Jeszcze jeden Scout
Jeszcze jeden Scout
Dzień dobry wszystkim! Bez grafomańskich wstępów o dziecięcych marzeniach RC itp. otwieram kolejny garaż z Maverick (jeszcze) Scoutem. Plan jest taki, żeby stopniowo (co się akurat popsuje albo upoluję w dobrej cenie) wymieniać na części robione do AX10 przez małe, zwinne, chińskie rączki. Narzędzi mam mało, także jest lekka partyzantka.
Zrobione:
-Nowy orczyk, oryginał pękł na pierwszej przejażdżce.
-Podcięte na gwiazdki gąbki w kołach.
-Beadlocki dechromowane i pomalowane na czarny mat (wreszcie to nie wygląda jak z marketu).
W trakcie:
-Przenosiny baterii na tylną oś, zdążyłem już dorobić mocowanie, czekam na lutownice żeby przerobić wtyki z Tamiyi na XT60, akurat to w nowym Lipo siedzi.
-Jak poleci bateria to resztę elektroniki poprzesuwam możliwie w dół.
-Obudowę zmywam i machnę na coś mniej odpustowego.
-Drobiazgi, wyciąłem ograniczniki skrętu, została mi jeszcze gruszka do wyczyszczenia.
Plany:
-Dociążenie kół, muszę się tylko zmobilizować i do wędkarskiego przejść.
-Komplet HB Sedona.
-Może skrócę skok amorów.
-Zrobienie tylnej osi na sztywno.
Patrzyłem po garażach jakie Scoutom krzywdy robicie, ale jak jakiś dobry patent przeoczyłem to piszcie.
A na koniec kilka zdjęć.
Zrobione:
-Nowy orczyk, oryginał pękł na pierwszej przejażdżce.
-Podcięte na gwiazdki gąbki w kołach.
-Beadlocki dechromowane i pomalowane na czarny mat (wreszcie to nie wygląda jak z marketu).
W trakcie:
-Przenosiny baterii na tylną oś, zdążyłem już dorobić mocowanie, czekam na lutownice żeby przerobić wtyki z Tamiyi na XT60, akurat to w nowym Lipo siedzi.
-Jak poleci bateria to resztę elektroniki poprzesuwam możliwie w dół.
-Obudowę zmywam i machnę na coś mniej odpustowego.
-Drobiazgi, wyciąłem ograniczniki skrętu, została mi jeszcze gruszka do wyczyszczenia.
Plany:
-Dociążenie kół, muszę się tylko zmobilizować i do wędkarskiego przejść.
-Komplet HB Sedona.
-Może skrócę skok amorów.
-Zrobienie tylnej osi na sztywno.
Patrzyłem po garażach jakie Scoutom krzywdy robicie, ale jak jakiś dobry patent przeoczyłem to piszcie.
A na koniec kilka zdjęć.
- irko
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 1595
- Rejestracja: 2011-10-09, 23:32
- Imię: Irek
- Lokalizacja: mazowieckie
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Mozna od razu rozebrać i wzmocnić, bo pęknie na pewno.
A pakiet na tylnej osi to dobry pomysł? Miałem tak przez krotki czas i na podjazdach piękne salta do tylu autko robiło...
Mocowania pseudooslon pod mostami wycięte czy w inny sposób zabezpieczone przed oraniem terenu? Ja przykręciłam blaszki, żeby sie ślizgał po terenie....
Budka żeby tak nie sterczała, opuściłem o 2cm (nowe otwory na słupki).
A pakiet na tylnej osi to dobry pomysł? Miałem tak przez krotki czas i na podjazdach piękne salta do tylu autko robiło...
Mocowania pseudooslon pod mostami wycięte czy w inny sposób zabezpieczone przed oraniem terenu? Ja przykręciłam blaszki, żeby sie ślizgał po terenie....
Budka żeby tak nie sterczała, opuściłem o 2cm (nowe otwory na słupki).
