Ford 350 Irko

Tematy odnośnie budowy naszych modeli klasy Sport
Awatar użytkownika
irko
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 1595
Rejestracja: 2011-10-09, 23:32
Imię: Irek
Lokalizacja: mazowieckie
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Ford 350 Irko

#1

Post autor: irko »

I jest nowa przygoda.
Mamy na tapecie Forda 350 zakupionego od Palmera.

Wykonane przebudowy
- likwidacja skretu tylnej osi
- podniesienie skrzyni o 1 cm do góry
- przeniesienie pakietu do wneki wykonanej w ramie
- wykonanie nadkoli
- większe koła
- odwrócone serwo skretu
- skrócone lusterka (TERAZ SA WYJMOWANE ;) )

Mosty jeszcze nie zablokowane.

Niestety mamy problemy ze skrzynia biegów.
Na trzecim biegu przerywa - jeśli macie sugestie w czym rzecz (uszkodzony tryb?) prosimy o sugestie :(

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Przód troche nie pasuje z paka - sie poprawi.
najwazniejszy problem to ta skrzynia ..
:(
Ostatnio zmieniony 2014-07-05, 20:29 przez irko, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Radek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11533
Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
Imię: noname
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

#2

Post autor: Radek »

Super gratulcje :OK

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13463
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

#3

Post autor: zotornik »

Stary "dobry fjord" i wszystkie klasyczne z nim związane problemy. Jakbyśmy się cofnęli o jakieś 5-6 lat ;)

:OK

Bardzo ładny model - tylko w odróżnieniu od Axiala - wersja fabryczna wymaga kilku "standardowych" modyfikacji. Sięgnij do starszych tematów np. niezapomnianego Tomyego :)

Awatar użytkownika
irko
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 1595
Rejestracja: 2011-10-09, 23:32
Imię: Irek
Lokalizacja: mazowieckie
Otrzymał podziękowań: 2 razy

#4

Post autor: irko »

Dzięki za kibicowanie :)
Fiord na razie ma zastosowanie inne niz trialowe, sprawia frajde juniorowi ta skrzynia 3 biegowa ;). nawet mostów na razie nie blokowaliśmy...

Awatar użytkownika
Radzik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 5327
Rejestracja: 2010-09-07, 21:34
Imię: Radek
Lokalizacja: Będzin
Podziękował : 11 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy

#5

Post autor: Radzik »

Gratki zakupu :ok

Awatar użytkownika
zach23
Teoretyk
Posty: 178
Rejestracja: 2013-11-27, 11:46
Imię: Robert
Lokalizacja: Warszawa Bródno
Otrzymał podziękowań: 2 razy

#6

Post autor: zach23 »

Na drugim zdjeciu w zderzeku widac klasyczna pozycje fotografa przy takich ujeciach :W

Awatar użytkownika
irko
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 1595
Rejestracja: 2011-10-09, 23:32
Imię: Irek
Lokalizacja: mazowieckie
Otrzymał podziękowań: 2 razy

#7

Post autor: irko »

zach23 pisze:Na drugim zdjeciu w zderzeku widac klasyczna pozycje fotografa przy takich ujeciach :W
:)



A jak blokowanie mostów wpływa na trwałość elementów.
Czytałem relacje w garażach i opinie są rożne....

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13463
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

#8

Post autor: zotornik »

Defek I miał zablokowane dyfry klejem na gorąco. Pisałem już wielokrotnie dlaczego tak, a nie na "twardo" obróceniem jednej z zębatek lub np. poxipolem. Super przeciążenie, które ewentualnie Ci się przydarzy zmieli klej, ale zębatki będą całe.
Defek jeździł w klasie Sport na kołach 2.2" i była to wówczas naprawdę ciężka jazda - klej puścił dwa razy w ciągu 4 lat. Mosty sprzedałem w idealnym stanie jak chodzi o dyfry i półosie.

Awatar użytkownika
irko
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 1595
Rejestracja: 2011-10-09, 23:32
Imię: Irek
Lokalizacja: mazowieckie
Otrzymał podziękowań: 2 razy

#9

Post autor: irko »

Te moje mosty maja mozliwość blokowaniem śrubą (taka jak przetyczka do wałów)
Wystarczy zdjąć dekiel i wkręcic albo wykręcić śrubę.
Czemu tak ich nie zablokować?

