Defek VII czyli TRX-4 by zotornik
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Defek VII czyli TRX-4 by zotornik
Skoro my "som" duże dzieci, to mogę zakrzyknąć: mam i ja!!!
Wczoraj dotarł do mnie mój drugi kupny model, a pierwszy "RTR'. Oczywiście mówimy o nowym dziecku Traxxasa, czyli TRX-4
Chciałem nawiązać do tradycji i udokumentować zakup na tle monitora, ale ................ paczka zasłania monitor i wszystko w około Zakup w Modelarnia.pl, a paczuszka dotarła ekspresowo. Warto z Nimi porozmawiać, dla trialowców jakiś rabat pewnie się uda sprokurować
Nie będę zakładał 2 tematów, więc będzie to zarówno prezentacja oryginalnego TRX-a, jak i moja jego ewentualna modyfikacja. Więc jak ktoś ma konkretne pytania pisać tu lub na PW.
Model sklepowy, zapakowany jest w karton 65 x 26 x 31 cm, ale spokojnie to nie wymiary modelu
Długość pudła wynika z obecności 2 styro-wyprasek, a w jedną z nich dodatkowo wpasowany jest nadajnik. Co nie zmienia faktu, że model mały nie jest, ale i bez przesady tyle że o tym przy innej okazji.
Co mamy w owym kartonie?
No właśnie - ja się tam nie znam - ale jak by to miał być prawdziwy RTR, to jak na mój gust, obok podwozia modelu z elektroniką, nadajnika, pomalowanej karoserii, powinien być też pakiet i jakaś choćby najprostsza ładowarka - a tak nie jest. Ale to uwaga do "Pana Traxxasa".
Dla mnie to nie problem, ale jeżeli ktoś kiedyś kupował jakiegoś RTR-a i dostał komplet, to tu może być zaskoczony.
No dobra, do rzeczy.
W pudle mamy:
- kompletne podwozie na kołach, z zamontowaną elektroniką (serwa, odbiornik, regulator, silnik)
- lexanową karoserię, pomalowaną z dodatkami (klatka, bagażnik, lusterka, grill i inne dodatki)
- nadajnik (tu też nie ma baterii)
Czyli dostajemy to co widać poniżej:
(ja mam wersję ciemno czerwona perła, druga wersja kolorystyczna, to srebrna perła)
Dlaczego wczoraj nie wykonałem pierwszej jazdy?
Bo mnie starego zaćmiło i zapomniałem, że Traxxas od kilku lat stosuje swój własny standard złączki Nie byłem na to przygotowany, a w moim co prawda kochanym mieście, nie ma jednego sklepu modelarskiego
Plany były różne, podpiąć na krokodylki, na styk lub inne cuda ....... na szczęście nie było czasu na kombinacje, było kino: "Dunkierka".
Ostatecznie uznałem że nie kombinuję i nie szukam guza lub innego zwarcia, nie kupuję też przejściówki, która kosztuje tyle co 1/5 pakietu 5000 mAh !!!
Dziś oryginalna wtyka idzie pod nóż, a na jej miejsce zastąpi XT60 - takie mam pakiety i jednocześnie taka złączka jest obecnie najpopularniejsza u nas na forum.
Teraz przerwa na lutowanie
Wczoraj dotarł do mnie mój drugi kupny model, a pierwszy "RTR'. Oczywiście mówimy o nowym dziecku Traxxasa, czyli TRX-4
Chciałem nawiązać do tradycji i udokumentować zakup na tle monitora, ale ................ paczka zasłania monitor i wszystko w około Zakup w Modelarnia.pl, a paczuszka dotarła ekspresowo. Warto z Nimi porozmawiać, dla trialowców jakiś rabat pewnie się uda sprokurować
Nie będę zakładał 2 tematów, więc będzie to zarówno prezentacja oryginalnego TRX-a, jak i moja jego ewentualna modyfikacja. Więc jak ktoś ma konkretne pytania pisać tu lub na PW.
Model sklepowy, zapakowany jest w karton 65 x 26 x 31 cm, ale spokojnie to nie wymiary modelu
Długość pudła wynika z obecności 2 styro-wyprasek, a w jedną z nich dodatkowo wpasowany jest nadajnik. Co nie zmienia faktu, że model mały nie jest, ale i bez przesady tyle że o tym przy innej okazji.
Co mamy w owym kartonie?
No właśnie - ja się tam nie znam - ale jak by to miał być prawdziwy RTR, to jak na mój gust, obok podwozia modelu z elektroniką, nadajnika, pomalowanej karoserii, powinien być też pakiet i jakaś choćby najprostsza ładowarka - a tak nie jest. Ale to uwaga do "Pana Traxxasa".
