Regulamin Klasy Sport (SP) + FAQ na sezon 2016

Awatar użytkownika
Pirx
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 578
Rejestracja: 2016-01-11, 15:16
Imię: Szymon
Lokalizacja: Rybnik
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Re: Regulamin Klasy Sport (SP) + FAQ na sezon 2016

#31

Post autor: Pirx »

Broń Boże nie chciałem nikogo namawiać do oszukiwania czy omijania regulaminów!
Miałem na myśli sztywność odpowiadającą sztywności zderzaków w modelach stockowych.
Skoro takie są dopuszczalne to chyba nie ma powodu żeby zderzak dorabiany ręcznie miał być sztywniejszy? Od razu pojawia się pytanie jak "unormować" sztywność zderzaka żeby ocenić to przed zawodami w sposób obiektywny i robi się z tego niezła paranoja.
Myślę, że sztywność zderzaka z kątownika alu jest jednak proporcjonalnie zdecydowanie większa niż sztywność zderzaka w rzeczywistych samochodach i jego zachowanie się nie jest nawet zbliżone do zachowania się oryginału w skali 1:1.

Awatar użytkownika
MaŁy_RaDeK
Teoretyk
Posty: 117
Rejestracja: 2016-12-29, 16:07
Imię: RaDeK
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regulamin Klasy Scaled (SC) + FAQ na sezon 2016

#32

Post autor: MaŁy_RaDeK »

Czy seryjny Axial SCX10 II KIT Jeep Cherokee nie powinien zmieścić się w klasie Sport ?
Z regulaminów wynika, że wchodzi w klasę Extreme, a tam jakoś go nie widzę...

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13463
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Regulamin Klasy Scaled (SC) + FAQ na sezon 2016

#33

Post autor: zotornik »

MaŁy_RaDeK pisze:Czy seryjny Axial SCX10 II KIT Jeep Cherokee nie powinien zmieścić się w klasie Sport ?
Z regulaminów wynika, że wchodzi w klasę Extreme, a tam jakoś go nie widzę...
Pomijając fakt - którego nie powinniśmy pomijać ;) - czyli, że dokonujesz oceny w oparciu o ubiegłoroczny Regulamin, to co konkretnie masz na myśli ? Rozstaw osi, RTI, czy jakiś inny element zapisu ?
Do tego pytanie zadałeś w FAQ-u klasy SC ?! Czyli innej niż te, które pojawiają się w Twoim pytaniu - dlatego ustalmy najpierw pewniki,a potem spróbuję Ci odpowiedzieć ;)

Awatar użytkownika
Gorg
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 2099
Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
Imię: Robert
Lokalizacja: Rogoźnik
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Regulamin Klasy Scaled (SC) + FAQ na sezon 2016

#34

Post autor: Gorg »

No ale o co ma się chłopak opierać jeśli regulaminów tegorocznych nie widać? Za 3 miesiące pierwsze zawody a nikt nie wie jak przygotować model. Zapewniacie tylko że nie będzie dużych zmian w regulaminach ale po powyższej wypowiedzi to już się boję co dla kogo oznacza duża zmiana skoro sugerujesz aby nie opierać swoich domniemań na podstawie zeszłorocznych regulaminów.

A co do pytania to dostosowanie seryjnego Axiala do klasy sport (opierając się o zeszłoroczny regulamin) będzie polegało jedynie na zmniejszeniu RTI na co jest parę prostych i skutecznych sposobów.

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6928
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: Regulamin Klasy Sport (SP) + FAQ na sezon 2016

#35

Post autor: jaruso »

MałyRadek prosił wcześniej o przesunięcie pytania ze Scaled do Sport, o czym nie wiedział zotornik, bo to ja odebrałem "zgłoszenie postu" więc wprowadziło to nieco zamieszania...(ja nie mogłem od razu zareagować - miałem spotkania służbowe).

Tak jak Gorg pisze, większość stockowego axiala bardzo łatwo można dostosować do klasy Sport (ograniczenie RTI), można dostosować go również do Scaled, jednak w tym wypadku będzie trochę więcej zmian (np. opony).
Ograniczenia RTI można wykonać na kilka sposobów - tulejki w amortyzatorach, krótsze amortyzatory, sztywniejsze sprężyny lub najszybciej ...trytkami. W paru miejscach na forum było to zagadnienie poruszane.

Gorg, widzę, że szukasz okazji do wbijania "szpili"? Regulaminy są już w trakcie ostatecznej korekty przed publikacją, więc niedługo będziesz mógł się do nich odnieść ;) Rewolucji nie ma, zwłaszcza w kwestii budowy modeli, o czym było już kilkakrotnie wspominane.

