Defender D110 (Traxxas TRX-4) "Steryd"
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6929
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Defender D110 (Traxxas TRX-4) "Steryd"
TRX, czyli model na sterydach, leżakował u mnie od września - po pierwsze musiał minąć kac moralny po zakupie RTR'a, po drugie zewsząd płynęły wieści o jego wysokiej awaryjności, więc doszedł strach przed uruchomieniem
Po trzecie, nie było o czym pisać - jaki w oryginale trx jest każdy już chyba widział...
Aktualne dane techniczne:
-podwozie bez modyfikacji,
-silnik fabryczny - 21T klasy 550,
-regulator fabryczny,
-serwo fabryczne,
-aparatura fabryczna,
-pakiet 4000/5200 mAh LiPo 2S,
-opony fabryczne,
-felgi zmienione na chińskie, metalowe beadlocki, waga 1 felgi i opony: 216g (w tym opona 90g)
-zderzak przedni wymieniony na metalowy, dorobione mocowanie,
-wycięte 3 szyby : czołowa i przednie - boczne, wstawione szyby z PET,
-dodany driver z fotelem.
- zrobione delikatne linie podziałowe karoserii ("bodylines") - szary marker olejowy sharpie,
-waga po modach, z pakietem 5200mAh - 4496g
Fotki i video pudełkowego TRX'a dla leniwców:
https://www.youtube.com/watch?v=Uls4fT6PVUk
Fotki po modach:
Poniżej foty sprzed modyfikacji:
Po trzecie, nie było o czym pisać - jaki w oryginale trx jest każdy już chyba widział...
Aktualne dane techniczne:
-podwozie bez modyfikacji,
-silnik fabryczny - 21T klasy 550,
-regulator fabryczny,
-serwo fabryczne,
-aparatura fabryczna,
-pakiet 4000/5200 mAh LiPo 2S,
-opony fabryczne,
-felgi zmienione na chińskie, metalowe beadlocki, waga 1 felgi i opony: 216g (w tym opona 90g)
-zderzak przedni wymieniony na metalowy, dorobione mocowanie,
-wycięte 3 szyby : czołowa i przednie - boczne, wstawione szyby z PET,
-dodany driver z fotelem.
- zrobione delikatne linie podziałowe karoserii ("bodylines") - szary marker olejowy sharpie,
-waga po modach, z pakietem 5200mAh - 4496g
Fotki i video pudełkowego TRX'a dla leniwców:
https://www.youtube.com/watch?v=Uls4fT6PVUk
Fotki po modach:
Poniżej foty sprzed modyfikacji:
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Defender D110 (Traxxas TRX-4) "Steryd"
Nie jest już taki śliczny i niejeżdżony
I nie jest też już taki sam jak z pudełka.
Tak lepiej
Jest napięcie
jaruso: eej, no dawaj z powrotem, żartowałem
No dobrze
I nie jest też już taki sam jak z pudełka.
Tak lepiej
Jest napięcie
jaruso: eej, no dawaj z powrotem, żartowałem
No dobrze
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6929
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: Defender D110 (Traxxas TRX-4) "Steryd"
Ja tu buduję atmosferę, przygotowuję grunt, a ten bach!
Zdrajca jeden
ps. Wczoraj pół dnia szukałem wkładu lusterka, które w sobotę schowałem tak, "aby na pewno nie zgubić" :decha
Zdrajca jeden
ps. Wczoraj pół dnia szukałem wkładu lusterka, które w sobotę schowałem tak, "aby na pewno nie zgubić" :decha
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6929
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: Defender D110 (Traxxas TRX-4) "Steryd"
Po zakupie modelu, chciałem kupić nową, czystą karoserię TRX'a i pomalować ją na inny kolor niż dostępne (wtedy aż dwa!) kolory producenta, pozostawiając przy okazji przeźroczyste szyby.
Chciałem by karoseria była bardziej skalowa, dorobić wnętrze itd. W PL było niby kilka sztuk na stanie, jednak przy próbie zakupu okazywało się, że jednak ich nie ma w magazynie .
Dałem sobie z tym spokój w końcu, zresztą czyste karoserie mają już wycięte otwory pod słupki i klatkę, więc trzeba by z tym później powalczyć...
W międzyczasie sprawdziłem karoserię cherokee - rozstaw osi ciut nie taki jak trzeba, ale coś z tego mogło by być: Karoseria traxxasa vs karoseria D110 teamrafee: Była też przymiarka innych opon, jednak ostatecznie poleciały do bardziej spragnionego wielkich balonów ( ) forumowicza... Kiedyś postanowiłem przygotować jesienną zupę z opon traxxasa: Operacja przeprowadzona na wolnym ogniu, wbrew ostrzeżeniom zakończyła się sukcesem. Nawet zapach był znośny
Każda z opon po ok 30-40 minutowej kąpieli oddzieliła się od felg przy niewielkim udziale siły fizycznej.
