Dzięki
Od razu, podwójnie, czuję się lepiej.
Jade - TRX Bronco '79
- Sherghan
- Teoretyk
- Posty: 27
- Rejestracja: 2021-01-13, 00:44
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Piaseczno, Mazowieckie
Re: Jade - TRX Bronco '79
Taki szybki wpis. Czynność raczej rutynowa i mało kreatywna, ale może ciekawa, bo chyba więcej TRXów ma podobny problem.
Przegląd (rebuild) amortyzatorów
Od początku Jade miała tak, że po chwili stania amortyzatory "zapiekały" się w danej pozycji i trzeba było trochę siły by zaczęły pracować.
Dziwne, bo raczej słyszałem dobre opinie o tych amortyzatorach, a tu taki zonk.
Problem blokowania spowodowany był zbyt mocnym dokręceniem dolnej zakrętki. Tej która zakrywa uszczelki i przez którą wychodzi wałek (tłoczysko?). Po lekkim poluzowaniu ten zakrętki, uszczelki są mniej ściskane i cały amortyzator zaczyna lepiej chodzić. Efekt "zapiekania" się już nie występuje.
Okazało się też, że z oleju w amortyzatorach za dużo to nie ma - nie więcej niż 3/4.
Przy okazji wymieniłem olej na 300cSt od Tornado, nie wiem jaki był oryginalnie, a taki mam pod ręką, więc postanowiłem sprawdzić czy będzie OK.
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Jade - TRX Bronco '79
Cytat z instrukcji:
"From the factory, the shocks are filled with SAE-30W silicone oil. Only use 100% silicone oil in the shock."
300 cSt, to odpowiednik 27 WT
Natomiast 30 WC, to odpowiednik 350 cSt
Inaczej mówiąc zastosowałeś nieco rzadszy olej (o mniejszej lepkości). Taka różnica zapewne jest zauważalna w torówce, dla TRX-a to raczej bez różnicy.