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6928
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: Regulamin Klasy Sport (SP) + FAQ na sezon 2016

#36

Post autor: jaruso »

Jerry, no coś chyba będzie, bo zmiana roku z 2016 na 2017 w nagłówku każdego z regulaminów nie wymagałaby tyle czasu...
Zmiany będą opisane we wprowadzeniu wzorem lat ubiegłych, tak więc praca nie polega jedynie na zastąpienie jednych punktów regulaminu innymi. Wszystko po to, aby każdy mógł wyłapać zmiany i właściwie je zinterpretować.

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13463
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Regulamin Klasy Sport (SP) + FAQ na sezon 2016

#37

Post autor: zotornik »

Jerry_Cornelius pisze:Czyli coś jednak będzie
Oczywiście, że są jakieś zmiany - bo one muszą być, to taka tradycja forum ;)
Poza tym Jerry - nie narzekaj - bo to przez Ciebie (no może po części) takie opóźnienie :<> Sam dorzuciłeś w ramach "wniosków racjonalizatorskich" swoje trzy grosze, więc wiesz jak to jest ;)

A na poważnie, to dominują doprecyzowania i wyjaśnienia, choć oczywiście i zmiany techniczne jakieś się znajdą. Czy poważne ? To kwestia bardzo indywidualna, jeden poradzi sobie z nimi w 15 minut, drugi będzie musiał poprosi o pomoc - ale to akurat nie jest towar deficytowy na tym forum.
Sami wiecie, iż każdy kolejny sezon przynosi nowe nie ujęte zdarzenia, do tego uczestnicy naszych spotkań zawsze też zadadzą pytania o których nikomu się nie śniło i mamy gotowy materiał do obróbki. To tylko pokazuje, że życie potrafi nas zaskakiwać bardziej niżbyśmy tego chcieli.

Awatar użytkownika
MaŁy_RaDeK
Teoretyk
Posty: 117
Rejestracja: 2016-12-29, 16:07
Imię: RaDeK
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regulamin Klasy Scaled (SC) + FAQ na sezon 2016

#38

Post autor: MaŁy_RaDeK »

Gorg pisze:A co do pytania to dostosowanie seryjnego Axiala do klasy sport (opierając się o zeszłoroczny regulamin) będzie polegało jedynie na zmniejszeniu RTI na co jest parę prostych i skutecznych sposobów.
Chyba nie tylko RTI ?
"11. Dopuszczone są koła o maksymalnej, rzeczywistej średnicy zewnętrznej 118 mm..." "... chodzi o rzeczywistą średnicę i szerokość a nie deklarowaną przez
producenta...".
Seryjnie SCX10 II ma opony szerokości 118 mm czyli po dodaniu jakichkolwiek gratów przeskakuje do Extreme gdzie w serii szału nie będzie :-(

Poza tym to klasy powinny być (moje skromne zdanie) tak zrobione, żeby seryjne auta (lub tylko z kosmetycznymi zmianami) mieściły się w nich w miarę uczciwie.
Bo jak przez ograniczenia regulaminu (np. 2 mm za duża średnica opon) seryjne autko zalicza się do klasy gdzie startują totalnie przerobione auta, to mam w poważaniu start z nimi bo co tam zrobię ? Dojadę do pierwszej przeszkody i utknę ?

Kszes
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 371
Rejestracja: 2014-07-28, 16:01
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Warszawa Stegny
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Re: Regulamin Klasy Sport (SP) + FAQ na sezon 2016

#39

Post autor: Kszes »

MaŁy_RaDeK pisze:
Gorg pisze:A co do pytania to dostosowanie seryjnego Axiala do klasy sport (opierając się o zeszłoroczny regulamin) będzie polegało jedynie na zmniejszeniu RTI na co jest parę prostych i skutecznych sposobów.
Chyba nie tylko RTI ?
"11. Dopuszczone są koła o maksymalnej, rzeczywistej średnicy zewnętrznej 118 mm..." "... chodzi o rzeczywistą średnicę i szerokość a nie deklarowaną przez
producenta...".
Seryjnie SCX10 II ma opony szerokości 118 mm czyli po dodaniu jakichkolwiek gratów przeskakuje do Extreme gdzie w serii szału nie będzie :-(

Poza tym to klasy powinny być (moje skromne zdanie) tak zrobione, żeby seryjne auta (lub tylko z kosmetycznymi zmianami) mieściły się w nich w miarę uczciwie.
Bo jak przez ograniczenia regulaminu (np. 2 mm za duża średnica opon) seryjne autko zalicza się do klasy gdzie startują totalnie przerobione auta, to mam w poważaniu start z nimi bo co tam zrobię ? Dojadę do pierwszej przeszkody i utknę ?
Wymiary opony mierzysz na nieobciążonej oponie (najlepiej zdejmij całe koło z modelu) więc jeśli w regulaminie jest 118 i tyle masz - to mieścisz się w sportach.

