1. w związku z rozmową w wątku pierwszych zawodów mam pewną wątpliwość.
Zapis regulaminu mówiący że
"Model musi przypominać „normalnie spotykany na ulicy seryjny pojazd".
dla mnie ani Dingo nie przypomina Defendera tak jak Deadbolt nie przypomina Bronko.
To tak jakby powiedzieć że jeżeli nie widzisz wnętrzności mostu to nieważne czy w środku są ślimaki czy planetarne przełożenia - to to samo.
Czy takie modele spełniają ten wymóg? Na ile jest on płynny?
2. Punkt
"linka musi być zahaczona wyłącznie o element terenowy lub szpilkę własną lub sędziowską."
jak do tej pory nigdy nie widziałem takiego podpięcia na zawodach - zawsze była to sznurówka.
Czyli twardo decydujemy że nie ma w tej sprawie ułatwień? Ja wygląda taka szpilka? - może to być taka do namiotu? I czy takie trzymają oraz co w razie trasy skalistej. Albo czy może być użyta kotwica?
Regulamin Klasy Sport + FAQ sezon 2015 (nieaktualny)
- Dextil
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 1995
- Rejestracja: 2012-04-26, 09:35
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Giżycko
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Gorg spokojnie . Co prawda byłem na jednych zawodach, ale z tego co widziałem to (przynajmniej w Scaled i Sport) regulamin nie był najważniejszy (ważny), ale liczyła się również zabawa.Gorg pisze:1. w związku z rozmową w wątku pierwszych zawodów mam pewną wątpliwość.
Zapis regulaminu mówiący że
"Model musi przypominać „normalnie spotykany na ulicy seryjny pojazd".
dla mnie ani Dingo nie przypomina Defendera tak jak Deadbolt nie przypomina Bronko.
To tak jakby powiedzieć że jeżeli nie widzisz wnętrzności mostu to nieważne czy w środku są ślimaki czy planetarne przełożenia - to to samo.
Czy takie modele spełniają ten wymóg? Na ile jest on płynny?
2. Punkt
"linka musi być zahaczona wyłącznie o element terenowy lub szpilkę własną lub sędziowską."
jak do tej pory nigdy nie widziałem takiego podpięcia na zawodach - zawsze była to sznurówka.
Czyli twardo decydujemy że nie ma w tej sprawie ułatwień? Ja wygląda taka szpilka? - może to być taka do namiotu? I czy takie trzymają oraz co w razie trasy skalistej. Albo czy może być użyta kotwica?
Np. zapisy "Na danych zawodach zawodnik musi jechać jednym i tym samym modelem, na następnych może startować już innym." i "Zawodnik może startować wyłącznie modelem który zgłosił do zawodów, nie dopuszcza się zmiany modelu oraz startu modelem zgłoszonym do zawodów przez innych zawodników." nie były przestrzegane i nie było problemów to myślę, że i w tym sezonie zawsze będzie trochę luzu, ale to już niech twórcy regulaminów się wypowiedzą .
- Gorg
- Dinożarł / AT!
- Posty: 2107
- Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Rogoźnik
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Nie mogę się z Tobą zgodzić Dextilku.
Aby ustalić ten nowy regulamin wszyscy musieliśmy z czegoś zrezygnować i kosztowało nas to dużo nerwów. Parę osób musiało wysupłać niemałą kasę aby ponownie od zera zbudować modele.
Głównym argumentem był ten że chcemy aby w końcu regulaminy były przestrzegane i dlatego dopracowujemy go tak aby był jasny i bez niedomówień.
Jeżeli teraz ponownie zdecydujemy się pójść na ustępstwa wrócimy do punktu wyjścia co byłoby nie fair w stosunku do paru osób.
Dlatego regulaminy powstały i zwracam na nie uwagę wszystkim aby przygotowali się do sezonu wcześniej.
Aby ustalić ten nowy regulamin wszyscy musieliśmy z czegoś zrezygnować i kosztowało nas to dużo nerwów. Parę osób musiało wysupłać niemałą kasę aby ponownie od zera zbudować modele.
Głównym argumentem był ten że chcemy aby w końcu regulaminy były przestrzegane i dlatego dopracowujemy go tak aby był jasny i bez niedomówień.
