Hummer H2 1:6
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6928
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Hummer H2 1:6
Jakiś czas temu trafiła mi się karoseria Hummera z New Bright, więc chociaż za "młotkiem" nie przepadam postanowiłem poskładać model "for fun" (a raczej "for kids") na bazie tej karoserii.
Z szuflad wygrzebałem potrzebne części, głównie z mojego pierwszego modelu - HPI Crawler King:
- mosty z HPI Crawler King
- koła 2.2 z Crawler Kinga wraz z oponami Rock Grabber
- skrzynia traxxas 2 biegowa
- tymczasowo silnik szczotkowy HPI 55T i regiel HPI EN1
- wały traxxas super-grubasy (chyba od summita?)
- amortyzatory traxxas slash
Ramę po 2 h nauki programu udało mi się narysować w CADzie, wycięciem zajął się Zawisza
Z założenia projekt niskobudżetowy, tzn w sensie, że części z szuflady....
Pierwsza przymiarka nadwozia z kołami HPI i mostami wraitha - ostatecznie te mosty przeznaczę na inny cel:
Projekt ramy:
Mosty HPI zostały gruntownie wyczyszczone i ponownie nasmarowane - model wyjeździł od nowości max 10 pakietów, więc zużycia nie stwierdziłem
Z szuflad wygrzebałem potrzebne części, głównie z mojego pierwszego modelu - HPI Crawler King:
- mosty z HPI Crawler King
- koła 2.2 z Crawler Kinga wraz z oponami Rock Grabber
- skrzynia traxxas 2 biegowa
- tymczasowo silnik szczotkowy HPI 55T i regiel HPI EN1
- wały traxxas super-grubasy (chyba od summita?)
- amortyzatory traxxas slash
Ramę po 2 h nauki programu udało mi się narysować w CADzie, wycięciem zajął się Zawisza
Z założenia projekt niskobudżetowy, tzn w sensie, że części z szuflady....
Pierwsza przymiarka nadwozia z kołami HPI i mostami wraitha - ostatecznie te mosty przeznaczę na inny cel:
Projekt ramy:
Mosty HPI zostały gruntownie wyczyszczone i ponownie nasmarowane - model wyjeździł od nowości max 10 pakietów, więc zużycia nie stwierdziłem
Ostatnio zmieniony 2014-06-04, 14:27 przez jaruso, łącznie zmieniany 2 razy.
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6928
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Mosty wraitha i koła hpi są dla niej za waskie Na mostach HPI koła chowają się w nadkolach.
Rama ma ok 64 cm długości, karoseria myślę, że ok 67 cm.
Zmierzę przy okazji, model w garażu - w domu brak miejsca na tego olbrzyma.
Praktycznie model już skończony, chcę przenieść jeszcze serwo z ramy na most i dorabiam mocowania.
Rama ma ok 64 cm długości, karoseria myślę, że ok 67 cm.
Zmierzę przy okazji, model w garażu - w domu brak miejsca na tego olbrzyma.
Praktycznie model już skończony, chcę przenieść jeszcze serwo z ramy na most i dorabiam mocowania.
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6928
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Muszę kiedyś porządne foty porobić ale jakoś nie uśmiecha mi się za każdym razem taszczyć lustra do garażu a telefon zawsze jest pod ręką ...
Serducho - przekładnia traxxas 2 biegowa plus dorobione uchwyty do ramy i tymczasowy silnik - waga zestawu - 490g.
Sama rama (2 podłużnice) ważą 430g. Całość z karoserią, elektroniką i pakietem 8,4V NiMh (RTR) waży na razie 3,95 kg. Koła niedociążone.
Wiercenie i ręczne gwintowanie otworów w ramie - w sumie 230 sztuk.... to naprawdę działa kojąco na zszarpane nerwy
Taki warsztatowy chillout
Serducho - przekładnia traxxas 2 biegowa plus dorobione uchwyty do ramy i tymczasowy silnik - waga zestawu - 490g.
Sama rama (2 podłużnice) ważą 430g. Całość z karoserią, elektroniką i pakietem 8,4V NiMh (RTR) waży na razie 3,95 kg. Koła niedociążone.
Wiercenie i ręczne gwintowanie otworów w ramie - w sumie 230 sztuk.... to naprawdę działa kojąco na zszarpane nerwy
Taki warsztatowy chillout
- welna79
- Znawca / AT!
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2012-02-23, 00:10
- Imię: Stasiu, Staszek
- Lokalizacja: Gród Kraka
- Podziękował : 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 32 razy
I weź tu człowieku szczerze pochwal - nawet to musi być skomentowane
Jak mówię że się podoba, to nie po to by słuchać że ci i tak bije i krzywo i w ogóle kożuch w mlecznej
Dla mnie jesteś GOŚĆ/FACHURA
tyle modeli z taką starannością i przy takim parciu czasowym i tak niskim budżecie
Powodzonka
i pozdrawiam
Staśko
Jak mówię że się podoba, to nie po to by słuchać że ci i tak bije i krzywo i w ogóle kożuch w mlecznej
Dla mnie jesteś GOŚĆ/FACHURA
tyle modeli z taką starannością i przy takim parciu czasowym i tak niskim budżecie
Powodzonka
i pozdrawiam
Staśko
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6928
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Kuracji ciąg dalszy...
Zaplecze - prawie CNC
Przeróbka półosi na wały "mega grubasy" traxxasa, znalazłem w szufladzie zapasowe yokesy i wymieniłem na nie oryginalne ośki.
Ramę zaprojektowałem tak, aby możliwie łatwo można było ją zamocować do karoserii...
Wystarczyło dorobić odpowiednie mocowania..
Trochę rzeźbienia przy mocowaniach przekładni - na razie 2 szt. docelowo będzie 4:
Zaplecze - prawie CNC
Przeróbka półosi na wały "mega grubasy" traxxasa, znalazłem w szufladzie zapasowe yokesy i wymieniłem na nie oryginalne ośki.
Ramę zaprojektowałem tak, aby możliwie łatwo można było ją zamocować do karoserii...
Wystarczyło dorobić odpowiednie mocowania..
Trochę rzeźbienia przy mocowaniach przekładni - na razie 2 szt. docelowo będzie 4: