6. Regulamin Klasy Truck (T) + FAQ na sezon 2017

Awatar użytkownika
czayo
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 3734
Rejestracja: 2011-01-05, 14:30
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

6. Regulamin Klasy Truck (T) + FAQ na sezon 2017

#1

Post autor: czayo »

TRUCK 2017 - regulamin.pdf
Karta Startowa Truck 2017.pdf
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
czayo
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 3734
Rejestracja: 2011-01-05, 14:30
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: Regulamin Klasy Truck (T) + FAQ na sezon 2017

#2

Post autor: czayo »

Powyżej znajduje sie nowy regulamin klasy Truck na sezon 2017.

Wielkich zmian nie ma. Zostały doprecyzowane wcześniejsze niezbyt precyzyjne zapisy na temat zabudowy, oraz wprowadzone dopuszczalne tolerancje wymiarów dla kabin modeli oraz ich zabudowy (dla przypomnienia, skala obowiązującą dla ciężarówek zawsze była 1:10).
Jedną ze zmian, jest uregulowanie sprawy zwolnic. Pojawiło się kilka pytań/wątpliwości o konieczność posiadania zwolnic. Sprawa została uregulowana kompromisem. Nie są wymagane, lecz za ich brak jest kara wagowa.
Druga sprawa to wprowadzenie nowych podkategorii dla modeli 4x4/6x6/8x8. Szczegóły w regulaminie.

Chciałbym zwrócić również uwagę na przejściowe zapisy dla modelu mających za sobą starty w zawodach. Większość nowych regulacji nie dotyczy takich modeli.

W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, proszę pytać w tym temacie.

Awatar użytkownika
Tomek.Z
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 1318
Rejestracja: 2012-03-14, 18:32
Imię: Tomek
Lokalizacja: Olkusz
Podziękował : 7 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Regulamin Klasy Truck (T) + FAQ na sezon 2017

#3

Post autor: Tomek.Z »

Dwa pytania:
1. Czy w zabudowie trialowej dopuszcza się montaż oświetlenia w tylnej ścianie zabudowy wyżej niż bieżnik koła ?
2. Czy dopuszczona do zawodów jest zabudowa rurowa bez widocznej platformy lub paki ? Chodzi tu dokładnie o mój model ?

Awatar użytkownika
czayo
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 3734
Rejestracja: 2011-01-05, 14:30
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: Regulamin Klasy Truck (T) + FAQ na sezon 2017

#4

Post autor: czayo »

Ad 1. Tak, jeśli jest to zabudowa trialowa, lub takie rozwiązanie występowało w oryginalnej ciężarówce. Oświetlenie musi znajdować się na końcu modelu (nie może znajdować się za kabiną).
Ad 2. Tak, jeśli jest to zabudowa trialowa, oraz jeśli spełnione są wymagania co do szerokości oraz wysokości zabudowy (istniejące modele nie muszą spełniać nowych wymagań co do miejsca mocowania zabudowy, oraz jej odległości od kabiny).

Awatar użytkownika
czayo
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 3734
Rejestracja: 2011-01-05, 14:30
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: Regulamin Klasy Truck (T) + FAQ na sezon 2017

#5

Post autor: czayo »

Jerry, Twój Kamaz jest pomiędzy ciężarówką cywilną, a trialową.

Wyjścia masz dwa. Albo modyfikacja zderzaka, i zostawienie jako ciężarówka cywilna (z taką platformą ładunkową jak masz), albo dorobienie klatki, i łapanie się w regulamin ciężarówek trialowych (wtedy zderzak nie jest wymagany, a jedynie montaż oświetlenia z tyłu modelu, na dowolnej wysokości). Każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety (trialówki łapią słupki klatką, cywile zderzakiem z tyłu).
Jeśli chcesz zostawić Kamaza jako ciężarówkę cywilną, wówczas tylni zderzak, jeśli jest odpowiedniej szerokości (a z fotek wydaje mi się że jest szerokości zabudowy), to musi zostać opuszczony niżej niż w tej chwili się znajduje (jeśli fotki w temacie są aktualne).


Jeśli chodzi o zwolnice, nie będzie kary punktowej. Naszym zdaniem waga wystarczy, gdyż nie posiadanie zwolnic ma też swoje wady, a karanie punktami to już by było zbyt dużo. Stąd tylko i aż kara wagowa.

Awatar użytkownika
czayo
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 3734
Rejestracja: 2011-01-05, 14:30
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: Regulamin Klasy Truck (T) + FAQ na sezon 2017

#6

Post autor: czayo »

Jerry, jeśli Twój Kamaz, to jest ciężarówka do przewozu drewna, to czy czegoś jej nie brakuje przypadkiem?. Więc jeśli chcesz mieć model zgodny z 1:1, to git :OK Tylko jak oryginał, to oryginał. Czekam aż będzie taki jak ten Kamaz z filmiku.
Bo nie może być tak, że wybierasz sobie tylko to co Ci pasuje. Jak wybierasz jakąś ciężarówkę, to z dobrodziejstwem inwentarza. Z zaletami, ale i wadami. Dodatkowo regulamin musi pogodzić ciężarówki cywilne, z trialowymi, a to też nie jest łatwe.