Jeżeli teraz ponownie zdecydujemy się pójść na ustępstwa wrócimy do punktu wyjścia co byłoby nie fair w stosunku do paru osób.
Dlatego regulaminy powstały i zwracam na nie uwagę wszystkim aby przygotowali się do sezonu wcześniej.
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13470
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Zapis wyklucza modele tego typu"Model musi przypominać „normalnie spotykany na ulicy seryjny pojazd".
W przypadku modeli z zabudową truggy, szoferka musi nawiązywać do "prawdziwego" auta, tak jak np. ma to miejsce w przypadku Axiala Honcho.
Oczywiście część karoserii, które nie są licencjonowane, celowo odbiegają od oryginału - tak jest w przypadku Dingo, Honcho, ale takie modyfikacje producentów (często wynikające też z "naciągania" karoserii do podwozia) nie dyskwalifikują ich z użytku.
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6949
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Zgadza się Robert. Regulaminy zostały po to opracowane aby je przestrzegać. W odróżnieniu od poprzednich regulaminów nie powinna wystąpić taką sytuacją, że jakiś model nie będzie klasyfikowany w żadnej klasie, ponieważ warunki dla klasy Extreme są szerokie..
Jeśli jakaś "gapa" nie przygotuje modelu należycie i jeśli na miejscu nie będzie możliwości poprawy błędów, to wystartuje w klasie dla której będzie spełniał wymagania.
Regulaminy są przejrzyste, jest tabelka zbiorcza wymagań technicznych. Ewentualne problemy wyjaśniamy w FAQ. We własnym garażu można również zadać pytanie o spełnianie wymagań przez dany model.
Jeśli jakaś "gapa" nie przygotuje modelu należycie i jeśli na miejscu nie będzie możliwości poprawy błędów, to wystartuje w klasie dla której będzie spełniał wymagania.
Regulaminy są przejrzyste, jest tabelka zbiorcza wymagań technicznych. Ewentualne problemy wyjaśniamy w FAQ. We własnym garażu można również zadać pytanie o spełnianie wymagań przez dany model.
- Mateusz1988
- Adept / AT!
- Posty: 1009
- Rejestracja: 2010-04-18, 20:32
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Świebodzin
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Czytam faq i zastanawiam się nad jednym. Na mazurach skasowałem budę wranglera. Wstawiam honcho tak jak oryginał. Rti rozstaw osi itp tak jak było,obudowałem tylko boki aby nie miał odkrytej osi. W zapisie regulaminu piszę wyraźnie że model powinien posiadać zderzak sztywny a kilka linijek niżej że honcho jest minimalnym modelem do klasy sport jako truggy. Pytanie, jak to z tym zderzakiem w honcho? Bo nie wiem czy mogę tylko z przednim wystartowac w sportach. Takie masło maślane.
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13470
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Zapis brzmi konkretnie:Mateusz1988 pisze:Czytam faq i zastanawiam się nad jednym. Na mazurach skasowałem budę wranglera. Wstawiam honcho tak jak oryginał. Rti rozstaw osi itp tak jak było,obudowałem tylko boki aby nie miał odkrytej osi. W zapisie regulaminu piszę wyraźnie że model powinien posiadać zderzak sztywny a kilka linijek niżej że honcho jest minimalnym modelem do klasy sport jako truggy. Pytanie, jak to z tym zderzakiem w honcho? Bo nie wiem czy mogę tylko z przednim wystartowac w sportach. Takie masło maślane.
I odnosi się przede wszystkim do fabrycznej Axialowej zabudowy paki, czyli tego co mamy za szoferką....Model Axiala SCX10 Trail Honcho, to wręcz "definicja" minimalnych wymogów dla takiej zabudowy...
Natomiast tylny zderzak, którego akurat w Honcho zdaje się nie ma - trzeba sobie dorobić. Najprościej przedłużając odpowiednio ramę, co konstrukcja modelu umożliwia idealnie. Zderzak powinien być na tej samej wysokości co rama.
O dobudowie zderzaka do Honcho jest o ile pamiętam całkiem porządny temat - jak Ktoś pamięta gdzie, to niech podlinkuje.