Dla mnie to nie problem, ale jeżeli ktoś kiedyś kupował jakiegoś RTR-a i dostał komplet, to tu może być zaskoczony.
No dobra, do rzeczy.
W pudle mamy:
- kompletne podwozie na kołach, z zamontowaną elektroniką (serwa, odbiornik, regulator, silnik)
- lexanową karoserię, pomalowaną z dodatkami (klatka, bagażnik, lusterka, grill i inne dodatki)
- nadajnik (tu też nie ma baterii)
Czyli dostajemy to co widać poniżej:
(ja mam wersję ciemno czerwona perła, druga wersja kolorystyczna, to srebrna perła)
Dlaczego wczoraj nie wykonałem pierwszej jazdy?
Bo mnie starego zaćmiło i zapomniałem, że Traxxas od kilku lat stosuje swój własny standard złączki Nie byłem na to przygotowany, a w moim co prawda kochanym mieście, nie ma jednego sklepu modelarskiego
Plany były różne, podpiąć na krokodylki, na styk lub inne cuda ....... na szczęście nie było czasu na kombinacje, było kino: "Dunkierka".
Ostatecznie uznałem że nie kombinuję i nie szukam guza lub innego zwarcia, nie kupuję też przejściówki, która kosztuje tyle co 1/5 pakietu 5000 mAh !!!
Dziś oryginalna wtyka idzie pod nóż, a na jej miejsce zastąpi XT60 - takie mam pakiety i jednocześnie taka złączka jest obecnie najpopularniejsza u nas na forum.
Teraz przerwa na lutowanie
- Matti
- Początkujący
- Posty: 433
- Rejestracja: 2014-08-28, 17:11
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Mysłowice
- Podziękował : 2 razy
Re: TRX-4 by zotornik
Pierwsza modyfikacja to wlasnie XT60
Druga uwaga. Uwazaj na drugim biegu na ostre manewry. Pierwsza jazda mojego Syna zakonczyla sie efektowna rolka
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Druga uwaga. Uwazaj na drugim biegu na ostre manewry. Pierwsza jazda mojego Syna zakonczyla sie efektowna rolka
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
- Jakoob
- YOTA Maniak / AT
- Posty: 2641
- Rejestracja: 2011-10-10, 13:50
- Imię: pije Kuba do Jakuba
- Lokalizacja: WPR
- Podziękował : 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: TRX-4 by zotornik
Oo, pierwsze zdjęcie na tle okna - ciemność widzę, ciemność i padał chyba deszcz . A tak poważniej, ciekawe jak spodoba ci się to że ten modelik jedzie szybko, ciekawym też jak bardzo - a nie sądzę szczerze Wojtku ze to sprawdzisz - są odporne komponenty na te duże prędkości w trybie High Speed
Gratulować zakupu
Teraz dojrzałem, nie wiem czy to tylko zmyłka spowodowana postrzeganiem zdjęcia - modelik wygląda agresywnie z przodu.
Gratulować zakupu
Teraz dojrzałem, nie wiem czy to tylko zmyłka spowodowana postrzeganiem zdjęcia - modelik wygląda agresywnie z przodu.
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: TRX-4 by zotornik
Takie były na dzisiaj plany, a tu nicie z tego - sobota "dzień wolny" kurde blaszka
Wtyka przynajmniej przelutowana.
Opona (jutro o niej więcej) jest przyklejona do zwykłej plastikowej felgi, która nie jest niestety dociążona. W efekcie, mamy dość ciężki i do tego wysoki model postawiony na czterech leciusieńkich balonikach - tu ewidentnie Traxxas wykazał się brakiem doświadczenia w zakresie tego typu modeli.
Model budził moje obawy głównie co do wielkości - ale jak wspominałem ten temat czeka też na swoich kilka słów wyjaśnienia i porównania.
Generalnie model - szczególnie w tym ciemno wiśniowym metaliku, w połączeniu z czarnymi elementami i detalami - prezentuje się przebajerancko Wyliczenia dotyczące skali jeszcze przede mną, ale model wygląda proporcjonalnie, nie ma jakiś ewidentnych przerysowań. No może tylko te okna - na co zwrócił uwagę Szymon i od tej pory mnie to nieco drażni - są ciut za małe. Chyba w wersji srebrnej jest to jakby mniej widoczne.
Testów szybkościowych nie robiłem, bo jak wyżej napisałem, w teren idziemy dopiero w niedzielę.
