Wpl c24 by grabarz
Wpl c24 by grabarz
Siemanko zakupilem ostatnio wpl c24 w wersji rtr nie kit i powoli zaczynam z nim zabawe na chwile obecna dokrecilem niektore srubki zeby wyeliminowac luzy np na amortyzatorach leca do mnie amortyzatory metalowe zebatki oraz mocniejszy silnik podpowiecie czy wystrczy wymienic silnik seryjny na mocniejszy czy trzeba jeszcze jakas elektronike wymienic? Bede mial sporo pytan do was bo jestem totalnym amatorem :P i czy do silnika dokupić jeszcze przekładnie?
- ges
- Naczelny grafik
- Posty: 2736
- Rejestracja: 2014-04-26, 18:50
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Trzebnica
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: Wpl c24 by grabarz
Docelowo, to wymienisz w nim wszystko, podliczysz, złapiesz się za głowię i zaczniesz szukać modelu. Bo to co masz, to jest zabawka udająca model.
Swoją drogą, odważny jesteś. Piszesz: "jestem totalnym amatorem", ale już kupiłeś zabawkę i teraz pytam co z nią dalej.
Kolejność powinna być odwrotna.
Youtube. Od groma (a przynajmniej pięć) filmów jest o tym co z WPL'em można zrobić.
Czy to ma sens, to dojdziesz do tego za kilka tygodni.
Szukaj, czytaj forum, a wiedza Ci się uporządkuje.
Swoją drogą, odważny jesteś. Piszesz: "jestem totalnym amatorem", ale już kupiłeś zabawkę i teraz pytam co z nią dalej.
Kolejność powinna być odwrotna.
Youtube. Od groma (a przynajmniej pięć) filmów jest o tym co z WPL'em można zrobić.
Czy to ma sens, to dojdziesz do tego za kilka tygodni.
Szukaj, czytaj forum, a wiedza Ci się uporządkuje.
Re: Wpl c24 by grabarz
Ogladalem filmiki francy jak troche to ulepszyl i osobiscie polecal i był z tego zadowolony patrzac z perspektywy zabawki no dobra ale w druga strone za takie pieniadze nie kupię podstawowego w miare fajnie jezdzacego modelu z nizszej polki nie?
Re: Wpl c24 by grabarz
Ale wracajac do tematu, wymiana silnika na mocniejszy jest na zasadzie p&p czy trzeba jeszcze cos zmienic?
Re: Wpl c24 by grabarz
Ten mocniejszy dedykowany czyli 370 bodajże, i tego co teraz widze potrzebna jest przekladnia i metalowe wały ale czy jak tą przekładnie założę to bedzie gdzie się wpiac czy trzeba jeszcze jakąś elektronike dołożyć?
-
- Teoretyk
- Posty: 28
- Rejestracja: 2019-03-06, 14:41
- Imię: Daniel
Re: Wpl c24 by grabarz
żeby z rtr coś zrobić trzeba wymienić wszystko
RTR - model na półkę
KIT - model do jazdy
Niestety w rtr masz wszystko zintegrowane, więc masz do wymiany aparature,, odbiornik nowe ESC , silnik + przekładnia, Serwo skrętu, wały na metalowe, oraz metalowe dyfry
W kit jest podobnie ale np opony są miększe, dają serwo w zestawie itp
Silnik przychodzi bez kabli zazwyczaj, jeśli zatem już coś, to musisz kupic konektory JST takie czerwone - które ma ESC 20/30A , przylutować plus z minusem i podłączyć - silnik do ramy pasuje plug and play - niestety 130 silnik ma wały na trzpień, i przyklejane , 370 ma wypustki i robaczki więc trzeba wymienić. Plastikowe tryby za długo Ci nie pociągną wiec też od razu na metal.