Nic się nie uszkodziło, nie straciło właściwości, resztki kleju z opon można było usunąć z opon dość łatwo.
Chciałem by karoseria była bardziej skalowa, dorobić wnętrze itd. W PL było niby kilka sztuk na stanie, jednak przy próbie zakupu okazywało się, że jednak ich nie ma w magazynie .
Dałem sobie z tym spokój w końcu, zresztą czyste karoserie mają już wycięte otwory pod słupki i klatkę, więc trzeba by z tym później powalczyć...
W międzyczasie sprawdziłem karoserię cherokee - rozstaw osi ciut nie taki jak trzeba, ale coś z tego mogło by być: Karoseria traxxasa vs karoseria D110 teamrafee: Była też przymiarka innych opon, jednak ostatecznie poleciały do bardziej spragnionego wielkich balonów ( ) forumowicza... Kiedyś postanowiłem przygotować jesienną zupę z opon traxxasa: Operacja przeprowadzona na wolnym ogniu, wbrew ostrzeżeniom zakończyła się sukcesem. Nawet zapach był znośny
Każda z opon po ok 30-40 minutowej kąpieli oddzieliła się od felg przy niewielkim udziale siły fizycznej.
Nic się nie uszkodziło, nie straciło właściwości, resztki kleju z opon można było usunąć z opon dość łatwo.
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6929
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: Defender D110 (Traxxas TRX-4) "Steryd"
Następnie wpadły nowe felgi, wybór padł na te, ponieważ były najcięższe, a chwilowo nie miałem ciężarków :
Waga modelu bez pakietu wzrosła z ok 3,4 kg do 3,8 kg (4,06 kg z pakietem, gotowy do jazdy) .
Po kołach przyszła kolej na wygląd karoserii. Od początku planowałem zrobić coś z tymi czarnymi szybami, które na dodatek nie trzymają proporcji...
Najgorzej było zacząć, później już było z górki. Na pierwszy ogień poszła szyba czołowa: Cięcie skalpelem zgodnie z wytłoczeniami karoserii. Leksan w TRX'ie jest gruby, więc potrzeba trochę cierpliwości.
Ja wycinałem po obwodzie "na wylot" by mieć później elementy do odrysowania, można też inaczej, szybciej - nawiercić na środku szyby otwory, naciąć leksan po obwodzie i wyłamywać "szybę" po kawałku - kto co woli.
Poniżej stan zaraz po wycięciu przedniej i bocznych szyb (kierowcy i pasażera), jeszcze przed szlifowaniem krawędzi. Z dodanymi "uszczelkami": Próby zmieszczenia kierowcy i foteli :
Waga 1 koła to teraz 216g, oryginalne ważyło 108g.Waga modelu bez pakietu wzrosła z ok 3,4 kg do 3,8 kg (4,06 kg z pakietem, gotowy do jazdy) .
Po kołach przyszła kolej na wygląd karoserii. Od początku planowałem zrobić coś z tymi czarnymi szybami, które na dodatek nie trzymają proporcji...
Najgorzej było zacząć, później już było z górki. Na pierwszy ogień poszła szyba czołowa: Cięcie skalpelem zgodnie z wytłoczeniami karoserii. Leksan w TRX'ie jest gruby, więc potrzeba trochę cierpliwości.
Ja wycinałem po obwodzie "na wylot" by mieć później elementy do odrysowania, można też inaczej, szybciej - nawiercić na środku szyby otwory, naciąć leksan po obwodzie i wyłamywać "szybę" po kawałku - kto co woli.
Poniżej stan zaraz po wycięciu przedniej i bocznych szyb (kierowcy i pasażera), jeszcze przed szlifowaniem krawędzi. Z dodanymi "uszczelkami": Próby zmieszczenia kierowcy i foteli :
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6929
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: Defender D110 (Traxxas TRX-4) "Steryd"
Dzięki panowie .
Kolejna rzecz - zderzak. Znalazłem w szufladzie zderzak do D90 od chińczyka, okazało się, że będzie pasował, kwestia dorobienia mocowania.
W ruch poszła szlifierka kątowa, aluminium, szlifierka taśmowa, pilniki i śruby m4. Już po malowaniu mocowań: Na modelu:
Kolejna rzecz - zderzak. Znalazłem w szufladzie zderzak do D90 od chińczyka, okazało się, że będzie pasował, kwestia dorobienia mocowania.
W ruch poszła szlifierka kątowa, aluminium, szlifierka taśmowa, pilniki i śruby m4. Już po malowaniu mocowań: Na modelu:
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6929
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: Defender D110 (Traxxas TRX-4) "Steryd"
Wycięcie szyb i "uszczelki" trochę poprawiły te skopane proporcje okien: Idealnie nie jest, ale na pewno lepiej niż było, boczne okna nie wydają się już takie malutkie.Gutek RC pisze:Bez tych ciemnych szyb wygląda o wiele lepiej .
