3S i 35T jest dla mnie najlepszym wyborem a na drugim biegu i 3S mogę pobawić się w driftowanie. Jak coś to pisz, może uda mi się coś jeszcze podpowiedzieć (ale nie obiecuję).
Oświetlenie nie ma żadnych opcji. Tylko podlaczasz I jedziesz, tylko lightbar ma długie I krótkie z przełącznika.
Dla fajerwerków i choinki to Zach.
Re: Discovery Defender by Luke :)
zamianę kolejności blokady mostów już mam za sobą
silnik na razie będę chciał sprawdzić axiala 35t właśnie, bo do Axiala myślałem o 55t akurat, więc wszystko przypasuje.
serwo mam 6v, więc napięcie zostawiam, potrzebowało więcej prądu (1,2-2,5A), czego oryginalny kontroler nie potrafił wygenerować.
Pod względem mechanicznym i elektrycznym właściwie tyle. Więcej nie będę na razie grzebał. No może tylko założę kontroler świateł od zacha, bo mam wolny.
Chcę, żeby w czasie postoju wyłączał się lightbar i światłą przygasały.
pozostanie sobie coś tam dorobić wizualnie, żeby mi się podobał po prostu
silnik na razie będę chciał sprawdzić axiala 35t właśnie, bo do Axiala myślałem o 55t akurat, więc wszystko przypasuje.
serwo mam 6v, więc napięcie zostawiam, potrzebowało więcej prądu (1,2-2,5A), czego oryginalny kontroler nie potrafił wygenerować.
Pod względem mechanicznym i elektrycznym właściwie tyle. Więcej nie będę na razie grzebał. No może tylko założę kontroler świateł od zacha, bo mam wolny.
Chcę, żeby w czasie postoju wyłączał się lightbar i światłą przygasały.
pozostanie sobie coś tam dorobić wizualnie, żeby mi się podobał po prostu
Re: Discovery Defender by Luke :)
Stwierdziłem, że TRX4 i tak na zawody nie podejdzie, więc nie ma co się sprężać z modułem oświetlenia od zacha.
Tak to wyszło.
Do wycieczkowej jazdy będzie dobrze, na zawody mam inne modele.
Tak to wyszło.
Do wycieczkowej jazdy będzie dobrze, na zawody mam inne modele.
Re: Discovery Defender by Luke :)
właściwie defender jest ukończony.
dostanie jeszcze jakieś graty na dach, blachę ryflowaną na błotniki i pierdoły, ale nie będę więcej kombinował, bo wszystko działa tak jak jest (oświetlenie zostało na oryginalnym module, stwierdziłem że szkoda czasu na kombinowanie, potrzebuję model do jazdy)
dostanie jeszcze jakieś graty na dach, blachę ryflowaną na błotniki i pierdoły, ale nie będę więcej kombinował, bo wszystko działa tak jak jest (oświetlenie zostało na oryginalnym module, stwierdziłem że szkoda czasu na kombinowanie, potrzebuję model do jazdy)