Co do wyjścia numer 3? :OK Nikt Cię na siłę nie będzie trzymał. Życzę powodzenie w innej klasie :OK

Ale i tak najciekawszy jest twój komentarz na temat zmian regulaminowych. Nie wiem co napisać. Więc poprostu nie skomentuję Twojego podejścia.
Tak więc Tobie również :W i powodzenia.

Awatar użytkownika
czayo
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 3734
Rejestracja: 2011-01-05, 14:30
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: Regulamin Klasy Truck (T) + FAQ na sezon 2017

#7

Post autor: czayo »

Jerry, ale właśnie o tym Ci piszę. Model którego teraz wrzuciłeś fotki, nie ma świateł nad kołami, nie ma skoku zawieszenia jak Twój, a obydwa mają kłonice które podwyższają środek ciężkości. Więc postanowiłeś wziąć tylko to, co Ci pasuje z tej ciężarówki (prosta zabudowa, i bez kłonic), a z innej co innego (wysoko zabudowa, i wysoko tylnie światła, a tam jest potężna zabudowa).

Innym przykładem są ciągniki siodłowe. Uważasz że w porządku było by gdybym zbudował ciągnik siodłowy Kraza, bez klatki, bez zderzaka z tyłu lub z ogryzkiem, oraz bez zabudowy/nadkoli? Zabudował ramę czymkolwiek, bo w sumie siodło przecież jest, a to ciągnik siodłowy. Czym by "łapał" słupki? Klatki nie ma. Kabina wąska a nadkola tylko tuż nad kołami (gdzie klatką łapię punkty zawsze na trawersach, na wysokości okien). Zabudowy z tyłu nie ma. Narożników kipy z tyłu też nie ma. To było by fair? Nie. Dlatego trzeba było to opisać dosadnie, bo było za dużo wątpliwości we wcześniejszej wersji regulaminu, tak żeby szanse były wyrównane.
Stąd takie wymagania, a nie inne, opisane jasno i czytelnie. Niestety zmiany mogą kogoś dotknąć, ale wymagane modyfikacje to raczej kosmetyka.
Nie pasuje? Nie ma problemu. Nikt Cie nie będzie trzymał na siłę w ciężarówkach. Na forum jest jeszcze kilka klas, a że modeli masz kilka, coś dla siebie znajdziesz :OK

A fotka wersji trialowej którą wkleiłeś, jest jak najbardziej ok. I w rzeczywistości wiele takich zabudów się widuje, bo mają wiele zalet.

Awatar użytkownika
czayo
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 3734
Rejestracja: 2011-01-05, 14:30
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: Regulamin Klasy Truck (T) + FAQ na sezon 2017

#8

Post autor: czayo »

No nie zupełnie. To jak dla mnie wygląda na wersję 6x4. Do tego jest na oponach szosowych i bliźniakach z tyłu, i nawet jak założyłbyś wielkie koła terenowe, to światła z tyłu były by pewnie na wysokości o jakiej wspomniałem (bo nie widać tego dokładnie)

Więc nie kombinuj, bo wierzę że jak byś miał jeszcze z 1h to znajdziesz fotkę ciężarówki wyglądającej jak Twój Kamaz, chociaż już pokazałeś fotkę Kamaza na którym się wzorowałeś, i daleko mu do Twojego. Więc dalsza zabawa w kotka i myszkę nie ma sensu.

Ja więcej w temacie do powiedzenia nie mam. Jak byś miał chęć startować w truckach, i jakieś konkretne pytania jak przerobić Kamaza (bo niestety jest to konieczne, choć to niewielka zmiana), zapraszam, pomogę.

Pzdr, Marcin.

Awatar użytkownika
Bolek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 1740
Rejestracja: 2013-01-11, 22:31
Imię: Aleksander
Lokalizacja: Pionki
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Regulamin Klasy Truck (T) + FAQ na sezon 2017

#9

Post autor: Bolek »

A ja? :|
e.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
czayo
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 3734
Rejestracja: 2011-01-05, 14:30
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: Regulamin Klasy Truck (T) + FAQ na sezon 2017

#10

Post autor: czayo »

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Ramp
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 1324
Rejestracja: 2012-01-16, 22:54
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Regulamin Klasy Truck (T) + FAQ na sezon 2017

#11

Post autor: Ramp »

Zapis: "W żadnym z wariantów zabudowy, opona nie może wystawać poza kabinę lub
zabudowę."
Pytanie: Co w przypadku, gdy oryginalna ciężarówka ma większą szerokość w kołach niż szerokość kabiny, a szerokość wyznacza zderzak przedni (tylni jest węższy)?