A tu Defek na zwolnicach
Wtyka przynajmniej przelutowana.
Nie dziwie się - co prawda na razie przejechałem tylko trasę kuchnia-pokój-przedpokój-kuchnia - ale szukając odpowiedzi na pytanie Pixela, odkręciłem koło i tu "lekkie" rozczarowanieMatti pisze:Uwazaj na drugim biegu na ostre manewry. Pierwsza jazda mojego Syna zakonczyla sie efektowna rolka
Opona (jutro o niej więcej) jest przyklejona do zwykłej plastikowej felgi, która nie jest niestety dociążona. W efekcie, mamy dość ciężki i do tego wysoki model postawiony na czterech leciusieńkich balonikach - tu ewidentnie Traxxas wykazał się brakiem doświadczenia w zakresie tego typu modeli.
I tak i nie, choć nie jestem znawcą tego typu zawieszenia. Jutro fotki i kilka słów, na teraz tylko powiem tak: przy kołach na wprost raczej nie ma nachylenia kół, a jak już to minimalne. Natomiast c-huby, które są dość "wysokie", bo obejmują jednocześnie zwolnice, nie mają pionowej osi pracy takiego c-huba. Nie jest ona prostopadła do podłoża, więc przy skręcie koła się pochylają. Jutro może uda mi się to zwizualizować .............. lub okaże się, że mi się coś przywidziałoPixel pisze:Wojtku, czy mi się tylko zdaje, czy on ma lekki camber na przednich kołach?
Zdjęcie robione tuż po burzy, więc światłość za oknem rzeczywiście nienaturalnajakoobcycles pisze:Oo, pierwsze zdjęcie na tle okna - ciemność widzę, ciemność i padał chyba deszcz . A tak poważniej, ciekawe jak spodoba ci się to że ten modelik jedzie szybko, ciekawym też jak bardzo - a nie sądzę szczerze Wojtku ze to sprawdzisz - są odporne komponenty na te duże prędkości w trybie High Speed
Model budził moje obawy głównie co do wielkości - ale jak wspominałem ten temat czeka też na swoich kilka słów wyjaśnienia i porównania.
Generalnie model - szczególnie w tym ciemno wiśniowym metaliku, w połączeniu z czarnymi elementami i detalami - prezentuje się przebajerancko Wyliczenia dotyczące skali jeszcze przede mną, ale model wygląda proporcjonalnie, nie ma jakiś ewidentnych przerysowań. No może tylko te okna - na co zwrócił uwagę Szymon i od tej pory mnie to nieco drażni - są ciut za małe. Chyba w wersji srebrnej jest to jakby mniej widoczne.
Testów szybkościowych nie robiłem, bo jak wyżej napisałem, w teren idziemy dopiero w niedzielę.
Generalnie model - choćby po przez te nadkola - nie jest repliką klasycznej wersji Defendera. To taki tuning off-rodowy, ale bez przegięć. Albo coś w rodzaju Icelandera (link do albumu)jakoobcycles pisze:Teraz dojrzałem, nie wiem czy to tylko zmyłka spowodowana postrzeganiem zdjęcia - modelik wygląda agresywnie z przodu.
A tu Defek na zwolnicach
- Pixel
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2015-09-26, 13:46
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: okolice Łodzi
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 10 razy
Re: TRX-4 by zotornik
Czyli model posiada zarówno camber jak i caster, jak w drifcie .zotornik pisze:Natomiast c-huby, które są dość "wysokie", bo obejmują jednocześnie zwolnice, nie mają pionowej osi pracy takiego c-huba. Nie jest ona prostopadła do podłoża, więc przy skręcie koła się pochylają.
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: TRX-4 by zotornik
Defek dorobił się własnej Galerii - jest tam też kilka słów związanych z wrażeniami po pierwszych jazdach, więc jak ktoś ciekawy zapraszam.
Teraz krótka prezentacja kół z zestawu RTR, na których Traxxas postawił TRX-a.
I zacznę na początek od marudzenia
Zrobił Traxxas "kawał" ciekawego modelu z bajerami jak blokady mostów, 2-biegowa skrzynia i ........... do tego dołożył plastikowe zwykłe felgi, na dodatek z przyklejonymi doń oponami :No Tu dali plamę jak ..... nie wiem co
Opony to produkt Traxxasa: Canyon Trail 1.9" z gąbkowymi wkładkami (numer fabryczny #8270, obecna cena 24$ za 2 szt.) Opony można kupić samodzielnie - to tylko w modelu uszczęśliwili nas przyklejonymi felgami. Wymiary opony wg producenta:
średnica 118 mm
szerokość 48 mm
Tym razem nie ma niespodzianek - wg moich pomiarów średnica i szerokość zgodne z powyższymi .
