Ford M656
- cina
- Weteran / AT!
- Posty: 2490
- Rejestracja: 2013-09-08, 18:34
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Konstantynów
- Podziękował : 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
Ford M656
Jest to kontynuacja garażu
Czayo
ford-m656-8x8-t10441.html
i Dextila
ford-m656-t12032.html
Model odkupiłem od Dextila jakoś dawno temu :Y a chyba ze 2 lata będzie ...
Co by nie było model brał czynny udział w zawodach dzięki Zipiemu. Z racji że kierownik domagał się przeglądu sprzętu w końcu się za to zabrałem i już zdążyłem tego pożałować ....
Po kolej. Najpierw łożyska Wymieniłem na razie w kołysce i mostach na osiach, generalnie wszystkie chodziły lekko, luzów nie miały. Jednego hexa trzeba będzie wymienić... W miedzy czasie zabrałem się za koła z wizją wymiany pianek w kołach bo straszne kapcie się zrobiły... I tu poległem i pożałowałem że rozebrałem. Okazało się że 7 z 8 koł ma sklejoną oponę z felgą pod pierścieniem.... Okręcenie chińskich śrubek granicy z cudem, praktycznie nie ma za co kręcić tak łebki zjechane.
Jutro spróbuję rozpuścić klej i zdjąć opony... felgi zamówiłem nowe...
Wybieram się do tapicera po gąbki, może uda się zniwelować efekt kapcia.
Czayo
ford-m656-8x8-t10441.html
i Dextila
ford-m656-t12032.html
Model odkupiłem od Dextila jakoś dawno temu :Y a chyba ze 2 lata będzie ...
Co by nie było model brał czynny udział w zawodach dzięki Zipiemu. Z racji że kierownik domagał się przeglądu sprzętu w końcu się za to zabrałem i już zdążyłem tego pożałować ....
Po kolej. Najpierw łożyska Wymieniłem na razie w kołysce i mostach na osiach, generalnie wszystkie chodziły lekko, luzów nie miały. Jednego hexa trzeba będzie wymienić... W miedzy czasie zabrałem się za koła z wizją wymiany pianek w kołach bo straszne kapcie się zrobiły... I tu poległem i pożałowałem że rozebrałem. Okazało się że 7 z 8 koł ma sklejoną oponę z felgą pod pierścieniem.... Okręcenie chińskich śrubek granicy z cudem, praktycznie nie ma za co kręcić tak łebki zjechane.
Jutro spróbuję rozpuścić klej i zdjąć opony... felgi zamówiłem nowe...
Wybieram się do tapicera po gąbki, może uda się zniwelować efekt kapcia.
- Pixel
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2015-09-26, 13:46
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: okolice Łodzi
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 10 razy
Re: Ford M656
Przerób je na płaski śrubokręt, żeby tylko odkręcić i wymień na normalne dwójeczki, czy co tam masz Ja tak robiłem u siebie.cina pisze: Okręcenie chińskich śrubek granicy z cudem, praktycznie nie ma za co kręcić tak łebki zjechane.
- Radek
- Dinożarł / AT!
- Posty: 11536
- Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
- Imię: noname
- Lokalizacja: WOT
- Podziękował : 26 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Ford M656
Cina super robota
Do przednich kół radzę Ci dać dużo pianki, lub nawet jak ja w kamizie mam krążki z karimaty, co by opony się nie kładły i poprawić skręt, bo to u niego pięta Achillesa.
Do przednich kół radzę Ci dać dużo pianki, lub nawet jak ja w kamizie mam krążki z karimaty, co by opony się nie kładły i poprawić skręt, bo to u niego pięta Achillesa.
Radek pisze:Dziś była czysta robota
W 6x6, miałem wsadzone podwójne wkładki w przednich opnach co by były twardsze, przy 8x8 musiałem już je zabrać i nasunęło się pytanie co z tym fantem zrobić
Wykorzystałem do tego celu starą mate do ćwiczeń
Efekt jest więcej niż zadowalający
Dwa koła już zrobiłem na ostatnie dwa dalej czekam na ołów, ale za to pierścienie już maznąłem w czarny mat.
Nie obyło się bez strat złamałem w sumie nowy klucz 1.5 :wall
Musze zakupić zwykłą l-ke imbusową uciąć i wsadzić w rączkę bo jej szkoda.
- Radek
- Dinożarł / AT!
- Posty: 11536
- Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
- Imię: noname
- Lokalizacja: WOT
- Podziękował : 26 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Ford M656
Zastrzel mnie ale nie mam pojęcia Pro-line dało duże z zapamiętaniem kształtu, nawet na zdjęciu widać dużo większe od opony, ale nie mam pojęcia ile.
- Radek
- Dinożarł / AT!
- Posty: 11536
- Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
- Imię: noname
- Lokalizacja: WOT
- Podziękował : 26 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Ford M656
Mi się wydaję że gąbka musi być min. z półtora raza szersza od opony. i chyba też większa tyle samo.Radek pisze:Zastrzel mnie ale nie mam pojęcia Pro-line dało duże z zapamiętaniem kształtu, nawet na zdjęciu widać dużo większe od opony, ale nie mam pojęcia ile.
- cina
- Weteran / AT!
- Posty: 2490
- Rejestracja: 2013-09-08, 18:34
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Konstantynów
- Podziękował : 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
Re: Ford M656
Udało się wymienić łożyska w mostach i kołyskach, żadne nie było zatarte, z jednego tylko osłonka gumowa zeszła. Odwróciłem też kołyskę we właściwą stronę
I taki suprajs na koniec.....
[youtube][/youtube]
Link poprawiony.