Awatar użytkownika
Dextil
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 1995
Rejestracja: 2012-04-26, 09:35
Imię: Michał
Lokalizacja: Giżycko
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

#10

Post autor: Dextil »

irko pisze:Te moje mosty maja mozliwość blokowaniem śrubą (taka jak przetyczka do wałów)
Wystarczy zdjąć dekiel i wkręcic albo wykręcić śrubę.
Czemu tak ich nie zablokować?
Bo przy zbyt dużym przeciążeniu nie puści i coś klęknie. Przy kleju puści właśnie on i oszczędzisz np. zębatki, wały ;)

:W

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13463
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

#11

Post autor: zotornik »

irko pisze:Te moje mosty maja mozliwość blokowaniem śrubą (taka jak przetyczka do wałów)
Wystarczy zdjąć dekiel i wkręcic albo wykręcić śrubę.
Czemu tak ich nie zablokować?
W moich mostach (TLT) nie było takiego rozwiązania, ale środek mostów był prawie identyczny. O ile dobrze pamiętam blokada na pin morze doprowadzić do uszkodzenia wieloklinów na półosiach i tym samym w dużej zębatce dyfra.

Awatar użytkownika
irko
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 1595
Rejestracja: 2011-10-09, 23:32
Imię: Irek
Lokalizacja: mazowieckie
Otrzymał podziękowań: 2 razy

#12

Post autor: irko »

Poniżej kilka zdjęć Forda
Po przesunięciu skrzyni do góry i założeniu większych kół uzyskałem:
- prześwit pod rozdzielaczem - 5,5cm
- prześwit pod mostem 4,5 cm

Do obsługi auta służy aparatura drążkowa.
Jak widać na zdjęciu - lewy drążek pozwala na zmianę biegów i skręt.
Żeby przy skręcaniu biegi same sie nie zmieniały - dodana nakładka.
Ogranicza ona też wychył serwa do zmiany biegów, zeby nie wyrywało drążka przy maksymalnym wychyle serwa.

Skręt - bardzo słaby. Dodałem serwo 14kg i nareszcie ma siłe ruszyć drążkiem.
Potrzebny jeszcze dłuższy orczyk żeby koła wychylały się bardziej (jest jeszcze miejsce).

Pod rozdzielacz dodana blacha slizgowa żeby nie haczył.

Orurowanie podniesione maksymalnie wysoko.



Moje uwagi:
Na tym zawieszeniu wykrzyż jest symboliczny.
Główny argument juniora za zakupem, czyli skrzynia biegów nie sprawdza się (równie dobrze można śmigać na 3 biegu, mocy starcza, tyle, ze na 1-ym, 2-im jest mniejsze ryzyko wywrotki)
Cała masa auta jest umieszczona bardzo wysoko = auto jest wywrotne.
W terenie jeździ średnio, głownie przez słaby wykrzyż i złe rozplanowanie mas.
Axial scx10 objeżdża go jak chce.

Tak jeździ (filmik z trawnikowych testów:) )

[youtube][/youtube]


Chętnie zamieniłbym mu karoserie na HILUXA żeby jeśli nie jeździ dobrze to żeby przynajmniej miał zgodne z oryginałem zawieszenie mojej ulubionej marki ;)





Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
wojtasrz
Początkujący
Początkujący
Posty: 569
Rejestracja: 2012-04-02, 09:27
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Białystok/Mońki
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

#13

Post autor: wojtasrz »

Piękny model. I duży ;) Kolorek zostaje biały, czy jakiś painting przewidujesz? pozdro :W

Samuraj
Początkujący
Początkujący
Posty: 308
Rejestracja: 2008-06-25, 15:02
Imię: Rafał
Lokalizacja: Białystok

#14

Post autor: Samuraj »

Super sprawa :OK
Powodzenia w realizacji projektu :W

Awatar użytkownika
maciejek
Teoretyk
Posty: 331
Rejestracja: 2009-11-15, 08:46
Imię: Maciek
Lokalizacja: Łódź

#15

Post autor: maciejek »

witam , u mnie w fordzie zrezygnowałem z zastosowania fabrycznych klocków na most do których przykręcone są pióra, zrobiłem trochę niższe skośne klocki, do tego zrobiłem takie ''tulejki'' do skręcenia pióra z mostem, które są na piórze, ta tulejka to podkładka na dole i górze a pomiędzy gumowych tulejka z wcięciem taka do mocowania sera żeby nie było na sztywno przykręcone, zastosowanie tych tulejek na piórze pozwala na lekki ruch pióra co przy skręceniu na sztywno jest niemożliwe, pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż - Sport”