HDS HIAB 175XS
-
- AT !
- Posty: 427
- Rejestracja: 2008-11-19, 23:52
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: 3Miasto
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
nad mocowaniem się jeszcze nie zastanawiałem, to raczej najmniejszy problem przy całości zębatka na pewno nie będzie mocowana bezpośrednio na wałku silnika, zębatki osadzone będą na łożyskowanych ośkach 6mm, więc albo tak jak wcześniej proponowałeś przegub kardana, albo nawiert w ośce pompy i mocowanie za pomocą śruby, tak jak w kardanach... obaczę w pierwszym rzucie leci pompa i rozdzielacz...
A z innej beczki, to czy orientuje się ktoś, czy w obrocie na polskim rynku są takie zakuwane końcówki na niewielkie średnice? takie cuś jak tu:
wygląd to o niebo kulturalniej niż te szybkozłączki ...
A z innej beczki, to czy orientuje się ktoś, czy w obrocie na polskim rynku są takie zakuwane końcówki na niewielkie średnice? takie cuś jak tu:
wygląd to o niebo kulturalniej niż te szybkozłączki ...
- Sławek
- Weteran / AT!
- Posty: 15492
- Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
- Imię: Obi-Wan Kenobi
- Lokalizacja: Mielec
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 94 razy
U mnie jest firma zajmująca się zaciskaniem koncówek na węże ciśnieniowe więc mogę zapytać jakie mają najmniejsze
http://www.4metal.pl/?a=4&uniqid=34d2d9 ... _glownej=0
Tu masz przykład rozwiązania kwestii obrotu HDS'a
http://www.4metal.pl/?a=4&uniqid=34d2d9 ... _glownej=0
Tu masz przykład rozwiązania kwestii obrotu HDS'a
- Rejczel
- Adept / AT!
- Posty: 1745
- Rejestracja: 2010-03-18, 10:37
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Żywiec/Pewel Wielka
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Tutaj jest armatura pneumatyczna ale myślę ze przewody z PE [polietylen ] raczej nie będą reagować z olejem kujawskim więc warto spróbować
edit :wydawało mnie się że podałem linki ,błąd naprawiony :
http://www.pneumatig.eu/zlaczki-skrecan ... 0_464.html
edit :wydawało mnie się że podałem linki ,błąd naprawiony :
http://www.pneumatig.eu/zlaczki-skrecan ... 0_464.html
Ostatnio zmieniony 2011-01-16, 20:31 przez Rejczel, łącznie zmieniany 1 raz.
- benon
- Adept / AT!
- Posty: 1092
- Rejestracja: 2010-10-16, 08:25
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Brzeziny
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Nie ukrywam, że bardzo mnie interesuje ten temat. Zbudowałem już kompletny uklad hydrauliczny w swoim traktorku tyle, że z gotowych elementów. Tu również sporo czasu poświęcilem wyborowi rozdzielacza i "troszkę" poznałem budowy różnych.
JaFuzz spędziłem z pół godziny nad przekrojem rozdzielacza i doszedłem do wniosku, że to nie będzie poprawnie działać. No chyba, że się mylę i nie mogę rozszyfrować przekroju. Do rzeczy: jak każdy rozdzielacz powinien mieć co najmniej trzy położenia a przy założeniu, że nazwijmy to suwak będzie w położeniu środkowym to kanał zasilający z pompy będzie zamknięty. nie stanowi to problemu o ile tyczy się pierwszej sekcji. Dla następnych sekcji nie będzie zasilania. Czy się mylę? Nie mogę też rozszyfrować w jaki sposób przy przełączaniu suwaka w skrajne położenia będzie się otwierał kanał dla powrotu oleju z siłownikow.
Co do uszczelnienia to obstawiałbym o-ringi ale tylko na "bokach" obudowy. Simmeringi mogą się okazać niewystarczająco odporne na ciśnienie i może je wypchnąć ale to kwestia wydajności pompy. Poza tym łatwiej technologicznie będzie osadzić simmeringi.
W kwestii o-ringów uszczelniających poszczególne człony suwaka to bym z nich zrezygnował. Przy ciśnieniu mogło by dochodzić do wciskania w otwory "cylindra" i w konsekwencji do ich ścinania. Obstawiam dobre pasowanie powierzchni suwaka i cylindra. przy odpowiedniej gęstości oleju nieszczelności w tej skali chyba będą pomijalne. Oring na pewno sprawdzi się przy samych siłownikach, bo nie będą poruszały się po otworach doprowadzających.
Ostatnia sprawa to nie ma konieczności stosowania upustów w siłownikach. Zdecydowana większość siłowników takowego systemu nie posiada. Jeżeli operator chce "więcej" to wzrost ciśnienia załatwi zawór bezpieczeństwa bo takiej roli obstawiam kulkę ze sprężyną. W normalnym korzystaniu niepotrzebnie powodowała by obciążenie dla pompy, a siła docisku kulki musi być na tyle duża aby praca obciążonych siłowników nie powodowała otwierania zaworu. Przy pracy tylko samej pompy i suwakach w położeniu środkowym ciśnienie wzrośnie bardziej od maksymalnego przy pracy hds-u.
JaFuzz spędziłem z pół godziny nad przekrojem rozdzielacza i doszedłem do wniosku, że to nie będzie poprawnie działać. No chyba, że się mylę i nie mogę rozszyfrować przekroju. Do rzeczy: jak każdy rozdzielacz powinien mieć co najmniej trzy położenia a przy założeniu, że nazwijmy to suwak będzie w położeniu środkowym to kanał zasilający z pompy będzie zamknięty. nie stanowi to problemu o ile tyczy się pierwszej sekcji. Dla następnych sekcji nie będzie zasilania. Czy się mylę? Nie mogę też rozszyfrować w jaki sposób przy przełączaniu suwaka w skrajne położenia będzie się otwierał kanał dla powrotu oleju z siłownikow.