Pixel
Następnie nadszedł czas na elektronikę
Udało się wcisnąć ESC pod skrzyneczkę, będzie porządek w środku
Muszę powalczyć z modułem oświetlenia ... chyba się zepsuł... cały czas działa jeden kierunek i nie ma wstecznego... czas pomyśleć o nowym ? Jakie sugestie ? Światła to na sztywno, ale chciałbym mieć wsteczny .I taki suprajs na koniec.....
[youtube][/youtube]
Link poprawiony.
Pixel
- Adamo
- Znawca / AT!
- Posty: 4754
- Rejestracja: 2007-05-06, 20:17
- Imię: Adam
- Lokalizacja: podlaskie
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Ford M656
Szajbus się robił u mnie jak za mocno dokręciłem.
Kurde z wkładkami do opon też kombinacje robiłem ale nie byłem zadowolony z efektów więc odwiedziłem najbliższego producenta gąbki i uciął mi kawałek na szer opon takiej prawie najtwardszej. Tej HD akurat nie miał ale efekt zadowalający.
Kurde z wkładkami do opon też kombinacje robiłem ale nie byłem zadowolony z efektów więc odwiedziłem najbliższego producenta gąbki i uciął mi kawałek na szer opon takiej prawie najtwardszej. Tej HD akurat nie miał ale efekt zadowalający.
- cina
- Weteran / AT!
- Posty: 2490
- Rejestracja: 2013-09-08, 18:34
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Konstantynów
- Podziękował : 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
Re: Ford M656
Z oponami będę kombinował, zamówiłem różnej twardości gąbki i zobaczymy. Mówisz Adam że ciąłeś gąbki na szerokość opony.
Dziś ostatecznie zdjąłem przy pomocy opalarki wszystkie opony. Felgi z przeznaczeniem na złom.... chyba że zostaje je jako statuetki za zwycięstwo w zawodach
A z tym napędem to zobaczę, zdejmę serwo i zębatki, zobaczymy czy na osi nie ma bicia...
Dziś ostatecznie zdjąłem przy pomocy opalarki wszystkie opony. Felgi z przeznaczeniem na złom.... chyba że zostaje je jako statuetki za zwycięstwo w zawodach
A z tym napędem to zobaczę, zdejmę serwo i zębatki, zobaczymy czy na osi nie ma bicia...
- Radek
- Dinożarł / AT!
- Posty: 11536
- Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
- Imię: noname
- Lokalizacja: WOT
- Podziękował : 26 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Ford M656
Na osi nie masz bicia z tego co widać na filmie, masz nawet chyba ten pierścień zamiast sprzęgła do odbioru co by właśnie nie było bicia, powiem tak czego bym nie próbował to na tej skrzyni też mam bicie na zębatce, może nie aż tak duże (hmm znaczy dawno tam nie zaglądałem), ale jest.
To jest chyba związane z materiałem i wielkością zębatki, bo chyba wszystkie odbiory mają bicia, w axialu i w mst też chyba jest.
To jest chyba związane z materiałem i wielkością zębatki, bo chyba wszystkie odbiory mają bicia, w axialu i w mst też chyba jest.
- cina
- Weteran / AT!
- Posty: 2490
- Rejestracja: 2013-09-08, 18:34
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Konstantynów
- Podziękował : 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
Re: Ford M656
Czyli takie "bicie" odbioru mam uznać za normalne ? Aż wezmę i sprawdzę jak jest summitach... Może to kwestia tego krążka zamiast sprzęgła...
- czayo
- Dinożarł / AT!
- Posty: 3734
- Rejestracja: 2011-01-05, 14:30
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 48 razy
Re: Ford M656
Michał, bicie jest normalne, ale nie aż takie, i zazwyczaj powodowało je sprzęgło, dlatego też zakładałem zamiast niego krążek z czarnego. Ale nawet jak biło, to nie aż tak.
Tak jak Radek pisze, na czarnym nie bardzo widać to falowanie, więc wygląda na to że coś się stało z odbiorem.
Sprawdź czy odbiór jest poprawnie i równo przykręcony, czy piach/kamienie nie dostały sie pomiędzy krążek z czarnego i odbiór, i dociągnij te 3 śrubki które go trzymają.
Jak to nie pomoże, zdejmij całość (krążek jest na wcisk, i ma wycięcie na pin, więc jak odkręcisz tą nakrętkę M4 na ośce, to możesz całość zdjąć.
Co do modułu, to moduł od Czubiego z tego co pamiętam, czy są jest tam na nim jakiś przycisk? Zerknę może mam do niego instrukcję, bo w którymś pamiętam że było coś do ustawienia.
Tak jak Radek pisze, na czarnym nie bardzo widać to falowanie, więc wygląda na to że coś się stało z odbiorem.
Sprawdź czy odbiór jest poprawnie i równo przykręcony, czy piach/kamienie nie dostały sie pomiędzy krążek z czarnego i odbiór, i dociągnij te 3 śrubki które go trzymają.
Jak to nie pomoże, zdejmij całość (krążek jest na wcisk, i ma wycięcie na pin, więc jak odkręcisz tą nakrętkę M4 na ośce, to możesz całość zdjąć.
Co do modułu, to moduł od Czubiego z tego co pamiętam, czy są jest tam na nim jakiś przycisk? Zerknę może mam do niego instrukcję, bo w którymś pamiętam że było coś do ustawienia.
- cina
- Weteran / AT!
- Posty: 2490
- Rejestracja: 2013-09-08, 18:34
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Konstantynów
- Podziękował : 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
Re: Ford M656
Przycisk na module jest jeden.
Ja pamiętam od kiedy oświetlenie szwankuje, z nikt z Was nie wspominał po zawodach że Zipiemu się "choinka" robiła ze świateł. Na module widać jakieś ślady jak by wilgoci więc może coś padło. Jak masz instrukcje to wyślij.