Toyota FZJ80 "......4X4"
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6929
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Toyota FZJ80 "......4X4"
Kolejna toyota
I znowu przez Radka
No może za dużo powiedziane, że toyota, na razie to zlepek części, w tym karoseria leżakowana przez minimum 5 lat.
Stan na teraz:
- nadwozie "od chinczyka", w stanie fabrycznym
- mosty axial scxII
- rama od szczepko
- wnętrze- gotowiec "od chińczyka"
- deska rozdzielcza z kierownicą po lewej stronie (druk 3d)
- trochę dodatków do karoserii, bagażnik dachowy, drabinka, mocowanie koła zapasowego, zderzaki przód...
Model poskładany na losowych częściach z szuflady w zasadzie do przymiarki kół, więc nie ma o czym opowiadać.
W planach:
- podwozie od RCRun (zamówione ponad 2 miesiące temu )
- zderzak metalowy na tył
- malowanie zgodne z pierwowzorem wyprawówki 1:1 z okolicy - będzie update nazwy garażu.
- pełne wnętrze , może jakieś dodatkowe wyposażenie wyprawowe (jeśli będzie jeszcze miejsce)
Pozostaje pociąć karoserię i czekać na części.
I takie porównanie z wpl 1:16:
I znowu przez Radka
No może za dużo powiedziane, że toyota, na razie to zlepek części, w tym karoseria leżakowana przez minimum 5 lat.
Stan na teraz:
- nadwozie "od chinczyka", w stanie fabrycznym
- mosty axial scxII
- rama od szczepko
- wnętrze- gotowiec "od chińczyka"
- deska rozdzielcza z kierownicą po lewej stronie (druk 3d)
- trochę dodatków do karoserii, bagażnik dachowy, drabinka, mocowanie koła zapasowego, zderzaki przód...
Model poskładany na losowych częściach z szuflady w zasadzie do przymiarki kół, więc nie ma o czym opowiadać.
W planach:
- podwozie od RCRun (zamówione ponad 2 miesiące temu )
- zderzak metalowy na tył
- malowanie zgodne z pierwowzorem wyprawówki 1:1 z okolicy - będzie update nazwy garażu.
- pełne wnętrze , może jakieś dodatkowe wyposażenie wyprawowe (jeśli będzie jeszcze miejsce)
Pozostaje pociąć karoserię i czekać na części.
I takie porównanie z wpl 1:16:
- Radek
- Dinożarł / AT!
- Posty: 11536
- Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
- Imię: noname
- Lokalizacja: WOT
- Podziękował : 26 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Toyota FZJ80 "......4X4"
No nareszcie
A co to za deska z kierownicą po lewej stronie
Jakie mocowania sobie wymyśliłeś, szacun
Szkoda że i tak pójdzie w piach, bo mam nadziej że w końcu dojdzie do Ciebie dedykowane podwozie
A co to za deska z kierownicą po lewej stronie
Jakie mocowania sobie wymyśliłeś, szacun
Szkoda że i tak pójdzie w piach, bo mam nadziej że w końcu dojdzie do Ciebie dedykowane podwozie
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6929
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: Toyota FZJ80 "......4X4"
Mocowania karoserii wykonane przez szczepko.
Po podmianie podwozia, obecne prawdopodobnie trafi pod cherokee, to podobnych rozmiarów karoseria i też leżakuje od lat
Deska z kierownicą po właściwej stronie gdzieś jest, kiedyś ją znajdę, prawie na pewno
Po podmianie podwozia, obecne prawdopodobnie trafi pod cherokee, to podobnych rozmiarów karoseria i też leżakuje od lat
Deska z kierownicą po właściwej stronie gdzieś jest, kiedyś ją znajdę, prawie na pewno
- Jakoob
- YOTA Maniak / AT
- Posty: 2641
- Rejestracja: 2011-10-10, 13:50
- Imię: pije Kuba do Jakuba
- Lokalizacja: WPR
- Podziękował : 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Toyota FZJ80 "......4X4"
oj chyba jednak zlocik Toyotek moze wypalić? Mega wdzięczna karoca , Krzysztof, buda była leżakowana, pomijam ile lat ale w jakich warunkach? Szczelnie zamknięta, lodówka, bez światła? Jak wyglądają szyby, masz lekko mleczne?
- Jakoob
- YOTA Maniak / AT
- Posty: 2641
- Rejestracja: 2011-10-10, 13:50
- Imię: pije Kuba do Jakuba
- Lokalizacja: WPR
- Podziękował : 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6929
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: Toyota FZJ80 "......4X4"
Powoli coś tam się dzieje w temacie.
Po ponad 2 miesiącach dotarła wreszcie przesyłka z podwoziem RCRUN LC80. Rama ma regulowany rozstaw osi w zakresie 295-343mm (wg producenta), długość 519mm, szerokość od 74 do 118mm.
W standardzie jest przystosowana do nadwozia LC80 (rozstaw osi, mocowanie w punkty montażowe karoserii). Rama ma też...tabliczkę znamionową
Mosty jakby gdzieś już widziałem... rc4wd, K44?
Rama, przekładnia i mosty byly fabrycznie złożone, ale zostały niezwłocznie rozebrane na części pierwsze. O ile w mostach ślady środków smarnych istniały, to przekładnia była sucha jak pieprz...
Cdn.
Po ponad 2 miesiącach dotarła wreszcie przesyłka z podwoziem RCRUN LC80. Rama ma regulowany rozstaw osi w zakresie 295-343mm (wg producenta), długość 519mm, szerokość od 74 do 118mm.