Co do uszczelnienia to obstawiałbym o-ringi ale tylko na "bokach" obudowy. Simmeringi mogą się okazać niewystarczająco odporne na ciśnienie i może je wypchnąć ale to kwestia wydajności pompy. Poza tym łatwiej technologicznie będzie osadzić simmeringi.
W kwestii o-ringów uszczelniających poszczególne człony suwaka to bym z nich zrezygnował. Przy ciśnieniu mogło by dochodzić do wciskania w otwory "cylindra" i w konsekwencji do ich ścinania. Obstawiam dobre pasowanie powierzchni suwaka i cylindra. przy odpowiedniej gęstości oleju nieszczelności w tej skali chyba będą pomijalne. Oring na pewno sprawdzi się przy samych siłownikach, bo nie będą poruszały się po otworach doprowadzających.
Ostatnia sprawa to nie ma konieczności stosowania upustów w siłownikach. Zdecydowana większość siłowników takowego systemu nie posiada. Jeżeli operator chce "więcej" to wzrost ciśnienia załatwi zawór bezpieczeństwa bo takiej roli obstawiam kulkę ze sprężyną. W normalnym korzystaniu niepotrzebnie powodowała by obciążenie dla pompy, a siła docisku kulki musi być na tyle duża aby praca obciążonych siłowników nie powodowała otwierania zaworu. Przy pracy tylko samej pompy i suwakach w położeniu środkowym ciśnienie wzrośnie bardziej od maksymalnego przy pracy hds-u.
-
- AT !
- Posty: 427
- Rejestracja: 2008-11-19, 23:52
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: 3Miasto
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
dzięki, za podpowiedzi... siedziałem dzisiaj i się w swoja łysą głowę drapałem nad tym rozdzielaczem... za skomplikowany i tak jak napisałeś kolejne sekcje byłyby odcinane w razie ustawienia siłownika w położeniu zamykającym... było by to do zrobienia, ale wiązałoby sie z dodatkowymi kanałami i dodatkowym ich zaślepianiem... przekopując niemieckie forum, w końcu trafiłem na fotkę stosowanego przez nich rozdzielacza:
i jego prostota mnie urzekła hehehe jak widzę w postach Sławka, też na to rozwiązanie wpadł i gamoń siedział cicho tak czy siak, postanowiłem nie wyważać już otwartych drzwi i skopiować klausowe rozwiązanie ... na razie jeden element, dla sprawdzenia poprawności dzialania :
zasada pracy banalnie prosta, zwarta konstrukcja i niewielka ilość ruchomych części to zdecydowane zalety tego rozwiązania... no i 3 pozycyjne położenie zaworu
i jego prostota mnie urzekła hehehe jak widzę w postach Sławka, też na to rozwiązanie wpadł i gamoń siedział cicho tak czy siak, postanowiłem nie wyważać już otwartych drzwi i skopiować klausowe rozwiązanie ... na razie jeden element, dla sprawdzenia poprawności dzialania :
zasada pracy banalnie prosta, zwarta konstrukcja i niewielka ilość ruchomych części to zdecydowane zalety tego rozwiązania... no i 3 pozycyjne położenie zaworu
- africa
- Adept / AT!
- Posty: 2032
- Rejestracja: 2009-01-09, 21:43
- Imię: Zbyszek
- Lokalizacja: Pniewy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
JaFuzz te otwory na dole to jest wej. wyj. czy jak bo nie ogarniam tego rozdzielaczaJaFuzz pisze:dzięki, za podpowiedzi... siedziałem dzisiaj i się w swoja łysą głowę drapałem nad tym rozdzielaczem... za skomplikowany i tak jak napisałeś kolejne sekcje byłyby odcinane w razie ustawienia siłownika w położeniu zamykającym... było by to do zrobienia, ale wiązałoby sie z dodatkowymi kanałami i dodatkowym ich zaślepianiem... przekopując niemieckie forum, w końcu trafiłem na fotkę stosowanego przez nich rozdzielacza:
Obrazek
i jego prostota mnie urzekła hehehe jak widzę w postach Sławka, też na to rozwiązanie wpadł i gamoń siedział cicho tak czy siak, postanowiłem nie wyważać już otwartych drzwi i skopiować klausowe rozwiązanie ... na razie jeden element, dla sprawdzenia poprawności dzialania :
Obrazek
zasada pracy banalnie prosta, zwarta konstrukcja i niewielka ilość ruchomych części to zdecydowane zalety tego rozwiązania... no i 3 pozycyjne położenie zaworu
-
- AT !
- Posty: 427
- Rejestracja: 2008-11-19, 23:52
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: 3Miasto
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
no trochę inaczej, jak by było tak jak piszesz, to w momencie otwarcia zaworu nie byłoby ciśnienia w układzie i dopiero pompa by je robiła, a to by trwało... w tym układzie zawory jak są zamknięte, to pompa cały czas pracuje, a nadmiar ciśnienia, jest upuszczany przez zawór upustowy do zbiornika, ale już na niskim ciśnieniu...rakthal pisze:zasada pracy jak zwykłego zaworu kulowego np. Jak będzie w punkcie zero to olej będzie przerzucany do zbiornika a jak się otworzy to pójdzie na siłowniki i zamyka krótki obieg na zbiornik ?? Dobrze myślę?? NO bo pompa nie może w miejscu mielić
Skądże znowu Sławku, bardzo ładnie rysujesz