Regulamin Klasy Sport (SP) + FAQ na sezon 2016
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6929
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Regulamin Klasy Sport (SP) + FAQ na sezon 2016
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2015-12-29, 15:00 przez jaruso, łącznie zmieniany 2 razy.
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6929
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Tomaszu, akurat ten punkt nie jest nowy. Do tej pory nie było też problemów z jego interpretacją - ani przednie ani tylne koła nie mogą wystawać przed zderzaki.Jerry_Cornelius pisze:Witam
Nowy regulamin, nowe interpretacje
Punkt 1 podpunkt 9. Koła obu osi nie mogą wystawać poza długość modelu wyznaczoną przez zderzaki.
W innym punkcie masz też zapis, że rozstaw osi ma być zgodny z rozstawem nadkoli w karoserii.
Wymagana szerokość minimalna zderzaka - tu też nie ma potrzeby wyjaśniania - to 135mm, niezależnie od rozstawu kół, szerokości pasa przedniego itd.
W tych 3 punktach Twój model jest zgodny z regulaminem klasy sport, w pozostałych trudno mi wyrokować na podstawie załączonych 2 fotek - zakładam, że tylne koła nie wystają również poza długość modelu wyznaczoną przez tylny zderzak?
Przeczytaj regulamin do końca, w tym przypisy końcowe, wymagań jest trochę więcej.
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6929
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Czyżby? Tomaszu, nie bądź "Jerrym" i upewnij się czy aby na pewno masz rację, skoro ktoś zwraca Ci uwagę.Jerry_Cornelius pisze: Zapis dotyczący wystawania kół przed zderzaki to jest nowy
Punkt 4. regulaminu Sport z sezonu 2015:
"4.Modele muszą posiadać kompletną (włącznie z szybami) i pomalowaną karoserię – wyraźnie wyznaczającą obrys modelu (jego przód, boki i tył), bez podcinania - dopuszczone jest lekkie profilowanie nadkoli. Model musi posiadać zderzaki (przedni i tylny) wykonane z materiału zapewniającego sztywność i zamontowane w sposób trwały, koła nie mogą wystawać poza długość modelu wyznaczoną przez zderzaki. Przedni zderzak musi mieć szerokość co najmniej równą szerokości karoserii bez nadkoli."
Skoro Irocki wystawały przed zderzaki, to nie spełniały wymogów regulaminu Sportów na sezon 2015, nie będą spełniały również regulaminu klasy Sport na sezon 2016, to oczywista sytuacja.Jerry_Cornelius pisze: Miałem koła 1.55 iroki, które są o średnicy 115mm mimo, że są w obrysach nadkól to będą znacznie wychodzić przed zderzak i w ten sposób naruszać regulamin w nowym sezonie
Odwzorowując dany model pojazdu 1:1 należy liczyć się z jego cechami indywidualnymi, takimi jak wymiary zewnętrzne, kąty najazdów, rozstaw osi itd. Na tym m.in. polega cała zabawa. W krótkim wranglerze obie osie są blisko zderzaków, więc nie można przeginać z wielkością opon, bo będą one wystawać poza długość pojazdu, w zamian za to masz bardzo dobre kąty najazdu.
Reasumując, dopuszczalna w regulaminie maksymalna średnica opony nie gwarantuje, że każdy model po założeniu takich opon będzie spełniał wymagania techniczne.
Ta zasada dotyczy wielu innych parametrów - np. sama szerokość zderzaka wynosząca 150mm nie gwarantuje, że spełnia on wymagania. Do tematu zderzaków należy podejść całościowo, a nie "na wyrywki":
Regulamin na 2016 opisuje wymogi co do zderzaków w następujących punktach:
"7. Model musi posiadać zderzaki (przedni i tylny) wykonane z materiału zapewniającego sztywność, zamontowane w odpowiednim miejscu i wysokości w sposób trwały, tak by spełniały swoje zadanie w terenie."
"8. Szerokość zderzaka przedniego musi wynosić co najmniej 135 mm."
Przypis 3) "Zderzaki, klatka i lusterka powinny być wykonane z materiałów odpowiednio sztywnych i mocnych aby nie ulegały zniszczeniu/oderwaniu podczas jazdy. W przypadku „utraty” któregoś z tych elementów na OS-sie należy niezwłocznie dokonać ich naprawy, naliczone zostaną za to odpowiednie punkty karne. Model bez tych elementów nie może kontynuować jazdy!