Zastanawiałem się czy nie ciąć pozostałych szyb, ale na razie chciałem ogarnąć jakieś podstawowe wnętrze.
Gdy wytnę pozostałe okna, trzeba by zrobić drugi rząd siedzeń, podłogę w bagażniku itd. Karoseria została by też przy okazji osłabiona.
- Tomy
- * PIONIER / AT! *
- Posty: 2650
- Rejestracja: 2006-06-29, 20:39
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Wielka Polska :)
- Podziękował : 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Defender D110 (Traxxas TRX-4) "Steryd"
Czytam i czytam, oczom nie wierzę, tym bardziej, że na warsztacie mam podobny model.
Mistrzzzzz Chylę czoła.... Brawo
Czyta sie jak dobrą powieść
Pozostaje tylko pytanie : "kto zabił?"
Mistrzzzzz Chylę czoła.... Brawo
Czyta sie jak dobrą powieść
Pozostaje tylko pytanie : "kto zabił?"
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Defender D110 (Traxxas TRX-4) "Steryd"
Ja wiem, ja wiem!!!!Tomy pisze:Pozostaje tylko pytanie : "kto zabił?"
Ale nie powiem, bo znów będzie na mnie, że zdradzam puentę
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6929
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: Defender D110 (Traxxas TRX-4) "Steryd"
Szydercy
Ja tu ciężko pracuję próbując znaleźć odpowiednie fotki i przypomnieć sobie co było zrobione
Lusterka zewnętrze - wywaliłem nalepki udające wkłady i zastąpiłem je stalowymi ( ) o lustrzanej powierzchni: Szyby wycinałem z PET o grubości 0,75 mm (arkusz zabezpieczony folią, stąd ten mleczny kolor): W związku z tym, że kiedyś pojawi się wnętrze, te szyby mają charakter tymczasowy, ich mocowanie nie było wyszukane - padło na klej na gorąco.
Szyby wycinałem w zagłębieniu karoserii, więc wokół otworów we wnętrzu karoserii jest dość miejsca na klej, po dociśnięciu do niego szyb, będą one przylegać do karoserii (brak szczeliny spowodowanej przez warstwę kleju). Niestety nie mam fotek jak wygląda to od wewnątrz modelu, bo robiłem to na szybko, parę godzin przed planowanym wypadem w teren...
Rzutem na taśmę model otrzymał jeszcze fotel (odlew produkcji własnej) i kierowcę. Oba obiekty o dziwo zmieściły się w całości, tylko odnóża kierowcy przeszkadzają w zakładaniu karoserii.
Fotki z dziewiczego wypadu w teren, pierwsze rolki zaliczone.
Model spisał się na medal, daje frajdę . Wciąż drażni połysk tej karoserii, coś trzeba będzie z tym zrobić
ps. Wojtek, to był ostatni odcinek :ok
Ja tu ciężko pracuję próbując znaleźć odpowiednie fotki i przypomnieć sobie co było zrobione
Lusterka zewnętrze - wywaliłem nalepki udające wkłady i zastąpiłem je stalowymi ( ) o lustrzanej powierzchni: Szyby wycinałem z PET o grubości 0,75 mm (arkusz zabezpieczony folią, stąd ten mleczny kolor): W związku z tym, że kiedyś pojawi się wnętrze, te szyby mają charakter tymczasowy, ich mocowanie nie było wyszukane - padło na klej na gorąco.
Szyby wycinałem w zagłębieniu karoserii, więc wokół otworów we wnętrzu karoserii jest dość miejsca na klej, po dociśnięciu do niego szyb, będą one przylegać do karoserii (brak szczeliny spowodowanej przez warstwę kleju). Niestety nie mam fotek jak wygląda to od wewnątrz modelu, bo robiłem to na szybko, parę godzin przed planowanym wypadem w teren...
Rzutem na taśmę model otrzymał jeszcze fotel (odlew produkcji własnej) i kierowcę. Oba obiekty o dziwo zmieściły się w całości, tylko odnóża kierowcy przeszkadzają w zakładaniu karoserii.
Fotki z dziewiczego wypadu w teren, pierwsze rolki zaliczone.
Model spisał się na medal, daje frajdę . Wciąż drażni połysk tej karoserii, coś trzeba będzie z tym zrobić
ps. Wojtek, to był ostatni odcinek :ok
- Jakoob
- YOTA Maniak / AT
- Posty: 2642
- Rejestracja: 2011-10-10, 13:50
- Imię: pije Kuba do Jakuba
- Lokalizacja: WPR
- Podziękował : 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Defender D110 (Traxxas TRX-4) "Steryd"
Krzysiek, czyta się jak dobry komiks, nawet za szybko . Podoba mi się to zdjęcie z dwoma defkami na podjeździe po skałach
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6929
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: Defender D110 (Traxxas TRX-4) "Steryd"
Prządki k. Krosna, podkarpackie.bonk pisze:Dobra dobra, gdzie takie ładne kamienie się znajdują? :3