Żeby obłsłużyć przekładanie, potrzebujesz apki która ma minimum 3 kanały, np Austar ax5s chyba ze dopłacisz od razu do Dumborc x6 - 6 kanałowa z żyroskopem za 100zł
Jak już wymienisz ESC to niestety musisz wymienić konektory w bateri na te czerwone jst, takze lutownica
Serwo żeby zamontować normalnie micro plug&play ale niestety holder do serwa musisz wyrzeźbić sam albo kupić metalową płytkę
Ogółem jeśli chodzi o serie WPL, to taniej byłoby kupić endera 3 ( drukarka 3d ) i drukować samemu części - na stronkach można wydrukować cały model z plastiku jeśli chcesz
Elementy zawieszenia to temat rzeka i od razu powiem Ci że jest to nie opłacalne - żeby wymienić amorki musisz, kupić same amorki, osobno przedłużki do nich, żeby zamontować do wałów musisz wymienić te podpory i co za tym idzie linki zawieszenia - metal i plastik mają inną średnice . Wymiana nie opłacalna bo sprężyny są za twarde do tego modelu i lepiej jeździ na stockowych
Opony pomiędzy rtr a kit różną się miękkością i to widać, te z kita wręcz spadają z felgi gdzie RTR potrzeba jakiś 3kg by się coś tam ugieło ^^
Ja sam mam c24 po ostrym tuningu już rok, 80% wypadów to błoto po maskę bez zabezpieczeń i dalej trzyma - Od razu polecam kupić klej do gwintów
I nie zrażaj się do kolegów z forum , po prostu wydali 2 tyś na swoje modele i coś co jest warte 150zł według nich nie ma prawa jeździć - Mój wpl z 370-tką na 1 biegu spokojnie ciągnie 3-4kg inne pojazdy, jest nawet w stanie podjechać pod ścianę - fajny MODEL na początek
Link wklejony i poprawiony.
Pixel
RTR - model na półkę
KIT - model do jazdy
Niestety w rtr masz wszystko zintegrowane, więc masz do wymiany aparature,, odbiornik nowe ESC , silnik + przekładnia, Serwo skrętu, wały na metalowe, oraz metalowe dyfry
W kit jest podobnie ale np opony są miększe, dają serwo w zestawie itp
Silnik przychodzi bez kabli zazwyczaj, jeśli zatem już coś, to musisz kupic konektory JST takie czerwone - które ma ESC 20/30A , przylutować plus z minusem i podłączyć - silnik do ramy pasuje plug and play - niestety 130 silnik ma wały na trzpień, i przyklejane , 370 ma wypustki i robaczki więc trzeba wymienić. Plastikowe tryby za długo Ci nie pociągną wiec też od razu na metal.
Żeby obłsłużyć przekładanie, potrzebujesz apki która ma minimum 3 kanały, np Austar ax5s chyba ze dopłacisz od razu do Dumborc x6 - 6 kanałowa z żyroskopem za 100zł
Jak już wymienisz ESC to niestety musisz wymienić konektory w bateri na te czerwone jst, takze lutownica
Serwo żeby zamontować normalnie micro plug&play ale niestety holder do serwa musisz wyrzeźbić sam albo kupić metalową płytkę
Ogółem jeśli chodzi o serie WPL, to taniej byłoby kupić endera 3 ( drukarka 3d ) i drukować samemu części - na stronkach można wydrukować cały model z plastiku jeśli chcesz
Elementy zawieszenia to temat rzeka i od razu powiem Ci że jest to nie opłacalne - żeby wymienić amorki musisz, kupić same amorki, osobno przedłużki do nich, żeby zamontować do wałów musisz wymienić te podpory i co za tym idzie linki zawieszenia - metal i plastik mają inną średnice . Wymiana nie opłacalna bo sprężyny są za twarde do tego modelu i lepiej jeździ na stockowych
Opony pomiędzy rtr a kit różną się miękkością i to widać, te z kita wręcz spadają z felgi gdzie RTR potrzeba jakiś 3kg by się coś tam ugieło ^^
Ja sam mam c24 po ostrym tuningu już rok, 80% wypadów to błoto po maskę bez zabezpieczeń i dalej trzyma - Od razu polecam kupić klej do gwintów
I nie zrażaj się do kolegów z forum , po prostu wydali 2 tyś na swoje modele i coś co jest warte 150zł według nich nie ma prawa jeździć - Mój wpl z 370-tką na 1 biegu spokojnie ciągnie 3-4kg inne pojazdy, jest nawet w stanie podjechać pod ścianę - fajny MODEL na początek
Link wklejony i poprawiony.