- Radzik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 5327
- Rejestracja: 2010-09-07, 21:34
- Imię: Radek
- Lokalizacja: Będzin
- Podziękował : 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 14 razy
Siema
Poprzeglądaj garaże Crawlerów bo powstało ich tu kilka i naprawdę robiły w terenie
http://www.ebay.pl/itm/3Racing-Differen ... 20db8b3aab
tutaj masz difflocker i na pewno kosztuje mniej niż most
Co do baterii to od razu dawaj ją na przód np nad serwo albo dwa mniejsze po bokach serwa
Pozdrawiam :W
Radek
Poprzeglądaj garaże Crawlerów bo powstało ich tu kilka i naprawdę robiły w terenie
http://www.ebay.pl/itm/3Racing-Differen ... 20db8b3aab
tutaj masz difflocker i na pewno kosztuje mniej niż most
Co do baterii to od razu dawaj ją na przód np nad serwo albo dwa mniejsze po bokach serwa
Pozdrawiam :W
Radek
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Patrząc na zdjęcie serwa na moście, od razu przypomina mi się wątek który dopiero co został odświeżony - zobacz TU i wykonaj korektę (rysunki, które zniknęły z pierwszego postu, są odtworzone na końcu tematu).
Proponuje również trzymać się właściwej terminologii, by uniknąć niepotrzebnych nieporozumień - akumulator (aku, akus, pakiet), a nie bateria
Bo zaraz jak zapytasz o porady dotyczące ładowania "baterii", to Cię skrzyczą że jej się nie ładuje (i będą mieli rację)
Zamiast "ołowiu" wędkarskiego, lepsze są ciężarki do wyważania kół samochodowych.
Pierwszy lepszy link http://wlocar.com/Ciezarek-klejony-25gx ... -p254.html
Oczywiście one z racji ekologi i szkodliwości nie są już ołowiane i nie są tak plastyczne jak te dawne. Dlatego ważne aby dobrać odpowiedni kształt i nie bawić się potem w cięcie.
Nie polecam również zestawów zróżnicowanych - znajdź takie ciężarki które wpasują się w ładnie w felgę i kup listki jednakowych wagowo (chyba takie są właśnie na zdjęciu)
Pakiet, no cóż musisz poeksperymentować. I sam znaleźć właściwe miejsce w zależności od pozostałego rozkładu ciężaru. Natomiast jeżeli podążałbyś docelowo w kierunku crawlerów, to warto zastanowić się nad zastosowaniem pakietu dzielonego
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... OVED_.html
To link przykładowy (nie zwracaj uwagi na parametry i na to, że to wersja hardcase) chodzi o ideę.
Proponuje również trzymać się właściwej terminologii, by uniknąć niepotrzebnych nieporozumień - akumulator (aku, akus, pakiet), a nie bateria
Bo zaraz jak zapytasz o porady dotyczące ładowania "baterii", to Cię skrzyczą że jej się nie ładuje (i będą mieli rację)
Zamiast "ołowiu" wędkarskiego, lepsze są ciężarki do wyważania kół samochodowych.
Pierwszy lepszy link http://wlocar.com/Ciezarek-klejony-25gx ... -p254.html
Oczywiście one z racji ekologi i szkodliwości nie są już ołowiane i nie są tak plastyczne jak te dawne. Dlatego ważne aby dobrać odpowiedni kształt i nie bawić się potem w cięcie.
Nie polecam również zestawów zróżnicowanych - znajdź takie ciężarki które wpasują się w ładnie w felgę i kup listki jednakowych wagowo (chyba takie są właśnie na zdjęciu)
Pakiet, no cóż musisz poeksperymentować. I sam znaleźć właściwe miejsce w zależności od pozostałego rozkładu ciężaru. Natomiast jeżeli podążałbyś docelowo w kierunku crawlerów, to warto zastanowić się nad zastosowaniem pakietu dzielonego
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... OVED_.html
To link przykładowy (nie zwracaj uwagi na parametry i na to, że to wersja hardcase) chodzi o ideę.
- XAX
- Teoretyk
- Posty: 660
- Rejestracja: 2014-02-15, 23:57
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Witaj
Pewnie oglądałeś już mój garaż.
1) Problemy z dryfami są jak widać częste. Jeden mi już poleciał u mnie i jak proponują koledzy przerobie je na Axialowskie.
2) Opony. Ja swoją wkładkę odchudziłem. W drugim modelu mam jednak zamiast gąbki w kołach mam kulki od łożysk i sprawuje się to dużo lepiej.
3) Problemem w Scoucie jest wysoki środek ciężkości. Jakoś trzeba to z niego zdjąć. Dlatego przerobiłem ramo i przeniosłem akusa na tylną oś (lipo S3 1200mA/h). Nie jest najgorzej.
4) Oryginalny silnik jest słaby i pada często. Albo jakaś lepsza szczotka albo zamiana za bezszczotke. Może być nawet lotnicza. Crawlerami raczej nie jeździ się w deszczu i śniegu.
Pozostał mi jeszcze jeden problem z którym się da żyć. Podczas startu moment obrotowy potrafi podnosić jedno koło przednie. Moim zdaniem powodem tego są zbyt twarde sprężyny na amorach.