W standardzie jest przystosowana do nadwozia LC80 (rozstaw osi, mocowanie w punkty montażowe karoserii). Rama ma też...tabliczkę znamionową
Mosty jakby gdzieś już widziałem... rc4wd, K44?
Rama, przekładnia i mosty byly fabrycznie złożone, ale zostały niezwłocznie rozebrane na części pierwsze. O ile w mostach ślady środków smarnych istniały, to przekładnia była sucha jak pieprz...
Cdn.
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6929
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: Toyota FZJ80 "......4X4"
Mosty...
Obudowy to stop aluminium, koła zębate mają proste zęby (starsze wypusty podobno miały zęby helikalne a proste były zamiennikami "heavy-duty"), atak 12T, odbiór 32T (przełożenie 2.667:1).
Łożyska z osłoną metalową (ZZ), most przedni:
- 12x6x4 2szt.
- 16x8x5 2szt.
- 11x5x4 6szt.
- 8x5x2,5 2szt.
Most tylny:
- 12x6x4 2szt.
- 16x8x5 2szt.
- 11x5x4 4szt.
Podkładka mosiężna - dystans na każdym ataku ma rozmiar 10x6,25x1,1 mm, e-clips 10x5x0,6.
Przekładnia.
Obudowa przekładni to również odlew, w środku znajdują się stalowe koła zębate z prostymi zębami.
Łożyska typu ZZ:
- 10x5x4 12 szt.
Łożyska typu RS:
- 16x8x5 1szt.
Przełożenie przekładni przy ataku 17T wychodzi 24,36:1, co razem z przełożeniem mostów powinno dać przełożenie całkowite 64,97:1, czyli dosyć konkretna redukcja.
Silnik fusion 1800kV z wbudowanym ESC jest nieco dłuższy niż standardowy silnik 540, ale mieści się w obudowie, możliwe jest też założenie plastikowej pokrywy silnika z atrapą wentylatora i pasków osprzętu.
Obudowy to stop aluminium, koła zębate mają proste zęby (starsze wypusty podobno miały zęby helikalne a proste były zamiennikami "heavy-duty"), atak 12T, odbiór 32T (przełożenie 2.667:1).
Łożyska z osłoną metalową (ZZ), most przedni:
- 12x6x4 2szt.
- 16x8x5 2szt.
- 11x5x4 6szt.
- 8x5x2,5 2szt.
Most tylny:
- 12x6x4 2szt.
- 16x8x5 2szt.
- 11x5x4 4szt.
Podkładka mosiężna - dystans na każdym ataku ma rozmiar 10x6,25x1,1 mm, e-clips 10x5x0,6.
Przekładnia.
Obudowa przekładni to również odlew, w środku znajdują się stalowe koła zębate z prostymi zębami.
Łożyska typu ZZ:
- 10x5x4 12 szt.
Łożyska typu RS:
- 16x8x5 1szt.
Przełożenie przekładni przy ataku 17T wychodzi 24,36:1, co razem z przełożeniem mostów powinno dać przełożenie całkowite 64,97:1, czyli dosyć konkretna redukcja.
Silnik fusion 1800kV z wbudowanym ESC jest nieco dłuższy niż standardowy silnik 540, ale mieści się w obudowie, możliwe jest też założenie plastikowej pokrywy silnika z atrapą wentylatora i pasków osprzętu.
- Jakoob
- YOTA Maniak / AT
- Posty: 2641
- Rejestracja: 2011-10-10, 13:50
- Imię: pije Kuba do Jakuba
- Lokalizacja: WPR
- Podziękował : 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Toyota FZJ80 "......4X4"
Krzysztof, ale świetnie to pasuje! Podwozie pierwsza klasa do tej budy . Koła - mi jakoś najbardziej widzą się te z ostatniej fotki, takie jest na przedniej osi, wąska oponka ale jednak wysoka, skalowa. ale będzie ładny model
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6929
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: Toyota FZJ80 "......4X4"
Co do opon, to decyzja jeszcze nie podjęta. Razem z Radkiem piszecie o tych samych oponach - KLR M/T 1.9 105x35mm, mi też najbardziej odpowiadaja od strony wizualnej. Obecnie stoi na nieco mniejszych (100mm), ale szerszych (39mm) dickcepek mud country 1.9. Model będzie mieć słuszną wagę, myślę że w okolicy 5,5 kg, więc opony (i wkladki) będą miały co robić. Te wąskie opony już w tej chwili dosyć mocno poddają się pod aktualną masą, coś trzeba będzie podziałać z wkładkami docelowo. Szersze Dick Cepek trochę lepiej znoszą obciążenie na standardowych wkładkach.
Mały dylemat jest z cięciem karoserii, tj. planowałem zmienić zderzaki przód tył na metalowe, ale tym samym stracę oryginalne, szybkie mocowania do podwozia i zacznie się kombinowanie
Już sobie dodałem roboty wycinając pokrywę silnika i tylną klapę...
Chyba jednak potnę ją do końca, będzie następny niedokończony projekt na lata
Mały dylemat jest z cięciem karoserii, tj. planowałem zmienić zderzaki przód tył na metalowe, ale tym samym stracę oryginalne, szybkie mocowania do podwozia i zacznie się kombinowanie
Już sobie dodałem roboty wycinając pokrywę silnika i tylną klapę...
Chyba jednak potnę ją do końca, będzie następny niedokończony projekt na lata