Pixel
Re: Wpl c24 by grabarz
Dzieki wielkie za wyjaśnienie! wlasnie doszedlem do tego ze silnik w rame pasuje ale waly już nie i zamowilem metalowe, przekladnie metalowe juz mam kwestia teraz właśnie przekładni teraz jak polaczyc i co dolozyc z elektroniki, a podal bys mi linki co dokładnie potrzebuje zeby ta przekladnie spiac z silnikiem?
Re: Wpl c24 by grabarz
Pytanie, czy w tym C24 masz skręt a'la zabawka czy już normalne serwo? Jeśli to drugie, to elektroniki możesz nie ruszać, owszem, jest kijowa, ale spokojnie radzi sobie z obsługą silnika 370.
Re: Wpl c24 by grabarz
No to żeby to działało po bożemu, potrzebujesz:grabarz pisze:Wydaje mi sie ze zabawka bo dziala 0-1
a) serwo do skrętu kół: https://pl.aliexpress.com/item/32878844 ... 459cnqo6KA
trzecia pozycja u góry, opisane jako "steeringturningservo", powinien do tego jeszcze być zestaw orczyków i tulejek.
b) aparatura, czyli nadajnik + odbiornik - dwa kanały wystarczą. Np. taki: https://www.gimmik.net/Radio_pistoletow ... 17678.html
c) regulator - https://www.gimmik.net/Szczotkowy_regul ... 21721.html
d) akumulator - najlepiej coś w stylu LiPo 2S 1500mah.
Zamiast pozycji b, c i d możesz też wypróbować budżetowy zestaw tego typu: https://pl.aliexpress.com/item/32905203 ... 35b3w8JagM
Na pewno wyjdzie dużo taniej niż kompletowanie elektroniki samemu, na pewno jest dużo lepszy niż oryginalna, zabawkowa elektronika, pytanie tylko jak wypada w porównaniu do normalnej, hobbystycznej aparatury
-
- Teoretyk
- Posty: 28
- Rejestracja: 2019-03-06, 14:41
- Imię: Daniel
Re: Wpl c24 by grabarz
Wystarczy MG90S https://pl.aliexpress.com/item/32952046 ... b201603_52a) serwo do skrętu kół: https://pl.aliexpress.com/item/32878844 ... 459cnqo6KA
trzecia pozycja u góry, opisane jako "steeringturningservo", powinien do tego jeszcze być zestaw orczyków i tulejek.
Sam mam i wystarcza nawet żeby koło skręcić pod obciążeniem
https://pl.aliexpress.com/item/40002200 ... b201603_52b) aparatura, czyli nadajnik + odbiornik - dwa kanały wystarczą. Np. taki: https://www.gimmik.net/Radio_pistoletow ... 17678.html
Tańsza opcja , 6 kanałów w tym 4ch 1-0-2 do wyciągarki, może kupić też wersję z żyroskopem, który przyda mu się np do szybszych modeli - na 1 na 100% nie skończy, a odbiornik z gyro około 10 funtów więc groszowe sprawy - jeszcze ciekawostka, posiada gniazdo monojack i można używać jej do komputera jako kontrolera do np re-volt czy VRC Racing Od biedy w NFS też zadziała
Do czego mu 60A w silniku 370, po za tym nie ma miejsca na tyle żeby go sensownie go tam upchać. Wystarczy mu taki https://pl.aliexpress.com/item/40002295 ... b201603_52 . Posiada dragbrake i obsługuje 2s zmieści się pod serwemc) regulator - https://www.gimmik.net/Szczotkowy_regul ... 21721.html
Bateria według uznania, ja jeżdżę na nimh 1500 mah - starcza na 25-30 minut i kosztuje grosze, ale może kupić też lipo 2s około 1000mah i też będzie dobre
Druga sprawa do wpl nie ważne jakiego czy tob1 b36 czy c14 i 24 2 biegowa skrzynia jest o wiele lepsza niż single i silnik 370 - większa precyzja więcej mocy
https://uk.banggood.com/WPL-Speed-Chang ... rehouse=CN
Na 1 jedzie 50% wolniej niż na oryginale a 2 jest niby o 25% szybsza niż oryginał - do tego jedynka nawet jak ESC nie ma hamulca , spowalnia silnikiem