Problem z karoseriami leksanowymi ze zintegrowanymi, wytłoczonymi zderzakami – nie spełniają wymogu posiadania sztywnego zderzaka. W takim przypadku należy albo wzmocnić je od wewnątrz i zamocować w sposób uniemożliwiający ich wyginanie się (np. do ramy) lub zaopatrzyć model w oddzielne zderzaki i zamontować je niezależnie od karoserii do ramy."
przypis 4) "Szerokość zderzaka przedniego - dla ułatwienia startów w klasie sport modelami axiala ustala się minimalną szerokość zderzaka na 135mm, co odpowiada szerokości zderzaka Poison Spyder. UWAGA! Wciąż jednak kształt zderzaka ma przypominać zderzaki jakie występują na rynku,nie dopuszczalne są „śledziowate zderzaki”, niskie platformy pod wyciągarkę i inne wytwory wyobraźni.
Zderzak ma być również zamontowany na odpowiedniej wysokości! Kwestia zderzaka w przypadku wątpliwości powinna być uzgodniona przed zawodami po przez wirtualną komisję techniczną."[/u]
Ostatnio zmieniony 2015-12-09, 18:20 przez jaruso, łącznie zmieniany 1 raz.
- czayo
- Dinożarł / AT!
- Posty: 3734
- Rejestracja: 2011-01-05, 14:30
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 48 razy
Jerry, jako ktoś kto jest z boku. Przedni zderzak nie ujdzie. Między fotkami które sam wrzuciłeś a Twoim zderzakiem jest gigantyczna różnica. Zderzak w tym Jeepie z fotek "schodzi" dużo niżej niż w Twoim (wysokość). Moim zdaniem musiał byś dołożyć w dół jeszcze ze dwie grubości Twojego zderzaka w dół żeby był podobny wysokością i ogólnymi wymiarami do tego ze zdjęcia.
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6929
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Sprostowanie: nie publikowaliśmy 3 wersji regulaminu w 2015r, opublikowaliśmy jedną, którą skorygowałem na początku stycznia tylko w jednym punkcie - wykreśliłem konieczność zamontowania zderzaka tylko i wyłącznie do ramy. Więc cokolwiek "ściągnąłeś na HDD" to miało ten zapis.Jerry_Cornelius pisze: Masz rację. Widocznie nie miałem końcowego regulaminu . Ściągnąłem na hdd 3 egzemplarze regulaminu z 2015r z klasy sport każdy inny z różnymi poprawkami
Przeczytaj sobie dyskusję pod regulaminem i FAQ 2015, w której zresztą brałeś czynny udział - Gorg poruszał temat wystawania kół poza zderzaki już w grudniu 2014r.
Nie, Tomaszu, nie ujdzie o czym dobrze wiesz. Wszystko na ten temat zostało już powiedziane w AT.
Nie tak istotne jest dokąd sięga zderzak u góry karoserii a gdzie się zaczyna na dole - takiemu weteranowi jak Ty to chyba nie muszę wyjaśniać dlaczego?
Załączone przez Ciebie fotki ładnie prezentują różnice. Do żadnego z nich Twój zderzak nie jest podobny...
W obecnej konfiguracji model kwalifikuje się do Extreme.
- Sławek
- Weteran / AT!
- Posty: 15492
- Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
- Imię: Obi-Wan Kenobi
- Lokalizacja: Mielec
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 94 razy
Umiesz budować to zrób tak, aby było zgodnie z regulaminem, a regulamin znasz - tyle, to naprawdę proste Jerry, weź sobie fotkę stockowego jeepa, przyglądnij się, porównaj z tym co masz i odpowiedź od razu ci się sama nasunieJerry_Cornelius pisze:Eh.. Zostaje jedno pytanie: Jak mam poprawić przód modelu wykorzystując zderzak aktualny by był zgodny z klasą sport?
Pozdr
- dorob
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 2044
- Rejestracja: 2011-11-29, 19:42
- Imię: MarCin
- Lokalizacja: WP
- Podziękował : 14 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Jerry_Cornelius pisze: ...
I który pomiar jest ważny przy wybieraniu opon do danej klasy? To co styka się z podłożem czy w najbardziej szerszym miejscu jakim się da? :-Oo
:W
Przykładowo dla klasy Sportjaruso pisze:Zwykle jest ona równa szerokości samego bieżnika (w tym tego na bokach opony), ma to również znaczenie przy szacowaniu ile opony będą wystawach poza nadkola...