Awatar użytkownika
czayo
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 3734
Rejestracja: 2011-01-05, 14:30
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: Regulamin Klasy Sport (SP) + FAQ na sezon 2016

#40

Post autor: czayo »

MaŁy_RaDeK pisze: Poza tym to klasy powinny być (moje skromne zdanie) tak zrobione, żeby seryjne auta (lub tylko z kosmetycznymi zmianami) mieściły się w nich w miarę uczciwie.
Bo jak przez ograniczenia regulaminu (np. 2 mm za duża średnica opon) seryjne autko zalicza się do klasy gdzie startują totalnie przerobione auta, to mam w poważaniu start z nimi bo co tam zrobię ? Dojadę do pierwszej przeszkody i utknę ?
I tak są zrobione. Ograniczenie RTI to właśnie taka kosmetyczna zmiana. Pamiętaj że Axial to nie jedyny model na rynku, i nie może być tak, że wyszedł nowy Axial, to regulaminy są zmieniane bo ma 2mm większe koła. Ludzie startujący w zawodach, modyfikują swoje modele, i Ty również musisz to zrobić. Nie chcesz modyfikować? Luzik, startujesz w Extreme. Twój wybór.

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13463
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Regulamin Klasy Sport (SP) + FAQ na sezon 2016

#41

Post autor: zotornik »

@MaŁy_RaDeK
Nie bez powodu prosiłem żebyś wskazał konkretne punkty Regulaminu, które wg Ciebie mogą sprawić problem w zaklasyfikowaniu twojego modelu do Sport. teraz wiemy o czym rozmawiamy :)

Temat RTI Koledzy już omówili - wymiana amortyzatorów (wg mnie) to ostateczność i ma sens przy większej modernizacji modelu. Znacznie prostsze i bez kosztowe jest ograniczenie pracy (skoku) amortyzatora lub zastosowanie podkładek pod sprężyny, które je utwardzą.
Wielkość koła - o tym też Krzes już ładnie napisał. I tu (nieco wybiegając w przód) tylko dopiszę, że w Regulaminach na 2017 wyraźnie - czego nie było wcześniej - zapisane będzie, iż: pomiarów dokonujemy na kole nie będącym w kontakcie z podłożem ( „w powietrzu”), i że liczy się największa zmierzona wartość.
MaŁy_RaDeK pisze:Seryjnie SCX10 II ma opony szerokości 118 mm
Co niektórzy wytykają mi "zasadniczość" - a mnie czasami chodzi tylko o dokładność i precyzję w wypowiedzi - bo w powyższym cytacie na pewno masz na myśli średnicę, a nie szerokość ;)

Jest też tak jak napisał w międzyczasie czayo - Regulaminy nie są tworzone pod markę, czy konkretnego producenta, to nie seria Tamiya TOP STOSK ;)
Ale nasze Klasy, nie są też całkiem oderwane od rynku - bo właśnie klasa Sport jest tą, która łyka sklepowe Axiale ...... pod warunkiem tych paru drobnych korekt, o których rozmawiamy.

Może doszło do jeszcze jednego nieporozumienia - w Regulaminach (w zależności od Klasy) jest mowa o "seryjnych pojazdach", ale nie w rozumieniu seryjnych modeli! Tam zwykle jest napisane "normalnie spotykany na ulicy seryjny pojazd", czyli mówimy o tym, że nie może to być np. model łazika księżycowego lub wojskowy samochód pancerny.

Jak masz inne pytania lub wątpliwości - to pisz, temu służą FAQ-i Regulaminów.

Awatar użytkownika
MaŁy_RaDeK
Teoretyk
Posty: 117
Rejestracja: 2016-12-29, 16:07
Imię: RaDeK
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regulamin Klasy Sport (SP) + FAQ na sezon 2016

#42

Post autor: MaŁy_RaDeK »

zotornik pisze:...na pewno masz na myśli średnicę, a nie szerokość ;)
Oczywiście chodziło mi o średnicę :D Niezłe kółka by były z taką szerokością ;)
Robiłem przy autku do późna, proszę o wybaczenie.
Będzie przystosowany do klasy sport...

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13463
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Regulamin Klasy Sport (SP) + FAQ na sezon 2016

#43

Post autor: zotornik »

Z tym wymiarem byłeś blisko oponek Jumbo Claw Dawgs

Zablokowany

Wróć do „Sezon 2016”