Opony wykonane są z miękkiej i w dotyku kleistej gumy. Jedyny dotychczasowy terenowy test, miał miejsce na piaskach, tam mało która opona się sprawdza, ale źle nie było Kostki bieżnika nie są przesadnie głębokie, ale są naprzemiennie ustawione, również na bokach opony, więc powinna dawać rade na korzeniach i kamieniach.
Aha - opona jest opisana jest jako "kierunkowa" i faktycznie nie jest symetryczna, ale znam takich (choćby siebie), którzy świadomie zakładają opony na jednej osi odwrotnie - w końcu nie zawsze wspinamy się wyłącznie przodem
Co ciekawe - pomimo, iż opona jest miękka, a model lekki nie jest - to koła uginają się tylko nieznacznie. Na poniższych zdjęciach co prawda bez karoserii, ale już z Li-Pol(em) hardcase 5000 mAh.
Do tego wkładki dobrze usztywniają koło, bo opona w terenie nie ma tendencji do uciekania na boki. To wszystko daje nam całkiem przyzwoity prześwit pod gruszką na poziomie 5 cm I jeszcze słowo o feldze - to zwykła felga 1.9" pewnie jakąś nazwę ma, nie szukałem
Plastik z fabrycznym otworkiem odpowietrzającym - numer fabryczny #8271, obecna cena ok. 8$ za 2 sztuki. Mocowanie na hex-a 12 mm.
p.s.
No i przecież wtyka zamieniona
Teraz krótka prezentacja kół z zestawu RTR, na których Traxxas postawił TRX-a.
I zacznę na początek od marudzenia
Zrobił Traxxas "kawał" ciekawego modelu z bajerami jak blokady mostów, 2-biegowa skrzynia i ........... do tego dołożył plastikowe zwykłe felgi, na dodatek z przyklejonymi doń oponami :No Tu dali plamę jak ..... nie wiem co
Opony to produkt Traxxasa: Canyon Trail 1.9" z gąbkowymi wkładkami (numer fabryczny #8270, obecna cena 24$ za 2 szt.) Opony można kupić samodzielnie - to tylko w modelu uszczęśliwili nas przyklejonymi felgami. Wymiary opony wg producenta:
średnica 118 mm
szerokość 48 mm
Tym razem nie ma niespodzianek - wg moich pomiarów średnica i szerokość zgodne z powyższymi .
Opony wykonane są z miękkiej i w dotyku kleistej gumy. Jedyny dotychczasowy terenowy test, miał miejsce na piaskach, tam mało która opona się sprawdza, ale źle nie było Kostki bieżnika nie są przesadnie głębokie, ale są naprzemiennie ustawione, również na bokach opony, więc powinna dawać rade na korzeniach i kamieniach.
Aha - opona jest opisana jest jako "kierunkowa" i faktycznie nie jest symetryczna, ale znam takich (choćby siebie), którzy świadomie zakładają opony na jednej osi odwrotnie - w końcu nie zawsze wspinamy się wyłącznie przodem
Co ciekawe - pomimo, iż opona jest miękka, a model lekki nie jest - to koła uginają się tylko nieznacznie. Na poniższych zdjęciach co prawda bez karoserii, ale już z Li-Pol(em) hardcase 5000 mAh.
Do tego wkładki dobrze usztywniają koło, bo opona w terenie nie ma tendencji do uciekania na boki. To wszystko daje nam całkiem przyzwoity prześwit pod gruszką na poziomie 5 cm I jeszcze słowo o feldze - to zwykła felga 1.9" pewnie jakąś nazwę ma, nie szukałem
Plastik z fabrycznym otworkiem odpowietrzającym - numer fabryczny #8271, obecna cena ok. 8$ za 2 sztuki. Mocowanie na hex-a 12 mm.
p.s.
No i przecież wtyka zamieniona
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: TRX-4 by zotornik
Miało być o czym innym, ale skoro Pixel wywołał temat, to niech będzie.
Caster, camber and alignment (toe):)
Jakby ktoś (tak jak ja) nie wiedział co jest co, to poniższy schemat powinien być wystarczający. Nie zgłębiałem instrukcji, ani fabrycznego opisu TRX-4, więc mogę się mylić! Ale wg mnie, to zbieżność mamy na "0".