Pewnie oglądałeś już mój garaż.
1) Problemy z dryfami są jak widać częste. Jeden mi już poleciał u mnie i jak proponują koledzy przerobie je na Axialowskie.
2) Opony. Ja swoją wkładkę odchudziłem. W drugim modelu mam jednak zamiast gąbki w kołach mam kulki od łożysk i sprawuje się to dużo lepiej.
3) Problemem w Scoucie jest wysoki środek ciężkości. Jakoś trzeba to z niego zdjąć. Dlatego przerobiłem ramo i przeniosłem akusa na tylną oś (lipo S3 1200mA/h). Nie jest najgorzej.
4) Oryginalny silnik jest słaby i pada często. Albo jakaś lepsza szczotka albo zamiana za bezszczotke. Może być nawet lotnicza. Crawlerami raczej nie jeździ się w deszczu i śniegu.
Pozostał mi jeszcze jeden problem z którym się da żyć. Podczas startu moment obrotowy potrafi podnosić jedno koło przednie. Moim zdaniem powodem tego są zbyt twarde sprężyny na amorach.
zomg, faktycznie bateria napisałem...
Diff locki zamówione, jakoś nie wpadłem na to, że zewnętrzna firma może je robić Zamówiłem też ołowiane obciążniki, brakowało mi dobrego słowa kluczowego i drut wydawał się bardziej dostępny.
XAX, ostatnie zdjęcie z pierwszego postu Twojego wątku jest generalnie dla mnie inspiracją dla rozmieszczenia elektroniki
Gąbki to była moja pierwsza nieodwracalna modyfikacja, trochę spinkę miałem żeby nic nie zepsuć.
PS. Nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu:
już to załatałem, zobaczymy ile wytrzyma.
Diff locki zamówione, jakoś nie wpadłem na to, że zewnętrzna firma może je robić Zamówiłem też ołowiane obciążniki, brakowało mi dobrego słowa kluczowego i drut wydawał się bardziej dostępny.
XAX, ostatnie zdjęcie z pierwszego postu Twojego wątku jest generalnie dla mnie inspiracją dla rozmieszczenia elektroniki
Gąbki to była moja pierwsza nieodwracalna modyfikacja, trochę spinkę miałem żeby nic nie zepsuć.
PS. Nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu:
już to załatałem, zobaczymy ile wytrzyma.
- Radek
- Dinożarł / AT!
- Posty: 11536
- Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
- Imię: noname
- Lokalizacja: WOT
- Podziękował : 26 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Eeee luz naprawi się
Masz dużą tam powierzchnię, albo naklej kawałek hipsu, albo jak to Wojtek9000 robił alu osłonę na most axiala.
Link do postu Wojtka.
http://www.rc-trial.pl/viewtopic.php?p=86266#86266
Masz dużą tam powierzchnię, albo naklej kawałek hipsu, albo jak to Wojtek9000 robił alu osłonę na most axiala.
Link do postu Wojtka.
http://www.rc-trial.pl/viewtopic.php?p=86266#86266
- XAX
- Teoretyk
- Posty: 660
- Rejestracja: 2014-02-15, 23:57
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
W Axialu nie mam w ogóle gąbek tylko jak pisałem kulki od łożysk.
Dzięki temu opony bardzo ładnie przylegają do podłoża (całkiem spory kapeć).
A kulki przesypując się zawsze trzymają pion i zawsze są w najniższym punkcie koła.
Półka na elektronikę to zwykły kątownik a brzegi po bokach sklepałem pod kątem prostym w imadle.
Ja zastanawiałem się nad ścięciem tego wspornika jak ty ale doszedłem do wniosku że trochę chroni on wał a poza tym jak będę robił osłonę na dyfer to mogę ją tam przykręcić.
I teraz widzę że pozostawienie jego w spokoju było dobrą decyzją :P
Dzięki temu opony bardzo ładnie przylegają do podłoża (całkiem spory kapeć).
A kulki przesypując się zawsze trzymają pion i zawsze są w najniższym punkcie koła.
Półka na elektronikę to zwykły kątownik a brzegi po bokach sklepałem pod kątem prostym w imadle.
Ja zastanawiałem się nad ścięciem tego wspornika jak ty ale doszedłem do wniosku że trochę chroni on wał a poza tym jak będę robił osłonę na dyfer to mogę ją tam przykręcić.
I teraz widzę że pozostawienie jego w spokoju było dobrą decyzją :P