11. Dopuszczone są koła o maksymalnej, rzeczywistej średnicy 5 zewnętrznej 118 mm, szerokości 50 mm, na feldze nie większej niż 1.9” -koła muszą częściowo chować się pod obrysem karoserii lub nadkoli (min. 10% szerokości opony).
5
Średnica i szerokość opon - chodzi o rzeczywistą średnicę i szerokość a nie deklarowaną przez producenta. Zapis wziął się z różnic jakie występują pomiędzy rzeczywistym rozmiarem, a danymi producentów. Na rzeczywistą średnicę i szerokość ma też m.in. wpływ felga na której zamocowana jest opona, masa pojazdu oraz np. zastosowane wkładki.
Przykładowo dla klasy Scaled
11. Dopuszczone są koła o maksymalnej, rzeczywistej średnicy 4 zewnętrznej 105 mm, szerokości 38 mm, na feldze nie większej niż 1.9” -koła muszą częściowo chować się pod obrysem karoserii lub nadkoli (min. 50% szerokości opony).
4
Średnica i szerokość opon - chodzi o rzeczywistą średnicę i szerokość a nie deklarowaną przez producenta. Zapis wziął się z różnic jakie występują pomiędzy rzeczywistym rozmiarem, a danymi producentów. Na rzeczywistą średnicę i szerokość ma też m.in. wpływ felga na której zamocowana jest opona, masa pojazdu oraz np. zastosowane wkładki.
Wg mnie ważny jest wymiar w najszerszym miejscu, bo to on jest brany pod uwagę przy pomiarach % w nadkolach.
- Sławek
- Weteran / AT!
- Posty: 15492
- Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
- Imię: Obi-Wan Kenobi
- Lokalizacja: Mielec
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 94 razy
Jerry, aby uciąc Twoje dywagacje, jak chcesz wybiórczo mierzyć opony to dlaczego nie mierzyć szerokości opony przy glebie, jak opona jest załozona na model i stoi na glebie, może być ? co Ci wtedy wyjdzie ?
Flat Irony nie kwalifikują sie do Scaled i nie będą :W Jaruso przygotował liste opon i ich przyporządkowanie do klas i to jest jak biblia, amen
Pozdr
Flat Irony nie kwalifikują sie do Scaled i nie będą :W Jaruso przygotował liste opon i ich przyporządkowanie do klas i to jest jak biblia, amen
Pozdr
- Sławek
- Weteran / AT!
- Posty: 15492
- Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
- Imię: Obi-Wan Kenobi
- Lokalizacja: Mielec
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 94 razy
Czemu jesteś niegrzeczny i opryskliwy ? wymagasz tego od moderatorów a od siebie nie ? a fujJerry_Cornelius pisze:Zabawny jesteś jak zawsze widzę że nie wiesz o co chodzi więc się nie wypowiadajSławek pisze:Jerry, aby uciąc Twoje dywagacje, jak chcesz wybiórczo mierzyć opony to dlaczego nie mierzyć szerokości opony przy glebie, jak opona jest załozona na model i stoi na glebie, może być ? co Ci wtedy wyjdzie ?
Flat Irony nie kwalifikują sie do Scaled i nie będą :W Jaruso przygotował liste opon i ich przyporządkowanie do klas i to jest jak biblia, amen
Pozdr
Tak, tak Jerry, zawsze jak nie jest po Twojej myśli to atakujesz innych
Kombinujesz aby mierzyć oponę w jakimś określonym, tobie wygodnym miejscu, zamiast faktycznej szerokości, tylko po to, aby udowodnić, że FI mają mniej niż 38mm, a po co ? aby dało się użyć ich w Scaled :W
A te boki opony to co, niby nie robią w terenie ? to po co na większości opon na bokach są dodatkowe kostki ? dla ozdoby ? nie, więc szerokość opony to szerokość całej opony, razem z bokami, żebyś miał jasność
I czekam niecierpliwie na Twój kolejny pomysł jak naginać regulamin, jesteś w tym niekwestionowanym mistrzem, od zawsze, inni mogliby się uczyć od Ciebie, ale na szczęście nie chcą, bo im to niepotrzebne
Pozdr