Awatar użytkownika
czayo
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 3734
Rejestracja: 2011-01-05, 14:30
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: Regulamin Klasy Truck (T) + FAQ na sezon 2017

#12

Post autor: czayo »

Wojtek, co to za ciężarówka? Seryjnie produkowana?
Zasadą od zawsze było że dopuszczone są tylko ciężarówki seryjnie produkowane. Brak prototypów czy innych dziwolągów (ostatnio oglądałem pojazdy polarne, ciekawe jak taki by się sprawdził na OSach, 4 osie, oś za osią, koła po 2m wysokie, choć może i takie nawet seryjnie produkują ;)).

Temat jest ciężki. A to z prostego powodu. Ciężarówek jest bardzo wiele. Ale ogólnie, właściwie wszystkie ciężarówki mają koła schowane pod zabudową/kabiną (przepisy), i właśnie dlatego w regulaminie, jako wyznacznik skali została przyjęta kabina, by to ona określała szerokość modelu (niezależnie od typu zabudowy).
Ponieważ wyznacznikiem szerokości dla naszych modeli jest kabina (a nie koła), to tu jest problem jeśli fabrycznie one wystają (taki pojazd nie może być dopuszczony do ruchu w Polsce). Bo koła powinny być schowane.
W ramach dostosowania, można albo zwęzić trochę rozstaw, aby schować koła, lub odrobinę "rozciągnąć" kabinę, wykorzystująć dopuszczalne odstępstwa od skali.

Podrzuć blueprinta jak to wygląda. Jakie sa te wymiary.

Awatar użytkownika
Jakoob
YOTA Maniak / AT
YOTA Maniak / AT
Posty: 2641
Rejestracja: 2011-10-10, 13:50
Imię: pije Kuba do Jakuba
Lokalizacja: WPR
Podziękował : 23 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Regulamin Klasy Truck (T) + FAQ na sezon 2017

#13

Post autor: Jakoob »

Ramp pisze:Zapis: "W żadnym z wariantów zabudowy, opona nie może wystawać poza kabinę lub
zabudowę."
Pytanie: Co w przypadku, gdy oryginalna ciężarówka ma większą szerokość w kołach niż szerokość kabiny, a szerokość wyznacza zderzak przedni (tylni jest węższy)?
Podpinam się do tego pytania.

Awatar użytkownika
czayo
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 3734
Rejestracja: 2011-01-05, 14:30
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: Regulamin Klasy Truck (T) + FAQ na sezon 2017

#14

Post autor: czayo »

Jakub, a co w zapisie
jakoobcycles pisze:Zapis: "W żadnym z wariantów zabudowy, opona nie może wystawać poza kabinę lub
zabudowę."
jest niezrozumiałe? :> Koła muszą być schowane. Jeśli ciężarówka ma je wystające, trzeba je schować.

Regulamin jest dla wszystkich, i wszystkie ciężarówki muszą spełniać ten punkt. Jeśli nie da się regulaminowymi sposobami dostosować takiej ciężarówki do startów (a da się, bo zwężenie szerokości osi jest dopuszczalne, niedopuszczalne jest zwężanie kabiny), to taka ciężarówka po prostu nie może wystartować.

Awatar użytkownika
XAX
Teoretyk
Posty: 660
Rejestracja: 2014-02-15, 23:57
Imię: Bartłomiej
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Regulamin Klasy Truck (T) + FAQ na sezon 2017

#15

Post autor: XAX »

Mam pytanko:

III. ORGANIZACJA ZAWODÓW.
5. Aby bramka była zaliczona muszą zostać minimum spełnione łącznie następujące warunki:
a) auto musi pokonać ją na kołach
b) oś prowadząca musi przejechać oboma kołami linię bramki, dopuszcza się dotknięcie słupka

IV. PUNKTACJA.
8 PK każdorazowe dotknięcie słupka bramki,

Jak to mam rozumieć??? To będą naliczane za dotkniecie przednim kołem czy nie???



Co do zasad to mimo ze jest to zabawa to musza być proste i klarowne.
Jeżeli ktoś ma seryjny pojazd to ma być zgodny z jego wszystkimi zaletami i wadami.
I niema tu znaczenia czy ktoś je w realu przerabia czy nie. Wiadomo ze takie pojazdy w szczególności w Rosji przerabia się nagminnie ale to raczej nas nie powinno interesować.
Jak ktoś chce mieć większe pole do popisu to do tego są trialówki (w obrębie panujących zasad).

Mogę się jedynie doczepić że jeżeli rzeczywiście pojazd w realu ma koła wysunięte poza obrys to powinien być taki dopuszczony do zawodów ale bardzo dokładnie pomierzony czy wszystkie wymiary są identyczne z planami. Ale to jest tylko moje zdanie i tyle.
Ps. jakie cudo ma tak koła wysunięte w serii???

Zablokowany

Wróć do „Sezon 2017”