Jak wyżej napisałem nie jestem znawcą technicznych zagadnień motoryzacyjnych - ale rzecz ma się tak.
Camber na c-hubie ewidentnie jest i jest on ujemny. Widać to wyraźnie patrząc na oś wyznaczoną przez punkty jego mocowania. Z tym, że dalsza konstrukcja zwolnicy, powoduje że przy kołach ustawionych na wprost, są one ustawione prostopadle do gruntu. Przy skręcie oczywiście to się zmienia.
Caster też mamy i ma on wartość dodatnią.
Ostatecznie otrzymujemy ciekawe i chyba oryginalne w swoim rodzaju rozwiązanie - patrząc na inne obecnie popularne trialowe podwozia.
Caster, camber and alignment (toe):)
Jakby ktoś (tak jak ja) nie wiedział co jest co, to poniższy schemat powinien być wystarczający. Nie zgłębiałem instrukcji, ani fabrycznego opisu TRX-4, więc mogę się mylić! Ale wg mnie, to zbieżność mamy na "0".
Jak wyżej napisałem nie jestem znawcą technicznych zagadnień motoryzacyjnych - ale rzecz ma się tak.
Camber na c-hubie ewidentnie jest i jest on ujemny. Widać to wyraźnie patrząc na oś wyznaczoną przez punkty jego mocowania. Z tym, że dalsza konstrukcja zwolnicy, powoduje że przy kołach ustawionych na wprost, są one ustawione prostopadle do gruntu. Przy skręcie oczywiście to się zmienia.
Caster też mamy i ma on wartość dodatnią.
Ostatecznie otrzymujemy ciekawe i chyba oryginalne w swoim rodzaju rozwiązanie - patrząc na inne obecnie popularne trialowe podwozia.
- maruda325
- Teoretyk
- Posty: 94
- Rejestracja: 2017-07-23, 13:28
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: London
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Re: TRX-4 by zotornik
Świetny opis, podejrzewam że twój garaż będzie kopalnia wiedzy o Trx-4
Zagladaleś już do trybów. U mnie spur gear z pinem nie były w jedej osi. Już poprawione, myślę że warto zaglądnąć
Zagladaleś już do trybów. U mnie spur gear z pinem nie były w jedej osi. Już poprawione, myślę że warto zaglądnąć
- RC-Nennox
- Weteran / AT!
- Posty: 2569
- Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
- Imię: Błażej
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: TRX-4 by zotornik
Caster i camber w podobnych wartościach występuje w MST cfxw tak samo jak i w scx10.2 w którym dodatkowo mamy możliwość regulacji castera.
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik
I jeszcze jedno spojrzenie na pracę skrętu.
W uzupełnieniu opisu kół, trzeba by jeszcze napisać, iż Traxxas "obarczył" nas z tego co widzę, pełnowartościowym piątym kołem, które mamy z tyłu modelu w formie zapasu. Jak komuś rozklei się jedna z czterech, to nic tylko podmienić
p.s.
Mała zmiana tematu - w końcu to kolejny "braciszek",więc chronologię musowo trzeba zachować
W uzupełnieniu opisu kół, trzeba by jeszcze napisać, iż Traxxas "obarczył" nas z tego co widzę, pełnowartościowym piątym kołem, które mamy z tyłu modelu w formie zapasu. Jak komuś rozklei się jedna z czterech, to nic tylko podmienić
p.s.
Mała zmiana tematu - w końcu to kolejny "braciszek",więc chronologię musowo trzeba zachować
- Kajetan
- Początkujący
- Posty: 505
- Rejestracja: 2011-06-12, 14:13
- Imię: jak wyżej :)
- Lokalizacja: Bukowno
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik
kładzie koło przy skręcie niczym stare Merce
można jakąś fotkę porównawczą normalny defek vs trx?
można jakąś fotkę porównawczą normalny defek vs trx?
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik
Chyba właśnie ta praca kół w skręcie, głównie ratuje go przed większą ilością rolek. Nie chce się powtarzać, ale brak fabrycznego dociążenia kół w takim modelu, do tego tak wysoko osadzonym, wydaje się istotnym niedopatrzeniem - ale da się temu zaradzićKajetan pisze:kładzie koło przy skręcie niczym stare Merce
można jakąś fotkę porównawczą normalny defek vs trx?
Zdjęcia porównawcze - w tym i karoserii - oczywiście będą. Liczyłem na to, że będę mógł zrobić takie porównanie pomiędzy karoserią TRX-4, a 110-tką typu chiński Defek, ale nie wypalił temat. Na razie będzie tylko w konfrontacji do 90-tki.