Nowy sezon przynosi nieco zmian w treści i kształcie Regulaminów, dlatego Wszystkim zainteresowanym uczestnictwem w naszych spotkaniach i zawodach polecam ich lekturę.
Dodatkowo, aby łatwiej było połapać się w nowych realiach regulaminowych, poniżej kilka zdań na ten temat.
Jaka była idea zmian i po co zostały wprowadzone ?
Najprościej mówiąc, główne założenie było takie: uporządkować zapisy, przywrócić właściwe uszeregowanie klas, maksymalnie ujednolicić punktację oraz definicje przewinień. Dzięki takiemu zabiegowi, Zawodnik może teraz bardzo łatwo porównać konkretne zapisy (wymogi) w poszczególnych regulaminach. Jednocześnie są one opisane dokładnie w tych samych (numerycznie) punktach - zasada ta, dotyczy klas Scaled, Sport i Extreme. Pozostałe klasy z racji swojej odmiennej specyfiki, posiadają swój własny kształt. Zabieg ujednolicenia sposobu punktacji i definiowania przewinień, dodatkowo ułatwia ewentualną zmianę klasy, bez konieczności uczenia się nowych "zwyczajów i obyczajów".
Kto opracował Regulaminy ?
To pierwsza poważna zmiana - odeszliśmy od funkcjonowania Komisji Regulaminowych Klas. Obecnie Regulaminy są pod kuratelą Moderatorów, przez nich zostały opracowane te na sezon 2015 i przez nich będą korygowane.
Klasy
Szczęśliwie uniknęliśmy tworzenia nowych klas. I choć nie wszystkie były "aktywne" w sezonie 2014, to aktualizacji poddaje się wszystkie Regulaminy. W ten sposób zainteresowani wiedzą jak przygotować model do danej klasy, a jej ewentualne uruchomienie jest już tylko uzależnione od "zebrania ekipy".
Tak więc mamy następujące Klasy: Super Scaled, Scaled, Sport, Extreme, Crawler oraz Truck (tzw. "wywrotki" )
W rc-trialu, nie ma klasy łatwej, albo klasy dla początkujących - każda klasa ma swoją odmienność w zakresie specyfikacji modelu i każda (niestety) pociąga za sobą niemałe koszty.
Jak wybrać Klasę ?
Decyzja o wyborze Klasy, to akceptacja zasad zawartych w Rozdziale pierwszym danego Regulaminu. Zawiera on "wymagania techniczne" jakie musi spełnić model, by być dopuszczonym do startów w danej klasie. Rozdział ten opisuje jego wygląd, konstrukcję, możliwy do zastosowania napęd oraz dopuszcza lub wyklucza specyficzne podzespoły. Stąd czasami rozdział ten jest określany jako "Regulamin techniczny Klasy".
Uwaga !
W klasach Scaled, Sport i Extreme, w stosunku do Regulaminów z 2014 roku, "wymogi techniczne" zostały zdefiniowane na nowo. Co na pewno niejednokrotnie spowoduje "nowe przyporządkowanie" posiadanego modelu do klasy.
Punktacja i definicje przewinień - dotyczy Scaled, Sport i Extreme.
Kolejną poważną zmianą, jest ujednolicenie sposobu punktacji i definiowania przewinień w w/w klasach. Punktem wyjścia do zmian, był regulamin klasy Sport z 2014 roku. Tak więc dla jednych zmian nie będzie prawie w ogóle, ale dla części, to konieczność nabrania nowych nawyków.
Ponieważ obecne zmiany są znaczące - a dodatkowo w przeszłości, w trakcie sezonu i tak dochodziło niejednokrotnie do niewłaściwego interpretowania Regulaminów - uruchomimy lada dzień indywidualnie dla każdej z Klas odpowiedni FAQ (Frequently Asked Questions), w którym z jednej strony dodatkowo postaramy się wyjaśnić niektóre zagadnienia regulaminowe, a z drugiej strony - będzie można zadawać pytania.
p.s.
Regulaminy już opublikowane - każda Klasa ma swój temat:
- w pierwszym poście znajdziecie link do regulaminu
- w drugim poście będzie na bieżąco edytowany FAQ
- od trzeciego postu czekamy na ewentualne pytania
Regulaminy - Sezon 2015 (wprowadzenie)
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Panie i Panowie !
Regulaminy na sezon 2015 uległy modyfikacji i nowemu uszeregowaniu !
Dlatego jeżeli jeździliście w 2014 r. przykładowo w klasie Sport, to nie skupiajcie się wyłącznie na tym regulaminie.
Zapoznajcie się również dla porównania, z regulaminami pozostałych klas modeli osobowych.
p.s.
warto też przeczytać to, co napisałem w poprzednim poście
Regulaminy na sezon 2015 uległy modyfikacji i nowemu uszeregowaniu !
Dlatego jeżeli jeździliście w 2014 r. przykładowo w klasie Sport, to nie skupiajcie się wyłącznie na tym regulaminie.
Zapoznajcie się również dla porównania, z regulaminami pozostałych klas modeli osobowych.
p.s.
warto też przeczytać to, co napisałem w poprzednim poście